Shira Skrevet 27. februar 2014 #1 Del Skrevet 27. februar 2014 Herregud, nå blir jeg sprø. Jeg skal bestille noe på nettet også ber de om personnummer. Først tenkte jeg det var det samme som fødselsnummer, men det var det visst ikke. Så tenkte jeg det var de siste 5 sifrene i fødselsnummeret, men neida. Så kan noen vennligst forklare meg hva et personnummer er fornoe?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 27. februar 2014 #2 Del Skrevet 27. februar 2014 Det er jo det nummerer med tilsammen 11 sifre. Fldselsdato og de 5 siste sifrene du snakker om. Hvis det ikke går,så er det merkelig.. Ta kontakt med de du prøver å bestille fra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emas Skrevet 27. februar 2014 #3 Del Skrevet 27. februar 2014 Det er fødselsdato + 5 siffer til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shira Skrevet 27. februar 2014 Forfatter #4 Del Skrevet 27. februar 2014 Prøvde, men det står bare at det er feil... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shira Skrevet 27. februar 2014 Forfatter #5 Del Skrevet 27. februar 2014 Handla fra en annen nettside og da stemte visst personnummeret mitt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #6 Del Skrevet 27. februar 2014 Herregud, nå blir jeg sprø. Jeg skal bestille noe på nettet også ber de om personnummer. Først tenkte jeg det var det samme som fødselsnummer, men det var det visst ikke. Så tenkte jeg det var de siste 5 sifrene i fødselsnummeret, men neida. Så kan noen vennligst forklare meg hva et personnummer er fornoe?! Fødsels + Personnummer Altså fødseslsdato + 5 siste siffer. Er normalt det de spør etter. Du bør være SVÆRT FUCKINGS SKEPTISK (scuse the french) på å oppgi dette på internett. Har handlet MYE på nett siste årene og eneste som har personnummeret mitt er banken og telefonselskapene. Anonymous poster hash: 174a7...c80 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #7 Del Skrevet 27. februar 2014 Prøvde, men det står bare at det er feil... Noen vil du skal skrive årstallet med 4 tall fremfor 2, f.eks: 01.01.2000 fremfor 01.01.20 Men det står som regel hvor mange siffer de vil ha. Anonymous poster hash: 7a45c...f50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #8 Del Skrevet 27. februar 2014 De trenger det vel for å ta en kredittsjekk av deg. http://www.datatilsynet.no/personvern/Fodselsnummer/ Hvis nettbutikken skal gjøre en kredittsjekk av deg eller hvis du handler fra en nettbutikk som drives fra utlandet, kan nettbutikken kreve at du oppgir fødselsnummeret. Anonymous poster hash: d99d6...6e5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #9 Del Skrevet 27. februar 2014 Fødsels + Personnummer Altså fødseslsdato + 5 siste siffer. Er normalt det de spør etter. Du bør være SVÆRT FUCKINGS SKEPTISK (scuse the french) på å oppgi dette på internett. Har handlet MYE på nett siste årene og eneste som har personnummeret mitt er banken og telefonselskapene. Anonymous poster hash: 174a7...c80 Ofte ber de om personnummer fordi man handler på faktura og da vil de foreta en kredittsjekk. Noen vil også sjekke at man er over 18 år. Jeg har opplevd en gang at det ikke funket å skrive inn personnummer, mener å huske det var en gang jeg skulle bestille fra animail.no. Jeg sendte dem mail men de kunne ikke hjelpe meg da jeg måtte kontakte kredittselskapet som leverte ut fakturaen. Neste dag funket det plutselig å skrive inn personnummeret, uten at jeg hadde kontaktet kredittselskapet så jeg tror bare det var en glipp i systemet. Anonymous poster hash: 70ca9...601 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shira Skrevet 27. februar 2014 Forfatter #10 Del Skrevet 27. februar 2014 Jeg handlet på faktura, ja. Trengte det jeg bestilte NÅ og hadde desverre ikke penger på kortet Men det gikk greit! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #11 Del Skrevet 27. februar 2014 Når det gjelder personnummer er det mange som roter med de faktiske begrepene. Fødselsnummer består av fødselsdato + personnummer. Fødselsnummer er 11 siffer. Eks. 05067212345 Fødselsdato er 6 siffer. Eks 050672 Personnummer er 5 siffer. Eks 12345 Det de fleste i dagligtale kaller for personnummer heter egentlig fødselsnummer. Anonymous poster hash: c0582...2f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå