Gå til innhold

Hvilke kaker kan fryses?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke kaker egner seg til frysing, tenker da spesielt på festkaker.

Fryser jeg dem med eller uten krem/fyll.

Tenkte på suksessterte. Med eller uten krem?

Nøttebunn uten fyll/krem funker vel til frysing.

Hva med vanlig sjokoladekake?

Ostekake?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frys alltid kaker uten krem/fyll! Lag opp sukkerbunner, sjokoladekaker og nøttebunner i fleng, men vent med krem/fyll til den dagen/dagen før du skal servere kaken!

Anonymous poster hash: dfb71...29f
Skrevet

Går helt fint å fryse vanlig sjokoladekake med fyllet oppå.

Skrevet

Kaker med glasur kan fryses med glasuren. Kaker med fyll, feks bløtkaker, skal fryses uten fyll og krem.

Anonymous poster hash: 21d57...6e0
Skrevet

Det meste av kakebunner kan fryses. Fyll, pynt og krem må aldri fryses, men glasur tåler det som regel.

Jeg lager kakebunner, for eksempel gulrotkake, marengsbunner, sukkerbunner og nøttebunner og fryser. Da sparer jeg tid når jeg må slenge sammen en kake til en anledning. Muffins uten glassur er også en fin ting å ha i bakhand.

Skrevet

suksesskake kan fryses og den er like god når den er tint. Frys den da MED fyllet på og ferdig pyntet med evnt sjokolade om du ønsker det. Null problem, gjør det hele tiden selv.

Skrevet

Suksessterte fryser jeg også, og den kan i grunnen spises direkte fra fryseren også, så du trenger ikke engang huske på å ta frem for å tine i timesvis før besøk heller! Mørke, seige sjokoladekaker/brownies passer også fryseren, samme med Oreo(men da den typen som caféene har, ikke den med pisket krem. Marsipankake går an, men den blir nok litt svett, så ville bare fryst ned bunnen.

Anonymous poster hash: 8e1d5...956

Skrevet

Som andre sier her, så ikke frys med krem. Eplekake, sjokoladekake,,,

Anonymous poster hash: 70ae0...1f0
Skrevet

Alle kaker kan fryses, selv kukake og morkake.

Anonymous poster hash: cb918...de1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...