Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jobbkollega som jeg rett og slett ikke tåler trynet på. Han er ikke slem eller noe sånt men jeg synes han er ekkel. Som oftest prater vi ikke sammen i det hele tatt, men grunnet jobben så hender det at vi må kommunisere. Vi utveksler da kun et par tørre ord med hverandre. Til vanlig unngår vi hverandre som plagen. Han er veldig irriterende, ofte frekk, og lirer av seg slibrige kommentarer når han tror jeg ikke hører på. Har lyst til å slutte på jobben men mine omstendigheter tillater meg ikke det. Jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å få han sparket, eller om jeg kan få han til å skifte avdeling sånn at jeg slipper å ha han innpå meg hele tiden mens jeg er på jobb.

Anonymous poster hash: 3ff3c...f56
Videoannonse
Annonse
Skrevet

ta det opp med en leder eller ledelsen. Så fixer de på problemet, han kan ikke bare uten vidre få sparken.

Skrevet

ta det opp med en leder eller ledelsen. Så fixer de på problemet, han kan ikke bare uten vidre få sparken.

Jeg har ingenting håndfast på han. Han er så jævla slu og han sier aldri noe direkte til meg.

Skrevet

De kommer ikke til å tro på meg.

Skrevet

Har en lignende situasjon med en kvinnelig kollega...

Hun er rett og slett ei drittkjerring som er negativ til det aller meste, baksnakker kollegaene sine, er sur, leter etter feil andre gjør osv...

-jeg vurderte lenge å slutte pga henne, men har nå bestemt meg for at slik blir det ikke.

Jeg gjør alt jeg kan for å overse henne, og sørge for at hun ikke får noe oppmerksomhet hverken positivt eller negativt fra meg eller andre. Og det funker faktisk !!

- prøv å la være å bry deg... Jeg vet det er vanskelig, men slike idioter fortjener ikke oppmerksomhet.

Lykke til !

• Liker 3
Skrevet

Jeg har forsøkt å overse ham totalt. Faktisk var det noe av det første jeg prøvde. Men jeg kan fortsatt høre han hviske frekkheter fra øyekroken. Det er en så enorm påkjenning for meg å ha det på denne måten, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg greier ikke å ikke bry meg fordi det plager meg.

Skrevet

Har en jobbkollega som jeg rett og slett ikke tåler trynet på. Han er ikke slem eller noe sånt men jeg synes han er ekkel. Som oftest prater vi ikke sammen i det hele tatt, men grunnet jobben så hender det at vi må kommunisere. Vi utveksler da kun et par tørre ord med hverandre. Til vanlig unngår vi hverandre som plagen. Han er veldig irriterende, ofte frekk, og lirer av seg slibrige kommentarer når han tror jeg ikke hører på. Har lyst til å slutte på jobben men mine omstendigheter tillater meg ikke det. Jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å få han sparket, eller om jeg kan få han til å skifte avdeling sånn at jeg slipper å ha han innpå meg hele tiden mens jeg er på jobb.

Hvis dette er et problem, så får du ta det opp med ledelsen.

Du skal under ingen omstendigheter ta saken i "egne hender" og gå inn for å få ham sparket! Det hadde vært rimelig selvsentrert og en skremmende oppførsel fra din side. Hvis oppførselen hans med slibrige kommentarer er et stort problem, så skal han få muligheter til å forbedre seg av ledelsen før de eventuelt går til det skrittet å sparke grunnet dette. Du må også skille mellom hva som kun er irriterende, og hva som faktisk er verd å gripe fatt i her.

• Liker 4
Skrevet

Overse han, men om du hører en dustete kommentar så snur du deg og spør "hva sa du?". mest sannsynlig aner han ikke at du hører de han sier. Eller du kan prøve å være hyggelig mot han, og se hva som skjer?

Ikke se bort ifra at din motvilje mot han skinner så klart igjennom at han går rundt og føler det på samme måte, at du er en bitch som har begynt i hans avdeling og prøver å ødelegge hans hverdag. Det finnes to veldig forskjellige bilder av sannheten her, det er jeg sikker på. Og veldig få voksne mennesker går faktisk rundt og bruker energi på å sabotere for hverandre, det har vi ikke energi til.

Blir det for ille, gå til ledelsen. Men han kommer ikke til å få sparken. Og det kan gjøre vondt verre.

Anonymous poster hash: 0edf8...add
  • Liker 5
Skrevet

Har dere en tillitsvalgt på jobben din ?

Skrevet

Hvis dette er et problem, så får du ta det opp med ledelsen.

Du skal under ingen omstendigheter ta saken i "egne hender" og gå inn for å få ham sparket! Det hadde vært rimelig selvsentrert og en skremmende oppførsel fra din side. Hvis oppførselen hans med slibrige kommentarer er et stort problem, så skal han få muligheter til å forbedre seg av ledelsen før de eventuelt går til det skrittet å sparke grunnet dette. Du må også skille mellom hva som kun er irriterende, og hva som faktisk er verd å gripe fatt i her.

Jeg mener det helt klart grenser til trakkasering. for eksempel kan han gå inn i rommet og snakke om den sure og bittre heksa si som har mensen, også når jeg vet han er singel. Og hvis jeg ikke har stelt meg en dag så gikk han til vinduet og sa han skulle skrape måkeskit med klar hentydning til meg. Han er så stygg og fæl mot meg og sier sånne ting bak ryggen min hele tiden. Jeg har ofte grått i stillhet for meg selv, og hvis han skimter tårer i øyene mine snakker han om å stå opp på feil fot og kom med "lite møllers tran" vits en gang. Han eier ingen sympati og er alltid sånn ekkel mot meg også smiler han. Han er en sadist og får nytelse av å underkue meg, det er jeg sikker på. Jeg har gjort det klart for ledelsen hva jeg synes om det, men en annen ting er at jeg har vært utro før, og dette er noe han er klar over. Jeg var sammen med den lokale helten her på bygden før, min nåværende type er en tidligere kamerat av ham. Jeg fikk litt hets i bygden etter at det ble kjent, så jeg er jo ikke plettfri, for å si det sånn. Før har jeg ligget med en del menn, også folk han kjenner. Så han vet en del intime detaljer om meg og har til og med nevnt en tattovering jeg har på rumpa med livlig beskrivning. Jeg synes det er dritekkelt å få slengt sånne kommentarer i fjeset, og jeg mener han ikke har noe han skulle sagt fordi det er mitt private anliggende. Han har ikke noe med det å gjøre og jeg er så fornærmet, irritert, og såret. Jeg vet ikke om han skjønner alvoret når jeg sier at han er frekk og at han skal slutte med det. Han blir bare verre etter at vi krangler. Ledelsen sier at dette er noe vi må ordne opp i på egenhånd, og mye av dette er jo bare løse påstander uansett, så jeg har jo ikke så mye å fare med dersom jeg skulle anmelde han eller sende inn en formell klage.

Skrevet

Jeg har ingenting håndfast på han. Han er så jævla slu og han sier aldri noe direkte til meg.

Hvis han ikke sier disse slibrige kommentarene slik at du hører det, hvordan kan det da være et problem?

• Liker 1
Skrevet

Hvis han ikke sier disse slibrige kommentarene slik at du hører det, hvordan kan det da være et problem?

Fordi han går rundt grøten hele tiden. Som sagt er han jævla slu og sier aldri noe direkte til meg.

• Liker 1
Skrevet

Når vi jobber i en så intim tilstelning synes jeg dette er noe han bør holde seg for god for. Jeg skammer meg ikke over å si det, å stå opp for meg selv. Han er en jævla drittsekk og måtte han brenne i helvete. Men dette er selvsagt musikk i hans ører.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er det et problem når dere knapt snakker sammen? Man kan ikke prøve å gi alle man ikke liker sparken :P

Anonymous poster hash: 1abb3...294

• Liker 1
Skrevet

Jeg mener det helt klart grenser til trakkasering. for eksempel kan han gå inn i rommet og snakke om den sure og bittre heksa si som har mensen, også når jeg vet han er singel. Og hvis jeg ikke har stelt meg en dag så gikk han til vinduet og sa han skulle skrape måkeskit med klar hentydning til meg. Han er så stygg og fæl mot meg og sier sånne ting bak ryggen min hele tiden. Jeg har ofte grått i stillhet for meg selv, og hvis han skimter tårer i øyene mine snakker han om å stå opp på feil fot og kom med "lite møllers tran" vits en gang. Han eier ingen sympati og er alltid sånn ekkel mot meg også smiler han. Han er en sadist og får nytelse av å underkue meg, det er jeg sikker på. Jeg har gjort det klart for ledelsen hva jeg synes om det, men en annen ting er at jeg har vært utro før, og dette er noe han er klar over. Jeg var sammen med den lokale helten her på bygden før, min nåværende type er en tidligere kamerat av ham. Jeg fikk litt hets i bygden etter at det ble kjent, så jeg er jo ikke plettfri, for å si det sånn. Før har jeg ligget med en del menn, også folk han kjenner. Så han vet en del intime detaljer om meg og har til og med nevnt en tattovering jeg har på rumpa med livlig beskrivning. Jeg synes det er dritekkelt å få slengt sånne kommentarer i fjeset, og jeg mener han ikke har noe han skulle sagt fordi det er mitt private anliggende. Han har ikke noe med det å gjøre og jeg er så fornærmet, irritert, og såret. Jeg vet ikke om han skjønner alvoret når jeg sier at han er frekk og at han skal slutte med det. Han blir bare verre etter at vi krangler. Ledelsen sier at dette er noe vi må ordne opp i på egenhånd, og mye av dette er jo bare løse påstander uansett, så jeg har jo ikke så mye å fare med dersom jeg skulle anmelde han eller sende inn en formell klage.

Høres ut som du overdriver veldig, og tar alt i verste mening. Hvis du møter opp på jobb og ser helt jævelig ut kan du jo prøve å ha litt selvironi

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er det et problem når dere knapt snakker sammen? Man kan ikke prøve å gi alle man ikke liker sparken :P

Dette er et veldig stort og omfattende problem for meg. Jeg har knapt vært utsatt for noe lignende før. Saken er den at jeg gruer meg til å dra til jobb neste dag, og jeg synes ikke det er på sin rette plass å kalle meg stygg, uansett årsak.

Skrevet

Du tar jo ikke til deg noen av rådene du får her uansett, og virker veldig lite løsningsfokusert. Jeg forstår at det er tøft, men du er en voksen person og du må faktisk stå for din egen fortid og dine egne valg selv. Det vil alltid være noen som reagerer på det du forteller.

Foreslår at du tar inititiativet til en samtale med han (gjerne med tillitsvalgt/verneombud tilstede) der du forteller han hvor mye dette plager deg og at han må slutte med det. Fortell gjerne at du angrer på din fortid (hvis du gjør det) men at alle fortjener en ny sjanse i livet og at du ber han gi deg nettopp det.

Anonymous poster hash: 0edf8...add
  • Liker 4
Skrevet

Her er mine forslag, så ser du hva som kan være passende å gjøre. Om ikke annet, kan du kanskje få deg noen overraskelser?

Være høflig, så han ikke kan ta deg på noe.

Hva med å si "den som hvisker, den lyver?" med et smil om munnen når han sitter og hvisker, eventuelt bare begynne å le?

Høretelefoner kan også være en ide

Skrive en liste over positive egenskaper ved kollegaen din og se om du klarer å takle de negative sidene hans bedre

Fremsnakke kollegaen din til andre kolleger og se om det skjer noen endring. Hvem liker vel ikke å bli snakket godt om?

Anonymous poster hash: 4031f...99c
Gjest Tigress
Skrevet

Det første du må gjere er jo å dokumentere dette, då. Eg må ærleg vedgå at det ikkje høyrest ut som om du har så mykje å fare med her, og det er no ein gong slik at ein støtt og stadig må jobbe med folk ein ikkje likar. Skriv ned kva han seier, og få ein kollega til å gå gjennom om det verkeleg er einaste tolking at han snakkar om deg. Kan det vere at han likar deg og freistar vere morosam?

Skrevet

Du får begynne å ta igjen.

Er det en ting menn ofte ikke takler så er det damer som tar igjen.

Klager han over liksom dama som er ei heks da hun har uka, kan du kommentere at det er fint han har funnet noen som passer personligheten hans.

Klager han over utseende ditt en dag, så får du si at du bare prøver å matche han til en forandring.

Å at å skrape måkeskitt fra vinduene må da være dumt, for da kommer speilbilde frem.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...