Gå til innhold

Innbakt svinekjøtt

Anbefalte innlegg

Gjest tusjen
Skrevet

Jeg lager ofte innbakt svinekjøtt med tilbehør. Jeg har brukt denne røren til å legge kjøttbitene i:

2 egg

4 ss. hvetemel

5 ss. soyasaus

1 ss. hvitløkspulver

pepper og salt

Dekker kjøttbitene helt med hvetemel før jeg putter dem i frityrgryten.

Det blir kjempegodt, men det blir liksom ikke så sprøtt som jeg vil ha det. Lurer på om noen kanskje har noen andre oppskrifter?

tusjen

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

ååhh, det hørtes jammen godt ut! Puttar du bitane i sånn frityr-kokar som ein friterer pommes frites i? Kor lenge har du dei oppi?

Gjest Anonymous
Skrevet

Du kan sikkert bruke frityrkoker også. Jeg har ikke prøvd det.. Jeg bruker wokpannen min. Jeg har i ca. 1,5 liter olje og lar den bli god og varm før jeg putter kjøttbitene i.. Har bitene i til de er blitt gyldne. Jeg tar av og til opp en bit og deler i to så jeg er sikker på at de er stekt inni.

Med sursøt saus, bambusskudd og jasminris så er det bare sååå godt.. :sjarmor:

(Når jeg får det servert på kinarestarant så er kjøttet sprøere, men det får ikke jeg til..)

tusjen

Gjest tusjen
Skrevet
Du kan sikkert bruke frityrkoker også. Jeg har ikke prøvd det.. Jeg bruker wokpannen min. Jeg har i ca. 1,5 liter olje og lar den bli god og varm før jeg putter kjøttbitene i.. Har bitene i til de er blitt gyldne. Jeg tar av og til opp en bit og deler i to så jeg er sikker på at de er stekt inni.

Med sursøt saus, bambusskudd og jasminris så er det bare sååå godt.. :sjarmor:

(Når jeg får det servert på kinarestarant så er kjøttet sprøere, men det får ikke jeg til..)

tusjen

Glemte å logge meg inn, er vel ikke helt våken enda :ler:

tusjen

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har hørt at en del tar oppi litt øl faktisk. Mengden vet jeg ikke, men jeg tror det bare er noen spiseskjeer. Den skal om ikke annet sette veldig god smak.

Skrevet
Jeg har hørt at en del tar oppi litt øl faktisk. Mengden vet jeg ikke' date=' men jeg tror det bare er noen spiseskjeer. Den skal om ikke annet sette veldig god smak.[/quote']

Dette var det jeg som skrev da. Jeg har fått fargelinser og er ikke helt vant til dem enda.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg innbiller meg at jeg har hørt at litt eddik oppi røra vil hjelpe den med å bli sprø når du friterer den.. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...