Gå til innhold

Tror min lille pus har midd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nylig skaffet meg ny pusekatt,og merker nå at hun klør seg veldig på/i det ene øret.. Prøvde å kikke inn i det,men hun liker det absolutt ikke..

Har bestilt time til dyreklinikken idag,så håper jeg får time raskt,da det ser ut til å plage henne veldig.

Men det jeg lurer på er om katter kan ha midd andre plasser enn i ørene? Eller om det er andre ting som kan følge med midden..

Hun har en del øyeverk,og er litt mørk irundt nesegangen..

Synes så synd på min lille søte! :/

Igår klødde hun seg noe voldsomt,og mjauet til skikkelig mens hun holdt på :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søvn i øynene og nesebuser er ganske vanlig hos friske huskatter. Som oftest er busene en blanding av snørr og støv fordi de snuser på alt mulig rart.

Det ville jeg ikke bekymret meg for før pus har røde øyne.

Du kan pirke vekk begge deler med enten en q-tip eller tuppen av neglen din.

Men det er viktig å sjekke om hun har øremidd, og det har du allerede bestilt time for, så det ordner seg :)

Skrevet

Søvn i øynene og nesebuser er ganske vanlig hos friske huskatter. Som oftest er busene en blanding av snørr og støv fordi de snuser på alt mulig rart.

Det ville jeg ikke bekymret meg for før pus har røde øyne.

Du kan pirke vekk begge deler med enten en q-tip eller tuppen av neglen din.

Men det er viktig å sjekke om hun har øremidd, og det har du allerede bestilt time for, så det ordner seg :)

Synes bare det er så mørkt irundt øynene og nesen,derfor jeg reagerte litt på det også. Men som du sier,de vil jo fort få litt av det slik de snuser rundt omrking :)

Ja har sendt forespørsel på time idag,så skulle få svar på når jeg får time i morgen.. Håper bare det ikke vil ta for lang tid.. Kan bare tenke meg selv hvor ekkelt og ubehagelig det hadde vært med masse kløe i øret hele tiden :S

Men får vel roe meg litt ned da.. Er bare redd hun plages veldig,og at jeg har reagert for sent.

Skrevet

Begge pelsdottene våre får både øyegørr og nesegørr, minstemann får veldig mye nesegørr fordi han snuser rundt over alt. Vanligvis ser det mer ut som støvdotter enn snørr :fnise:

Det kan også hende at hun har fått et sår i øret som du ikke kan se, men det blir nøye undersøkt når du får time hos veterinæren ;)

Skrevet

Det er helt riktig tenkt - at katten er mørk rundt neseborene, kan være tegn på midd. Men veterinæren finner det ut ganske kjapt.

Anonymous poster hash: 8bb4f...99f
Skrevet

Det er helt riktig tenkt - at katten er mørk rundt neseborene, kan være tegn på midd. Men veterinæren finner det ut ganske kjapt.

Anonymous poster hash: 8bb4f...99f

Var det jeg hadde mistanke om ja..

Gjest Lille-pus
Skrevet

Det er da det er så godt å endelig ha funnet sitt eget hjem... med et menneske som oppdager slikt, og som fikser time hos vet'en slik at det som irriterer og klør blir borte.

Om det er midd både her og der så har den lille hatt dem med seg, så uansett hvor creepy det virker så går det med rimelig stor sannsynlighet greit inntil vetrinæren får fingrene i pus.

Takk for at du er et godt menneske for en liten pus.

Skrevet

Det er da det er så godt å endelig ha funnet sitt eget hjem... med et menneske som oppdager slikt, og som fikser time hos vet'en slik at det som irriterer og klør blir borte.

Om det er midd både her og der så har den lille hatt dem med seg, så uansett hvor creepy det virker så går det med rimelig stor sannsynlighet greit inntil vetrinæren får fingrene i pus.

Takk for at du er et godt menneske for en liten pus.

Ja jeg har jo tross alt bare hatt henne i ett par uker,så vil tro dette er noe hun har tatt med seg fra der hun kom ifra. Har nevnt det til en venninne som kjenner de jeg hentet hennes hos,og sa at hun kanskje burde nevne det til de,for de hadde i alle fall to katter til.. Men vet ikke hvordan smitten er imellom katter slik?

Huff,tror pus vil få en reaksjon når veterinæren skal prøve å undersøke henne,men de kan vel å håndtere katter der,så det går vel greit uansett :)

Takk for fine ord! :) Jeg gjør alt for mine dyr,de er jo min familie :D

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...