TylerDurden Skrevet 26. februar 2014 #1 Skrevet 26. februar 2014 Katten min reiste ut for å lufte seg på søndag, men han kom ikke tilbake. Jeg har nå satt opp plakater i alle butikker i området, på strømstolper og i posten til de nærmeste naboene. Sagt ifra til alle dyreklinikker. Har satt opp plakater der vi bodde sist. Lagt inn annonse på dyrebar.no og kontaktet lokalavisene om de kan legge inn en annonse. Jeg har nå vært ute i over en time og lokket på han i en radius på 500 meter. Jeg begynner å bli desperat! Går det an å leie sporhund?
Gjest Silverstream Skrevet 26. februar 2014 #2 Skrevet 26. februar 2014 (endret) Edit: så nå hvilket kjønn ... Er han kastrert? Endret 26. februar 2014 av Silverstream
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #3 Skrevet 26. februar 2014 Huffa Håper den kommer til rette igjen. Min katt klarte å surre seg inn i en garasje og ble der i tre dager. Var helt jævli å ikke vite hva som skjedde, men en stor glede da hun kom hjem igjen. Skitten og full av olje og skit. Anonymous poster hash: 7e5bf...7ac
Tvist Skrevet 26. februar 2014 #4 Skrevet 26. februar 2014 Hvor gammel er han? Er han chippet? Øretattovert? Halsband? Ring nærmeste dyrebeskyttelse og hør om de har fått inn melding om ham.
TylerDurden Skrevet 26. februar 2014 Forfatter #5 Skrevet 26. februar 2014 Han er en hann, kastrert og ID-merket. 3-4 år gammel.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #6 Skrevet 26. februar 2014 Har du brukt Facebook? Både din egen vegg og sider for savnede dyr. Anonymous poster hash: e0375...089 1
TylerDurden Skrevet 26. februar 2014 Forfatter #7 Skrevet 26. februar 2014 Nei, vet ikke hvilken gruppe jeg skulle ha valgt for å strekke ut til folk i nærheten.
breiflabb Skrevet 27. februar 2014 #8 Skrevet 27. februar 2014 Ta deg en tur i nabolaget og lytt etter han! Vår hannkatt har vært borte to ganger, begge gangene var han innelåst i naboens hus.. Andre gangen det skjedde hadde naboen reist til andre siden av landet så vi fikk hjelp av politiet til å "bryte" pus ut:p
TylerDurden Skrevet 27. februar 2014 Forfatter #9 Skrevet 27. februar 2014 Har vært å kikka i det tomme nabohuset. Om han er stengt inne, hvor lenge vil han overleve uten vann eller mat?
Shira Skrevet 27. februar 2014 #10 Skrevet 27. februar 2014 Bor du i nærheten av Skien? Jeg kan i så fall holde utkikk 1
breiflabb Skrevet 27. februar 2014 #11 Skrevet 27. februar 2014 Har vært å kikka i det tomme nabohuset. Om han er stengt inne, hvor lenge vil han overleve uten vann eller mat? Det kommer helt ann på temperatur og kattens helse.. Vår ble innelåst i august, etter to dager mente dyrlegen at Mattilsynet og politiet måtte iverksette tiltak for å få han ut.. Vi fikk først tak i naboen 4-5 t etter at vi hadde vært inn og hentet katten. Men vi både hørte og så katten der inne før vi gjorde noe altså. Så snoke litt rundt nabohuset! Søstera til nevnte katt låste seg inne hos en annen nabo sin garasje.. Stort sett så går de ikke så langt bort.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #12 Skrevet 27. februar 2014 Nei, vet ikke hvilken gruppe jeg skulle ha valgt for å strekke ut til folk i nærheten. Hvor bor du da? Uansett har du vel en del folk på vennelista di som bor i samme område som deg? Anonymous poster hash: e0375...089
TylerDurden Skrevet 27. februar 2014 Forfatter #13 Skrevet 27. februar 2014 Nei, jeg flytta til Kristiansand i desember, så kjenner kun 2 naboer. Jeg var ute og lette igjen, fant en katt som var veldig lik min, påkjørt av toget. Så fant jeg en til som lå i grøftekanten. Ingen av dem var mine, takk og lov, men nå begynner jeg nesten å gi opp håpet. Kommer ikke til å slutte å leite, men håpet er sterkt redusert.
SillySue Skrevet 27. februar 2014 #14 Skrevet 27. februar 2014 Husk katter kan plutselig få det for seg at de skal ta en lengre tur,selv om de både er glad i eier og er kastrert. Ikke gi opp håpet! Håper pusen din dukker opp frisk og rask snart
tussi84 Skrevet 27. februar 2014 #15 Skrevet 27. februar 2014 Katter kan klare seg lenge ute så lenge de finner mat og har ly for kulda. Ikke at det anbefales så klart men min klarte seg to mnd ute på rømmen nesten.
Marie90 Skrevet 27. februar 2014 #16 Skrevet 27. februar 2014 Vaar katt dro ut forste gang hun var med paa hytta og ble borte i flere dager. Vi var sikre paa at hun var borte for godt, men en dag kom hun tuslende inn igjen. Katter kan holde paa slik... Fatt mot!
Gjest slettetbruker Skrevet 27. februar 2014 #17 Skrevet 27. februar 2014 (endret) Den kommer nok tilbake. Katten min var borte i 2 uker engang, ble livredd. Men så viste det seg at den eldre damen i nabohuset hadde tatt henne med inn, så da hadde hun bodd der. Damen visste ikke at det var vår katt da.. Har også skjedd andre ganger at kattene mine plutselig ble borte, men de kom alltid tilbake igjen. Endret 27. februar 2014 av Mephobia
TylerDurden Skrevet 27. februar 2014 Forfatter #18 Skrevet 27. februar 2014 Det er så tungvint i når det bor så mange på et så lite sted. Hadde det ikke vært for at jeg oppdaget han som rydda totalskinnene så hadde den andre katten gått i søpla før noe fikk scannet den, det kan jo fort ha skjedd med min.
Shira Skrevet 27. februar 2014 #19 Skrevet 27. februar 2014 Den kommer nok tilbake. Katten min var borte i 2 uker engang, ble livredd. Men så viste det seg at den eldre damen i nabohuset hadde tatt henne med inn, så da hadde hun bodd der. Damen visste ikke at det var vår katt da.. Har også skjedd andre ganger at kattene mine plutselig ble borte, men de kom alltid tilbake igjen. Fy faen, det er så teit når folk gjør det og ikke engang spør naboene om det er deres katt..
Gjest snoopy_93 Skrevet 27. februar 2014 #20 Skrevet 27. februar 2014 Mamma og pappa hadde en katt før (dog var ikke denne kastrert siden de fikk beskjed om at det var en jente og fikk "henne" levert med p-piller og styr) og han stakk av og ble borte i fire-fem uker før han bestemte seg for å komme hjem igjen som om ingenting hadde skjedd. (typisk nok kom han tilbake samme dagen vi hadde kjøpt "gullfisk") Katten jeg har nå er også borte i ny og ne, kommer ikke når jeg roper eller noe. Er gjerne borte i et-to døgn før han står utenfor soveromsvinduet klokka fire om morgenen og gauler som en gal.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå