AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #1 Skrevet 26. februar 2014 I går hadde jeg og mannen sex, og jeg tror jeg var fruktbar da.Nå, ca. 24 timer etterpå, sitter jeg her i sofaen og følte en slags murring nederst i magen.Er det bare innbilning, eller er det reelt at noe slikt kan være symptom på at noe har skjedd, eller er det for tidlig? Anonymous poster hash: ef3a3...39d
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #2 Skrevet 26. februar 2014 Alt for tidlig. Det tar gjerne minst en 2-3 dager, av og til lenger, før et befruktet egg fester seg. Anonymous poster hash: 12402...144 3
Sunniv Skrevet 27. februar 2014 #3 Skrevet 27. februar 2014 Ja, dette er nok altfor tidlig. Når det er sagt, så er det veldig typisk å kjenne etter alle tegn når man ønsker en graviditet. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg var sikker på å være gravid, men så kom mensen like etterpå. Det beste er å ikke tenke og fundere så mye, og ta ting som det kommer. 1
Athene Skrevet 27. februar 2014 #4 Skrevet 27. februar 2014 Det er alt for tidlig. Egget fester seg normalt 7-11 dager etter eggløsning, da kan enkelte kjenne en svak murring og få en liten blødning. (festesmerter og festeblødning). Sannsynligvis er et eggløsning du kjenner. 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #5 Skrevet 27. februar 2014 Jeg har ørten ganger følt på meg at jeg var gravid, men så kom mensen likevel. Da jeg faktisk ble gravid, hadde jeg ingen spesielle symptomer før ikm (dvs hadde mine vanlige pms-symptomer). Kvalme, mistet lysten på kaffe, trøtthet og stølhet/ømhet i livmorområdet kom gradvis i løpet av uke 4-6. Mitt råd: Ikke analyser og tolk symptom. Vent å se om du får mensen. Dukker ikke mensen opp når den skal, tar du en test. Anonymous poster hash: ff7c2...85a 1
Bestee Skrevet 27. februar 2014 #6 Skrevet 27. februar 2014 Mange merker symptomer relativt tidlig etter eggløsning, men én dag etter er nok mye å håpe på. Egget fester seg mest sannsynlig en gang i løpet av denne uken (innen 7 dpo som oftest). Første gang jeg var gravid hadde jeg null symptomer den måneden det faktisk klaffet (bortsett fra mye ømmere pupper, men så på det som en tilfeldighet der og da). Nå er jeg gravid for andre gang, og denne gangen hadde jeg tydelige ligamentsmerter fra ca en uke etter el. Disse smertene kan ikke bortforklares med noe annet, de er veldig karakteristiske (kraftige strekk i livmoren). I tillegg fikk jeg plutselig mensmurringer igjen for første gang på 3 år. Hadde det alltid under mensen før, men de forsvant etter første fødsel. Den måneden jeg ble gravid denne gangen kom de altså plutselig igjen. Kom ca en uke etter el de også, og fortsatte frem til ikm. Var overhodet ikke overrasket over positiv test 11 dpo. Krysser fingrene for deg og positiv test!
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #7 Skrevet 27. februar 2014 Bestee, on 27 Feb 2014 - 14:02, said: Mange merker symptomer relativt tidlig etter eggløsning, men én dag etter er nok mye å håpe på. Egget fester seg mest sannsynlig en gang i løpet av denne uken (innen 7 dpo som oftest). Første gang jeg var gravid hadde jeg null symptomer den måneden det faktisk klaffet (bortsett fra mye ømmere pupper, men så på det som en tilfeldighet der og da). Nå er jeg gravid for andre gang, og denne gangen hadde jeg tydelige ligamentsmerter fra ca en uke etter el. Disse smertene kan ikke bortforklares med noe annet, de er veldig karakteristiske (kraftige strekk i livmoren). I tillegg fikk jeg plutselig mensmurringer igjen for første gang på 3 år. Hadde det alltid under mensen før, men de forsvant etter første fødsel. Den måneden jeg ble gravid denne gangen kom de altså plutselig igjen. Kom ca en uke etter el de også, og fortsatte frem til ikm. Var overhodet ikke overrasket over positiv test 11 dpo. Krysser fingrene for deg og positiv test! Takk, og til alle andre som har svart i tråden. Innser at jeg nok kanskje ønsker meg at det skal være symptomer, siden jeg så sterkt ønsker å være gravid. Sjansen er sikkert liten, men det er sjelden jeg har vondt nederst i magen utenom når jeg har mensen - og mensen kommer ikke før om ca. to uker(sannsynligvis).Anonymous poster hash: ef3a3...39d
Bestee Skrevet 27. februar 2014 #8 Skrevet 27. februar 2014 Takk, og til alle andre som har svart i tråden. Innser at jeg nok kanskje ønsker meg at det skal være symptomer, siden jeg så sterkt ønsker å være gravid. Sjansen er sikkert liten, men det er sjelden jeg har vondt nederst i magen utenom når jeg har mensen - og mensen kommer ikke før om ca. to uker(sannsynligvis).Anonymous poster hash: ef3a3...39d Skjønner deg veldig godt. Har jo vært prøver to ganger selv, og vet hva det kan gjøre med hodet. Kan jo være eggløsningen du merker nå. Man blir jo ekstra bevisst på "symptomer" når man blir prøver, da legger man gjerne merke til smerter og rare ting som skjer med kroppen som man aldri har viet noe oppmerksomhet før. Uansett er det jo absolutt en sjanse for graviditet hvis dere har hatt sex rundt eggløsning, så ingen grunn til å gi opp håpet enda!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå