Gå til innhold

Høydeforskjell på ribbein (h. Side vs v. Side)


Gjest snoopy_93

Anbefalte innlegg

Gjest snoopy_93

Hei! Beklager om bilder ble oppned eller noe, men jeg lurer og har lurt lenge.. Er det normalt at det er så stor høydeforskjell på ribbein-sidene?

Tror den ene siden går 5cm lengre ned en den andre.

Har for så vidt ingen plager annet en at jeg gikk og "vagga" på barneskolen. Dog var det fordi jeg brukte beina forskjellig og ikke gikk med den vanlige "hel-tå" gangen men "tå-hel".

Edit; beklager skurrete bilde.

post-41638-1695631_thumb.jpg

Endret av snoopy_93
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest black nailpolish

Jeg har sånn også! + et bein lengre enn det andre :laugh: trur ikke det er kjempenormalt å ha såpass stor forskjell, men det er vel heller få som er helt symmetriske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg så faktisk på et program på NRK en gang (tror det var "Pinlige sykdommer"). Der kom det inn ei jente med litt ujevne ribbein og den ene siden hadde tilsynelatende noen 'flere' ribbein enn den andre. Uansett så fortalte legen henne at det var normalt å være litt usymmetrisk og at det sjelden var noe å uroe seg for :) Det var ofte faktisk like normalt som å ha usymmetriske bryster. Så lenge du ikke har vondt, eller plages med utseendet på ribbeina dine, tror jeg ikke du har noe å være bekymret for.

Men hvis det uroer deg, kan du jo ta en tur til legen, sånn for sikkerhetsskyld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket rygg og bekken, samt fotlengde? Problemer der kan gi sånn resultat på ribbeina..

Endret av Pomperipossa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vi få se disse bildene fra begge sidene?

Jeg tror det er ganske normalt med et lite avvik. Selv ligger min venstre ribbe litt lavere enn på høyresiden. :)



Anonymous poster hash: 7d1eb...c31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest snoopy_93

Har du sjekket rygg og bekken, samt fotlengde? Problemer der kan gi sånn resultat på ribbeina..

Var plattfot(?) da jeg var litta, og har slik "knepping" i hoftebein når jeg går (som om lårbeinkula hopper inni leddet) , var til fysioterapeut for det i 7. Klasse, men har ikke undersøkt noe mer en det.

Hadde også vondt i ryggen av og på for et par år siden.

Det plager meg ikke at ribbeina er sånn, er ikke vondt eller noe - det bare ser komisk ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Kan vi få se disse bildene fra begge sidene?

Jeg tror det er ganske normalt med et lite avvik. Selv ligger min venstre ribbe litt lavere enn på høyresiden. :)

Anonymous poster hash: 7d1eb...c31

Hvordan begge sider da? Kan evt ordne nye bilder litt senere på dagen i dag. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket rygg og bekken, samt fotlengde? Problemer der kan gi sånn resultat på ribbeina..

Hvodan kan fotlengde ha noe å si på størrelse på ribbein?

Anonymous poster hash: 7d1eb...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvodan kan fotlengde ha noe å si på størrelse på ribbein?

Anonymous poster hash: 7d1eb...c31

Hun mente sikkert benlengde. Forskjellig lengde på bena kan gi skjevfordeling av muskulatur, hvor den ene siden blir "kortere" enn den andre.

Anonymous poster hash: b378b...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noe lignende, det stikker mer ut/fremover på min venstre side enn min høyre:P Aldri hatt noen plager da, men har stusset på det selv. Kan jo alltid ha vært der, men har også noen teorier om hvordan det kan ha blitt provosert frem.



Anonymous poster hash: 471b9...0fd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...