AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #1 Skrevet 27. februar 2014 I så fall hvordan var vedkommende kledd? Lurer på hvor folk sine grenser går (og om det finnes mange slike bridezillas som det nesten kan virke litt som om deg gjør). Hører om bruder som biir sinte dersom noen sin kjole har for sterk farge, evt for lys, evt for fin, for kort osv. Hva hadde du reagert på? En gang hadde brudens lillesøster på 19 år på seg en SVÆR rosa kjole, vi snakker her ballkjole med glitter og stas. Den var større enn brudens kjole og synte VELDIG godt på alle bildene. Det er den eneste gangen jeg har reagert Anonymous poster hash: e2938...1b6 4
Gjest Anubiel Skrevet 27. februar 2014 #2 Skrevet 27. februar 2014 Jeg har reagert et par ganger, uten at jeg har sagt noe høyt. Det har da dreid seg om kjoler med alt for mye utringning, både foran og bak. Det verste tilfellet var en lang sort kjole med åpen rygg der man så rumpesprekken da hun satt. Foran var det halterneck som så vidt holdt silikonen på plass... Bryr meg ikke om kjolefarge, det eneste hadde vært om en gjest dukket opp i hvit ballkjole, men det har jeg ikke sett, heldigvis!
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 27. februar 2014 #3 Skrevet 27. februar 2014 (endret) Ja. Da jeg giftet meg hadde vi ingen kleskode. Så det er nok ingenting å reagere på da egentlig. Men da jeg så på bildene etterpå (det var først da jeg reagerte) så jeg at den ene tanta mi gikk kledd i svart fra topp til tå (greit at hun er stor i størrelsen, og at svart "forminsker" inntrykket som andre får av en, men man går da ikke i helsvart i ett bryllup?!) En annen ting var at en av de andre tantene mine bytta fra bunad til mer vanlig sommerantrekk underveis deriblant en vanlig singlet. Det tenkte jeg på etterpå. Jeg reagerte ikke på det under selve selskapet siden da tenkte jeg jo bare på mannen min. Men selv om man ikke har noen kleskode så går det jo an å gå i normalt fine klær som ikke ser ut som begravelsesklær?! Endret 27. februar 2014 av Mrs. Random Nick
Frøken Freidig Skrevet 27. februar 2014 #4 Skrevet 27. februar 2014 Jeg har vært i et bryllup hvor brudgommens ekskone (invitert av høflighet siden hun er mor til hans to barn) var kledd i en så kort kjole at når hun bøyde seg over kakebordet fikk hele selskapet fritt innsyn til "herlighetene". Ingen strømpebukse eller noe, kun en liten tanga som såvidt dekket litt av kjønnsleppene i den stillingen. Vel var det sommerbryllup og litt mer casual siden det var brudgommens bryllup nummer to, men likevel.. Stemningen ble litt rar rundt kaffebordet. 26
Berit Skrevet 27. februar 2014 #5 Skrevet 27. februar 2014 Eneste jeg har reagert på en gang var to som kom i jeans og ikke hadde pyntet seg i det hele tatt. De var både i kirken og i invitert til middag. 12
MsPaddington Skrevet 27. februar 2014 #6 Skrevet 27. februar 2014 (endret) Jeg har vært i et bryllup hvor brudgommens ekskone (invitert av høflighet siden hun er mor til hans to barn) var kledd i en så kort kjole at når hun bøyde seg over kakebordet fikk hele selskapet fritt innsyn til "herlighetene". Ingen strømpebukse eller noe, kun en liten tanga som såvidt dekket litt av kjønnsleppene i den stillingen. Vel var det sommerbryllup og litt mer casual siden det var brudgommens bryllup nummer to, men likevel.. Stemningen ble litt rar rundt kaffebordet. Jeg er ikke voldsomt prippen av meg altså, men jeg har vel reagert littegranne et par ganger på kjoler som har vært veldig korte. Jeg synes det er noen få regler man bør følge, som at man bør kle seg i hvert fall litt anstendig, og droppe hvite og sorte kjoler. Bortsett fra det synes jeg man kan komme som man vil Men jeg har opplevd å kle meg litt småuanstendig selv. Det skjedde en gang da jeg tydeligvis hadde glemt hvor kort kjolen min var, og ikke hadde mulighet for å skaffe en annen før bryllupet. Det er ingen god følelse altså!! Endret 27. februar 2014 av MsPaddington 5
Grønt blad Skrevet 27. februar 2014 #7 Skrevet 27. februar 2014 Jeg har bare reagert én gang, og det var da en gjest gikk en en svært kort kjole. Da jeg gikk bake henne opp trappen, så jeg rett inn på trusa hennes. Det syntes jeg var ganske uanstendig. 3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #8 Skrevet 27. februar 2014 Kun vært i ett bryllupp da, men nevøen til han som gifta seg hadde med seg en kjæreste, og gudhjelpe meg Jeg er langt fra noen moteekspert og føler meg ikke stødig på hva som er ok og ikke i ulike settings, men damn! Hun hadde sorte uber-rocka støveletter med feit platå, hudfargede strømpebukser med sort truse under, for ja, hun hadde INGENTIG nedentil. På overkroppen hadde hun en langermet enkel genser som ikke dekka rumpa. Jeg mener ikke at den bare var kort, den dekka ikke rumpa i det hele tatt. Og sånn gikk hun inn i kirka Jeg er ikke kristen altså, men man kan nå vise litt respekt, så ut som hun hadde glemt å kle på seg:P Anonymous poster hash: 95859...3ea 26
Athene Skrevet 27. februar 2014 #9 Skrevet 27. februar 2014 (endret) De som har festet seg i min hukommelse etter mange bryllup er: - Det er alltid en i hvert bryllup som er underpyntet. Greit at man ikke er glad å pynte seg. Men det å møte i sort bukse og lang topp i bryllup synes jeg blir for slapt. - En som møtte i lang gallakjole i silkesateng i et bryllup med dresskode mørk dress. Inkludert bling. - Tenåringsjenter som trur at det å pynte seg i til bryllup er det samme som å pynte seg for å gå på byen. Det vil si korte, trange, billige Nelly-kjoler, og alt for høye hæler. - Jeg har noen ganger tenkt at fargen er for skrikende for bryllup. Men det går nok mer på min egen stil, enn at jeg føler de bryter etiketteregler. Jeg har aldri opplevd hvit kjole i bryllup. Jeg har sett mange sorte kjoler, men det synes jeg er ok så lenge ikke resten av tilbehøret er like trist. Endret 27. februar 2014 av Athene 7
Gjest Jørild Skrevet 27. februar 2014 #10 Skrevet 27. februar 2014 Jeg har reagert en gang, og det var på en hvit kjole. Brudens var riktignok grønn, men likevel. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #11 Skrevet 27. februar 2014 De som har festet seg i min hukommelse etter mange bryllup er: - Det er alltid en i hvert bryllup som er underpyntet. Greit at man ikke er glad å pynte seg. Men det å møte i sort bukse og lang topp i bryllup synes jeg blir for slapt. - En som møtte i lang gallakjole i silkesateng i et bryllup med dresskode mørk dress. Inkludert bling. - Tenåringsjenter som trur at det å pynte seg i til bryllup er det samme som å pynte seg for å gå på byen. Det vil si korte, trange, billige Nelly-kjoler, og alt for høye hæler. - Jeg har noen ganger tenkt at fargen er for skrikende for bryllup. Men det går nok mer på min egen stil, enn at jeg føler de bryter etiketteregler. Jeg har aldri opplevd hvit kjole i bryllup. Jeg har sett mange sorte kjoler, men det synes jeg er ok så lenge ikke resten av tilbehøret er like trist. Måtte bare kommentere det første der; er enig i at man bør stille i noe annet, men det er også mange som rett og slett ikke har finklær, og når så økonomi, vansker for å finne klær som passer osv. kommer inn i bildet så kan det ende slik som du beskriver. Ikke noen fin følelse for den det gjelder. Anonymous poster hash: 95859...3ea 11
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #12 Skrevet 27. februar 2014 En venninne av meg kom i olaskjørt i et bryllup. I det neste dukket hun opp i kort hvit kjole...Anonymous poster hash: 44950...c7d 3
Gjest Hjertesukk Skrevet 27. februar 2014 #13 Skrevet 27. februar 2014 Jeg setter ikke særlig pris på om gjestene mine dukker opp i helsort uten å klarere det på forhånd. Rett og slett fordi det er uhøflig.. Jeg ville aldri nektet noen å gå i sort, men det er fint å få beskjed om det på forhånd. Helhvitt og helrødt er uaktuelle farger. Da hadde jeg blitt ganske fornærmet. Det passer seg heller ikke med for korte eller utringede kjoler, etter min mening Forøvrig ; heller overpyntet enn underpyntet dersom kleskoden er mørk dress Bridezilla eller ei, dette var etiketter jeg var klar over lenge før jeg ble forlovet
Honey Dew Skrevet 27. februar 2014 #14 Skrevet 27. februar 2014 Absolutt. En en venn av oss møtte opp i bryllupet vårt ikledd vanlige klær. Dvs slitt dongeribukse og utvasket t-skjorte. En annen satt seg ned i sofaen for å se fotball-vm på tv (!) rett etter bryllupsmiddagen. 4
Kamikatze Skrevet 27. februar 2014 #15 Skrevet 27. februar 2014 Helhvitt og helrødt er uaktuelle farger.[...]Bridezilla eller ei, dette var etiketter jeg var klar over lenge før jeg ble forlovet Hvorfor ikke rødt? At en skyr hvitt, som er brudens farge, og ikke kler seg så svart at en blir usikker på om en har kommet i en begravelse, begge disse er skikk og bruk. Men hva galt har rødfargen gjort, annet enn å være med i en amerikansk komedie hvor alle som hadde ligget med brudgommen ble enig om å kle seg i røde klær? 17
Hoppetaujenta Skrevet 27. februar 2014 #16 Skrevet 27. februar 2014 Skikken er at man ikke skal kle seg slik at man tar oppmerksomheten fra bruden på hennes store dag.Rødt skriker på oppmerksomhet om en er gjest og det er det mange andre måter å kle seg på som også gjør.Det må da være greit å la bruden får skinne og så selv tre litt tilbake. Man kan velge noe nøytraltog fremdeles være veldig fint kledd for anledningen. 6
Amens Skrevet 27. februar 2014 #17 Skrevet 27. februar 2014 Jeg har ikke lagt merke til så mange kjole blemmer i bryllup, men i en konfirmasjon til min fetter så kom ett par litt rart kledd... Hun hadde en veldig kort brun kjole som så fryktelig billig ut, skinn støvletter og skinnjakke. Som forsåvidt ikke var i ekte skinn. Han gikk i en ganske sliten dress og crocs. Jeg er ikke så nøye på kleskoder og slikt, men når man blir invitert til slike fester som bryllup, dåp og konfirmasjon, så er det lov å tenke gjennom antrekket. Pass på at kjolen er lang nok til å dekke rumpa og at trusa ikke blir synlig om man bøyer seg. Dressen bør være ren. Ellers så er jeg glad for at brudene her inne tydeligvis var mer opptatt av at de ble gift og hadde en hyggelig dag og ikke la merke til antrekkene til gjestene før bilene kom;)
Athene Skrevet 27. februar 2014 #18 Skrevet 27. februar 2014 Måtte bare kommentere det første der; er enig i at man bør stille i noe annet, men det er også mange som rett og slett ikke har finklær, og når så økonomi, vansker for å finne klær som passer osv. kommer inn i bildet så kan det ende slik som du beskriver. Ikke noen fin følelse for den det gjelder. Anonymous poster hash: 95859...3ea Enig i det, det kan være mange grunner. Jeg har blant annet oppleve å lande på stedet festen skulle være, uten at kofferten min dukket opp.... Men uansett garderobe, lyst og råd, koster det lite å gjøre noe fint med håret, ta på litt sminke, eller ta på seg litt smykker. Uansett er jeg ikke av typen som reagerer kraftig på hvordan andre går kledd, og jeg baksnakker aldri (et veldig viktig prinsipp for min del). Men da jeg blir spurt om å dele egne tanker om bekledning i en tråd her inne gjør jeg det. 3
Gjest Doh Skrevet 27. februar 2014 #19 Skrevet 27. februar 2014 Det var heldigvis ikke i selskapet, men ene gjesten vår kom i slitt olabukse og en slags treningsjakke i kirken. Greit nok at han ikke gadd å ta på seg dressen til kirken, men synes man kan kle seg normalt pent. Ellers hadde vi vel to-tre gjester som gikk i helsvart, men det brydde jeg meg virkelig ikke om. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #20 Skrevet 27. februar 2014 Nei. Aldri reagert på en gjest i bryllup. Enkelte tenåringsjenter kler seg jo litt vel knapt, men de unnskyldes pga alderen, og lærer nok etterhvert Anonymous poster hash: 9a3c0...e34 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå