Gelica Skrevet 27. februar 2014 #1 Skrevet 27. februar 2014 Hei, i dag starter jeg opp med 5:2 dietten og har da to dager i uken hvor jeg skal spise maks 500 kalorier. Matplanen for min første fastedag er allerede satt: Lunsj: isbergsalat, tomat, agurk, rød paprika, 2 skinkeskiver Middag: 200g kyllingkjøttdeig (som faktisk er en halv pakke), litt smør til steking, 1 fedd hvitløk, agurk og kinakål. Drikke: vann, farris og kaffe. Dette blir tilsammen 496 kalorier (inkludert kaffe, som på planen viste 4 kalorier per kopp) Maten registrerer jeg på Lifesum.com som er en super side til det formålet. Blir spennende å se om dette faktisk går greit eller om jeg blir veldig sulten. Det er bare å henge på den som vil :-)
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #2 Skrevet 27. februar 2014 Hvorfor vil man følge en diett, og hvorfor en så kjip diett som denne? Hva er hensikta egentlig? Huff! Anonymous poster hash: e192b...bd1 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #3 Skrevet 27. februar 2014 Lol. Nei.Anonymous poster hash: 9b608...af9 2
Gjest Teta Skrevet 27. februar 2014 #4 Skrevet 27. februar 2014 Så unødvendig å komme med frekke svar. Lykke til TS!
Gelica Skrevet 27. februar 2014 Forfatter #5 Skrevet 27. februar 2014 Tusen takk, Teta :-) Til "anonym" som lurer på hensikten så er det rett og slett for at jeg har 5-6 kg som jeg har slitt i lang tid for å forsøke å få av. For meg så virker ikke denne dietten så kip og jeg vil gjerne prøve dette sammen med trening å se om det har noe for seg eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #6 Skrevet 27. februar 2014 Dette er jo bare en kreativ måte å spise kalorifattig på. Problemet er at man plager seg selv i to dager og overspiser de andre. Skjønner ikke greia... Er det ikke bedre å bare spise litt mindre og sunnere hver dag? Jeg er rimelig lei av alle disse motediettene. Anonymous poster hash: ac266...822 8
Xmir Skrevet 27. februar 2014 #7 Skrevet 27. februar 2014 Husk at for å få varige resultater så hjelper det ikke med dietter. Kun livsstilsendringer hjelper. Selv om jeg er skeptisk til dette, så får du ha lykke til. Håper du når målet ditt 1
Pringle Skrevet 27. februar 2014 #8 Skrevet 27. februar 2014 Dette kan sikkert funke for mange, men ikke for sånne som meg som er avhengig av jevn mattilgang. Jeg blir krakilsk om jeg ikke får frokost. Men masse lykke til!
Cindi Skrevet 27. februar 2014 #9 Skrevet 27. februar 2014 Jeg ville byttet ut isbergsalaten med romanosalat. Den har like mange kalorier, men mer næring. Mer folat etc. Google det så får du en oversikt Viktig å få i seg næringsstoffer. Og drikke myyyye vann når du faster.
bettsa Skrevet 27. februar 2014 #10 Skrevet 27. februar 2014 Jeg er med. Har gått på denne dietten i noen uker allerede og er fornøyd. Jeg overspiser ikke de andre dagene. 2
Gelica Skrevet 27. februar 2014 Forfatter #11 Skrevet 27. februar 2014 Tusen takk for tipset, Cindi :-) Jippi, Bettsa :-) Herlig at du blir med! Jeg har heller ingen planer om å overspise de andre dagene og tenker at jeg nok blir mer bevisst på hva jeg spiser generelt. Hvor lenge har du gått på denne dietten og hva er din erfaring så langt? Har du gått ned noe og synes du det er greit å holde seg til 500 kalorier på fastedagene? 1
Gjest lillelarve Skrevet 27. februar 2014 #12 Skrevet 27. februar 2014 (endret) Det er noe annet å legge om kostholdet ved å spise mindre hver dag. Det er lurt, ja. Men dette er noe annet. Dette er ikke kun for å gå ned i vekt eller spise sunnere. Det skjer noe i kroppen når man sulter, noe som ikke skjer om man spiser hver dag. Det er forskjellen. Kroppen er laget for å kunne sulte. Den takler sult bedre enn overspising. Derfor går det greit :-) Uansett, lykke til! Endret 27. februar 2014 av lillelarve 3
bettsa Skrevet 27. februar 2014 #13 Skrevet 27. februar 2014 Tusen takk for tipset, Cindi :-) Jippi, Bettsa :-) Herlig at du blir med! Jeg har heller ingen planer om å overspise de andre dagene og tenker at jeg nok blir mer bevisst på hva jeg spiser generelt. Hvor lenge har du gått på denne dietten og hva er din erfaring så langt? Har du gått ned noe og synes du det er greit å holde seg til 500 kalorier på fastedagene? Har gått på dietten siden desember. (ikke slavisk) Har gått ned ca 2-3 kg. Har gått greit med 500 kalorier men merker at jeg blir mer sulten. Hjelper å drikke vann slik at man ikke blir svimmel. Litt vanskelig å ikke overspise de andre dagene men man holder ut:)
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #14 Skrevet 27. februar 2014 JEg har prøvd en stund nå, og jeg overspiser ikke de andre dagene. Har faktisk blitt mye mer besvist de andre dagene også. Men har hatt ferie i to uker nå og da tok jeg ferie fra dietten også. Anonymous poster hash: 4c536...d95 1
Gjest Toppris Skrevet 27. februar 2014 #15 Skrevet 27. februar 2014 Jeg er med har gått på denne en måned nå, og har gått ned 4 kg lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #16 Skrevet 27. februar 2014 Det er noe annet å legge om kostholdet ved å spise mindre hver dag. Det er lurt, ja. Men dette er noe annet. Dette er ikke kun for å gå ned i vekt eller spise sunnere. Det skjer noe i kroppen når man sulter, noe som ikke skjer om man spiser hver dag. Det er forskjellen. Kroppen er laget for å kunne sulte. Den takler sult bedre enn overspising. Derfor går det greit :-) Uansett, lykke til! Hva er det som skjer, sånn nøyaktig? Hvis man sulter har kroppen mekanismer som settes i gang for å unngå underernæring og undervekt, mens det finnes fint lite mekanismer som kobles inn om man overspiser. Evolusjonsmessig er det bedre å gå opp i vekt enn ned da for lite mat er verre enn for mye. Anonymous poster hash: ac266...822 1
Gjest Mary Quant Skrevet 27. februar 2014 #17 Skrevet 27. februar 2014 Dette er jo bare en kreativ måte å spise kalorifattig på. Problemet er at man plager seg selv i to dager og overspiser de andre. Skjønner ikke greia... Er det ikke bedre å bare spise litt mindre og sunnere hver dag? Jeg er rimelig lei av alle disse motediettene. Anonymous poster hash: ac266...822 Hvorfor er du lei av det? Ellers så foreslår jeg at du heller uttaler deg om noe du har greie på. Jeg har holdt på med denne dietten i noen måneder og den er genial. Jeg kommer til å fortsette helt til jeg har nådd den vekten jeg ønsker - deretter skal jeg gå over på 6:1. Det å faste noen dager er supert for både kropp og sjel. Har aldri hatt det bedre med meg selv enn etter at jeg startet med dette .. Jeg kjenner ingen som overspiser på spisedagene - tvert imot. Alle (inkludert meg selv) sier at de har fått et helt annet syn på mat. Man spiser sunnere og leser bedre på innholdsfortegnelsen når man handler. Og 500 kalorier er ikke lite .. det går kjempefint og så setter man så umåtelig stor pris på vanlig mat på spisedagene.
LMJ Skrevet 27. februar 2014 #18 Skrevet 27. februar 2014 Lykketil TS! Jeg er på lavkarbo og syns det funker bra
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #19 Skrevet 28. februar 2014 Jeg vil også være med Tror mine fastedager vil være mandag og fredag, trener de andre dagene. Vil være anonym da jeg ønsker at brukeren min ikke skal kunne knyttes til personlige opplysninger. Veier meg ikke, men bruker speilet. Er 157 høy og rundt 60kg, vil ned 5-10 kg (avhengig av muskelmasse). Er ikke glad i frokost, men har noe gresk yoghurt jeg kan spise til lunsj/kvelds, og en avocado til middag i morgen? Er student, så har ikke mye penger å kjøpe mat for. Hilsen Maiken Anonymous poster hash: 80b63...96c
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #20 Skrevet 28. februar 2014 Gelica, on 27 Feb 2014 - 09:39, said: Hei, i dag starter jeg opp med 5:2 dietten og har da to dager i uken hvor jeg skal spise maks 500 kalorier. Matplanen for min første fastedag er allerede satt: Lunsj: isbergsalat, tomat, agurk, rød paprika, 2 skinkeskiver Middag: 200g kyllingkjøttdeig (som faktisk er en halv pakke), litt smør til steking, 1 fedd hvitløk, agurk og kinakål. Lykke til. min mann går på dietten og den funker virkelig for han. Han går ned jevnt 1 kg pr uke og føler seg mye mer opplagt, frisk og klar i hodet. Han har fått mer energi osv :-) jeg kan ikke gjøre det pga sykdom.:-( skulle så gjerne ha forsøkt.( ikke pga vekt red. men pga helse effektene) Denne dietten bremser kroppens produksjon av veksthormonet i kroppen som gjør at vi eldes, dvs at den bremser alle muligheter for å få aldersrelaterte sykdommer som alzeimers osv. Jo tidligere man starter, jo bedre effekt. Den brukes på mange sykehus nedover i Europa for bekjempelse av sykdommer. NB viktig at man ikke går på dietten hvis man er under 20, den begrenser vekst. lykke til. :-) Drikke: vann, farris og kaffe. Dette blir tilsammen 496 kalorier (inkludert kaffe, som på planen viste 4 kalorier per kopp) Maten registrerer jeg på Lifesum.com som er en super side til det formålet. Blir spennende å se om dette faktisk går greit eller om jeg blir veldig sulten. Det er bare å henge på den som vil :-) Anonymous poster hash: 33265...dd2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå