AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #1 Skrevet 26. februar 2014 Min aller nærmeste venninne har forandret seg ekstremt mye det siste halvåret, etter at vi begynte på ny skole. Hun var den søte, lille jenta som var skoleflink, stille, rolig og brydde seg om alle. Sier ikke at det bare var positivt, for hun var også veldig usikker. Hun har blitt mye mer sikker på seg selv, tar ikke skolen FOR høytidelig lenger og slikt. Men samtidig har hun blitt skikkelig frekk. Jeg tror ikke jeg kommer på noen hun ikke har snakket stygt om? Hun påpeker alle slags småting. "Hun virket egentlig ganske dum..", "vet du, jeg liker henne fortsatt ikke!" (om venner som begynner å bli nære venner, som ikke har gjort henne noe), "jeg vil ikke vise meg ute sammen med de, jeg blir flau. De går så stygt". Hun er ofte småspydig og sier ting som "hæ, visste du ikke det?!". Den værste delen er vel at hun bare er sånn mot meg, jeg er hennes nærmeste. Det er bare jeg som får se siden, alle andre ser bare en brøkdel og hun blir derfor godt likt. Holder seg unna drama og leker bestevenn med alle. Nå føler jeg meg veldig slem, for hun er tross alt en venninne jeg er veldig glad i. Men jeg er ikke komfortabel med henne, hun har rett og slett blitt skikkelig stygg i oppførselen.. Det er ingen muligheter til å bryte kontakten med henne, så det er ikke et alternativ altså.. Men hva kan jeg gjøre? Bør jeg egentlig gjøre noe i det heletatt, eller bør jeg la være? Blir lett så mye styr, og det vil jeg helst unngå. Anonymous poster hash: 5951c...81a
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #2 Skrevet 26. februar 2014 Spør henne hvorfor hun snakker så stygt og spydig om andre? Anonymous poster hash: 0de37...668
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #3 Skrevet 26. februar 2014 Spør henne hvorfor hun snakker så stygt og spydig om andre?Anonymous poster hash: 0de37...668 Prøvde for en stund siden(det har blitt litt værre etter det). Hun begynte bare å snakke om at hun ikke var som meg, så snill og perfekt. Mennesker er dømmende og sånn er det bare, forskjellen var at hun ikke bryr seg om å si det høyt. Hun er veldig vanskelig å snakke med om slikt, går så i forsvar for seg selv og blir sur og ekkel. - TSAnonymous poster hash: 5951c...81a
Pomelo Skrevet 26. februar 2014 #4 Skrevet 26. februar 2014 (endret) Da kan du si imot hver gang hun sier noe spydig om andre Hvis hun f.eks sier at hun ikke liker den og den personen, kan du si at du faktisk synes at den personen er kjempe grei eller noe lignende. Fei over henne med positivitet!! Hehe Endret 26. februar 2014 av Pomelo 1
Pusheen Skrevet 26. februar 2014 #5 Skrevet 26. februar 2014 Hva sier hun om deg når du ikke er til stede mon tro? :s
MarianneE Skrevet 26. februar 2014 #6 Skrevet 26. februar 2014 Hva sier hun om deg når du ikke er til stede mon tro? :s Det tenkte jeg og...
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #7 Skrevet 26. februar 2014 Fortsetter hun så ville jeg sagt at jeg ikke ønsker å være venn med mennesker som snakker stygt om andre uten gyldig grunn. Anonymous poster hash: 0de37...668 1
Gjest Nightwich Skrevet 26. februar 2014 #8 Skrevet 26. februar 2014 Vennskap varer ikke alltid evig selv om det var nært og godt. På meg virker det som dere rett og slett har glidd fra hverandre og ikke lenger har noe grunnlag å bygge et vennskap på. Det kan være vondt, men det høres ut som det kommer mer dårlig ut av at dere fortsetter å være sammen
Gjest snoopy_93 Skrevet 26. februar 2014 #9 Skrevet 26. februar 2014 Da kan du si imot hver gang hun sier noe spydig om andre Hvis hun f.eks sier at hun ikke liker den og den personen, kan du si at du faktisk synes at den personen er kjempe grei eller noe lignende. Fei over henne med positivitet!! Hehe Eller bare smelle tilbake at "Jeg ville heller vært venn med *den* enn en spydig bitch som *deg*" og gått.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #10 Skrevet 27. februar 2014 Hun virker sint og redd. Prøv å finn ut hva det handler om. Anonymous poster hash: 18c02...fd4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #11 Skrevet 28. februar 2014 Ja, vi har nok glidd fra hverandre og passer ikke sammen. Vet ikke helt om det positive i vennskapet vårt veier opp for det vanskelige lenger.. Men som sagt er det ingen mulighet å "slutte" å være venner. Vi går i en klasse med kun 6stk og vi alle er veldig gode venner. Derfor vil jeg heller la ting være som det er, for å ikke skape enda mere problemer. Pleier å si henne litt mot når hun snakker stygt om folk, men ting jeg sier når sjeldent inn til henne uansett. Hun er bedrevitende, og derfor er det et ork å ta opp noe henne.. Syns situasjonen er vanskelig, for jeg er jo veldig glad i henne, og jeg kjenner jo flere sider av henne.. TSAnonymous poster hash: 5951c...81a
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #12 Skrevet 1. mars 2014 Ja, vi har nok glidd fra hverandre og passer ikke sammen. Vet ikke helt om det positive i vennskapet vårt veier opp for det vanskelige lenger.. Men som sagt er det ingen mulighet å "slutte" å være venner. Vi går i en klasse med kun 6stk og vi alle er veldig gode venner. Derfor vil jeg heller la ting være som det er, for å ikke skape enda mere problemer. Pleier å si henne litt mot når hun snakker stygt om folk, men ting jeg sier når sjeldent inn til henne uansett. Hun er bedrevitende, og derfor er det et ork å ta opp noe henne.. Syns situasjonen er vanskelig, for jeg er jo veldig glad i henne, og jeg kjenner jo flere sider av henne.. TSAnonymous poster hash: 5951c...81a Å si henne i mot har naturligvis lite for seg. Da oppfordrer du henne på et vis til å komme med mer for å vise deg hva hun mener. Du må ta opp selve det at det er slitsomt å høre på og være vitne til fordi fokuset hennes blir så negativt. Og be henne tenke over hva hun hadde følt om noen sa det samme om henne som hun sier om andre.... Anonymous poster hash: 2f792...0bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå