Gå til innhold

Hvordan gå fram ved huskjöp?

Minmy

Anbefalte innlegg

Hei!

Saken er den at jeg har forelsket med dypt og inderlig i et fantastisk lite hus. Huset eies av et firma som leier ut leiligheter og lokaler, og dette huset er annonsert på deres hjemmeside som to ulike lokaler, ett i förste etasje og ett i andre, det er altså ingen som leier det for tiden.

Jeg drömmer om å kjöpe dette huset, og renovere det til et lite townhouse.

Men, jeg har noen spörsmål i denne forbindelse: hvordan går jeg fram uten at firmaet som eier huset "stjeler" min idé?

Jeg vil helst ikke ringe dit og fortelle hvilke planer jeg har og spörre hva de skal ha for huset om de er villige til å selge, da kan de jo komme på at det er en god idé som de selv kan gjöre.

Som sagt er huset delt inn i to lokaler for tiden, og det vil kreve en totalrenovering for å gjöre en bolig av det.

Er det noen som vet hvordan man går fram om man vil gjöre om lokaler til bolig? Kreves det byggelov? Omregulering?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Du trenger jo ikke fortelle om dine planer fordet om du spør om de er interessert i å selge....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen områder er regulert for næring, men det er som regel andre veien det dukker opp problemer. Altså områder som er regulert for boliger og IKKE næringseiendom.

Gå til plan og byngningskontoret. Ta med deg adressen og be om å få se reguleringsplanene for området/adressen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...