Gå til innhold

splitte katter.. gi bort katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om noen har erfaring med dette. Jeg hadde fire katter og for ca ett år diden måtte jeg flytte kattene hjem til foreldrene mine da jeg dessverre måtte finne meg et nytt sted å leie. Fikk ikke noen leilighet som godtok kattehold. Fordu kattene bor hos foreldrene mine og min yngre søster er jeg innom dem flere ganger i uka og hilser på. Dette har de godtatt så lenge jeg var i nærheten og jeg kunne ha de fire kattene der. Jeg er takknemlig for det.

Det er nå slik at jeg til høsten kommer til å flytte ca en time unna her med min kjæresre som er allergisk. Det vil si jeg kan ikke ha med kattene mine og foreldrene og min søster og jeg gikk da inn på en avtale at de to eldste kattene kunne bli her og jegskulle gi bort to sammen til en som ville ha de før jeg flyttet. Var ikke noe jeg ville men jeg skjønner at jeg ikke kan pålegge alt ansvaret for fire katter over på de så jeg synes jeg var heldig som fikk beholde to.. men nå er alt snudd på hodet.

Forrige mandag døde min eldste katt på 5 år av akutt sykdom evt påkjørsel. JJeg har derfor nå tre katter igjen og synes det blir evig feil å dele dem. For den som evt blir gitt bort blir jo alene. Er redd for at den ikke vil trives som alene katt da den alltid har Vært vant med å ha andre katter rundt seg. Jeg er heller ikke sikker på hvordan den vil gå overens med andre fremmede katter i nytt hus. Det var derfor tanken på å beholde to og gi bort to var det beste men det går jo ikke nå.

Kan forøvrig si at alle kattene er fem år gamle og er mor.. så sønn og datter. Mor og sønn er ikke perlevenner hele tiden men aksepterer hverandre. Hva bør jeg gjøre her?

Anonymous poster hash: 4cd57...af4

Videoannonse
Annonse
Gjest Silverstream
Skrevet

Vil bare først si at et var en lei situasjon du kom opp i da :(

I og med at mor og sønn er kanskje de som går "minst" overens med hverandre, kanskje greit å skille de to?

Går jo også an å si i annonser o.l at katten din blir bare gitt bort til et hjem uten andre katter/dyr? :)

Skrevet

Jeg er redd for at han ikke vil trives alene også. Han er jo som sagt vant til å ha andre katter rundt seg fra han ble født.

Anonymous poster hash: 4cd57...af4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...