AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #1 Skrevet 27. februar 2014 Trenger litt input! Vi skal gifte oss og har invitert en del barn i familien vår. De er i alle aldre fra 3-16 år. Vi trenger ikke bestemme oss for mat og drikke før i sommer, men vi er litt usikre når det gjelder alkohol. Planen er å servere vin til maten - og så ikke noe mer alkohol før eller etterpå. Vi vil ikke ha noen fyllefest, men en familiemiddag med god mat, drikke + kaker og kaffe senere på kvelden.. Tror dere dette vil støte noen med barn? Vil IKKE at noen skal bli redde eller nervøse. Hilsen Brud. Anonymous poster hash: b3952...431
Gjest Jørild Skrevet 27. februar 2014 #2 Skrevet 27. februar 2014 Det er veldig få som klarer å bli så fulle av vin til middag at de skremmer barn, så det ville ikke bekymret meg. 10
Djungelvrål Skrevet 27. februar 2014 #3 Skrevet 27. februar 2014 Det kommer helt an på hvor mye alkohol dere har tenkt å tilby. Tilbyr dere alkohol hele kvelden eller om det er i salg kan dere risikere at folk drikker seg fulle. Hva med å ordne det slik at festen er over for barna f.eks kl 23.00?
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #4 Skrevet 27. februar 2014 Det skulle dere tenkt på før dere fikk barn. Anonymous poster hash: d8b06...3f0 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #5 Skrevet 27. februar 2014 TS her: Til KG dama. Vi har ikke lyst å ha en sånn type "fest" etterpå heller. Har ikke tenkt å ha dans osv. Kaffe og kaker med alle mann som holder seg våkne er planen. Og så avsluttes festen etter det. Har tenkt å ikke ha alkoholsalg, men at det kun sjenkes vin til middagen. Velkomstdrink skal også være alkoholfri. Dette fordi mange i vår krets ikke drikker alkohol uansett. Anonymous poster hash: b3952...431
Djungelvrål Skrevet 27. februar 2014 #6 Skrevet 27. februar 2014 Det skulle dere tenkt på før dere fikk barn. Anonymous poster hash: d8b06...3f0 Skulle de? Er det traumatiserende for unger å se at voksne drikker 2 glass vin til en bryllupsmiddag mener du? 8
Daudaferd Skrevet 27. februar 2014 #7 Skrevet 27. februar 2014 Barn har bare godt av å se at det går an å ta seg et glass vin til maten. Makan til hysteri. 14
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #8 Skrevet 27. februar 2014 Dette er å lage problemer ut av ingenting. Server vin til maten og ordne det slik at barna kan være på et annet rom og holde på med sitt/sove etterhvert som middagen skrider frem. Det er ikke realistisk å forvente at 3-åringer skal sitte ved bordet i mange timer. Anonymous poster hash: 69e16...2ef 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #9 Skrevet 27. februar 2014 Det skulle dere tenkt på før dere fikk barn. Anonymous poster hash: d8b06...3f0 TS: du har hvertfall ikke lest hele innlegget mitt.. hehe. Anonymous poster hash: b3952...431
Djungelvrål Skrevet 27. februar 2014 #10 Skrevet 27. februar 2014 TS her: Til KG dama. Vi har ikke lyst å ha en sånn type "fest" etterpå heller. Har ikke tenkt å ha dans osv. Kaffe og kaker med alle mann som holder seg våkne er planen. Og så avsluttes festen etter det. Har tenkt å ikke ha alkoholsalg, men at det kun sjenkes vin til middagen. Velkomstdrink skal også være alkoholfri. Dette fordi mange i vår krets ikke drikker alkohol uansett. Anonymous poster hash: b3952...431 Hvis du kun skal ha vin til middagen ser jeg ikke problemet? Folk som ikke tåler å la ungene sine se det kan jo da heller takke nei til innbydelsen. 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #11 Skrevet 27. februar 2014 Dette er å lage problemer ut av ingenting. Server vin til maten og ordne det slik at barna kan være på et annet rom og holde på med sitt/sove etterhvert som middagen skrider frem. Det er ikke realistisk å forvente at 3-åringer skal sitte ved bordet i mange timer. Anonymous poster hash: 69e16...2ef Barn har bare godt av å se at det går an å ta seg et glass vin til maten. Makan til hysteri. Takk for innspill. Blir glad når andre deler mitt syn! jeg HÅPER jo at de fleste tenker slik som dere, men.. Anonymous poster hash: b3952...431
Gjest Ciegus Skrevet 27. februar 2014 #12 Skrevet 27. februar 2014 Vi serverer vin til maten, selv om det er barn tilstede. Det er jeg vant med hjemmefra, men jeg vet om gjester i selskapet som ikke er så glad i det konseptet, men det får nå være deres sak. Vi er tydelige på at det blir vin til maten, så får det være opp til foreldrene om de vil ta med barna eller ikke (det er snakk om tante/onkelbarn). Det er også opp til foreldrene når de vil "sende" barna hjem for kvelden. Vi serverer alkohol hele kvelden, men håper jo så klart at folk ikke blir fulle så altfor tidlig, og vi skal ha rikelig med alkoholfrie alternativer. 2
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #13 Skrevet 27. februar 2014 Hvis du kun skal ha vin til middagen ser jeg ikke problemet? Folk som ikke tåler å la ungene sine se det kan jo da heller takke nei til innbydelsen. Vi har ikke skrevet noe om alkohol i invitasjonen. Burde vi nevne det kanskje?? Vet at min nærmeste familie syns det er ok + har sett at flere i hans familie har kosa seg med vin sammen med barna der. Så egentlig er det særlig to familier jeg er litt usikker på fordi jeg vet at foreldrene ikke drikker og har aldri vært i situasjoner sammen med dem der det har vært alkohol. Anonymous poster hash: b3952...431
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #14 Skrevet 27. februar 2014 Herrejeesus! Et par glass vin til maten ?!?! Nei, det er ikke problem . Dessuten er ikke dette deres bryllup? Anonymous poster hash: 4f71d...7d9 2
Djungelvrål Skrevet 27. februar 2014 #15 Skrevet 27. februar 2014 Vi har ikke skrevet noe om alkohol i invitasjonen. Burde vi nevne det kanskje?? Vet at min nærmeste familie syns det er ok + har sett at flere i hans familie har kosa seg med vin sammen med barna der. Så egentlig er det særlig to familier jeg er litt usikker på fordi jeg vet at foreldrene ikke drikker og har aldri vært i situasjoner sammen med dem der det har vært alkohol. Anonymous poster hash: b3952...431 Du kan jo selvfølgelig slenge med i invitasjonen at det vil bli servert vin til maten.
Gjest AnneShirley Skrevet 27. februar 2014 #16 Skrevet 27. februar 2014 Vin til maten er da helt ok med barn til stede. Men det er greit å vente med å åpne en evt bar til barna har reist eller har lagt seg el. 2
Vindmølle Skrevet 27. februar 2014 #17 Skrevet 27. februar 2014 Så sant man ikke har gjester som man vet blir fort synlig beruset så ser jeg ikke problemet med dette. Smålig engdeymed alkohol er en naturlig del av livet, så at barn ser at det drikkes vin til maten eller en øl i solveggen ser jeg ingen problemer med. Hvis dette uansett er en mindre familiefeiring, og ikke en fest så red et vel uansett ikke settingen til at folk drikker seg full - hverken under selve middagen eller hvis det ble servert noe mer utover kvelden. Hvis man blir invitert i bryllup så synes ikke det skulle være nødvendige bli informert om at det vil bli servert alkohol, det ville jeg tro at er en selvfølge i de fleste kretser.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #18 Skrevet 27. februar 2014 Nordmenn og alkohol. At det ikke går an å opptre litt sivilisert og lære barna drikkekultur. Anonymous poster hash: 2eaed...17f 3
minister-mio Skrevet 27. februar 2014 #19 Skrevet 27. februar 2014 Det vil garantert ikke støte noen barn at dere serverer vin til maten!
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #20 Skrevet 27. februar 2014 Jeg synes ikke det er nødvendig å opplyse om alkohol til maten. Om noen har et så anstrengt forhold til alkohol at de ikke tåler at andre drikker et par glass vin foran deres barn er det de som må ta forholdsregler. Anonymous poster hash: 69e16...2ef 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå