Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten ble enig om en ny og sunnere livvsstil.. Vi trener og spiser nokså sunt, men pga. ønske om å bli sunnere, og økonomi foreslå kjæresten min å klare oss 2 uker uten brus og godteri. Så kom jeg med motforslaget: Hva med å klare oss 1 mnd uten brus, godis, og dritmat. Han var enig.

Jeg har vært bortreist den siste uken, og når jeg nå kom hjem pratet vi. Han sa han hadde klart seg fint, og ingen utskjeielser. Dette var ingen problem.

Men jeg kommer hjem, og har funnet masse kvitteringer liggende rundt over: med cola, pølser fra bensinstasjon, pizza osv osv.. Jeg spurte han igjen, og han hadde ikke hatt noe godis.

Først tenkte jeg at det ikke var så viktig, men er usikker. Det plager meg litt at han lyver til meg, og ikke bare kan innrømme at han ikke klarte seg..

Hadde du brydd deg om det?

Anonymous poster hash: 50b73...ff9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde lagt kvitteringene på bordet og sagt at han var avslørt.

Anonymous poster hash: d3c1a...b61
  • Liker 8
Skrevet

Og dessverre, dersom det er forhistorie med mistanke om andre løgner fra han, ville jeg gått utfra at det jeg tror er løgn faktisk er løgn.

Anonymous poster hash: d3c1a...b61
  • Liker 1
Gjest vaskosi
Skrevet

Ja, jeg hadde brydd meg. Det er irriterende når folk lyver for en. For min del er det ikke selve utskeielsen som er et problem, men det at han lyver om det. Det er jo ikke akkurat en stor sak, men unødvendig å lyve. Han ble sikkert redd for å få kjeft, eller kanskje flau :) Hvis du irriterer deg over dette må du jo bare konfrontere ham med det.

• Liker 4
Skrevet

JA, det hadde jeg. Jeg og kjærsten hadde en lignende avtale, bare at vi skulle kutte ut røyken - for godt. Han begynte igjen og jeg ble sur. Hadde helt klart konfrontert hvis det var min kjærste.

Anonymous poster hash: c663e...1cd
  • Liker 1
Gjest Coolaid
Skrevet

Dere hadde et felles prosjekt og begge to var enig. Det er langt i fra greit at han bryter avtalen på en uærlig måte. Du har jo holdt din del og gjort en innsatts, det har ikke ham.

Dersom han ikke kunnet forplikte seg til dette kunne han jo vært ærlig og fortalt at han ombestemte seg. Det kan være sånn at noen ganger må man bryte en avtale, det må respekteres., men det handler om måten det her ble gjort på og måten han lyger på.

Kjipt og dårlig stil av din kjæreste. Og ja, jeg hadde brydd meg bigtime.

Skrevet

Sikker på at dere ble helt enige - ingen "NÅ SKAL JEG SPISE SUNT, FORVENTER AT DU GJØR DET SAMME!"-pisset som mange drar partneren inn i?

Hvis dere faktisk ble enige så bør du nok snakke med han ja. Men om du er den motiverte, og han bare er med på greia så kan du ikke forvente at han er like hypp...

Ingenting å bli sur over egentlig. Spør om han er med eller ikke. Vil han ikke så ta det alene.

Anonymous poster hash: 0759b...dd7
  • Liker 5
Skrevet

TS her.

Han foreslo det, jeg gjorde innsatsen høyere, med å inkl. mer , og å doble tiden.

Vi pratet sammen på telefon en gang gjennom uken, da spurte han meg hvordan jeg hadde klart meg, jegsa det hadde gått bra, og han bekreftet at han hadde klart seg også..

(Problemet vårt har vært pepsien som vi drikker på stadig og hele tiden, hadde ikke trodd at han spiste så mye junk og pizza som det ser nå ut til.. ).

Nå skulle jeg inn på nettbanken for å betale husleie og regninger, og 4 transaksjoner til bensinstasjoner på 89 og 98. Usikker om dette kan være snus, eller om det er junk dette også.. Ble litt lei meg over at han skjuler dette for meg..

Det hadde ikke vært noen dig deal.. Men nå er jeg bare matt..

Skrevet

TS her.

Ååh, nå er jeg usikker gitt.. Fortalte han ikke om kvitteringene jeg fant, men spurte han mer direkte i en "jeg vet noe tone".. Han innrømmet å ha drukket en flaske cola (jeg fant kvittering på 2). Han innrømmet å ha kjøpt en pizza, men at den ble kastet (jeg fant to forskjellige kvitteringer, med totalt tre pizzaer). Jeg vet han har hatt noen kompisser over, så mulig noe er deres, men jeg aner ikke. Jeg er skikkelig usikker nå. (Vi har en forhistorie med at han har løyet mye til meg tidligere, og er veldig konfliktsky, så tillitten der er nokså ødelagt. Derfor klarer jeg heller ei å skille mellom om jeg er urettferdig mot han nå, eller ikke).

Gjest Lille-pus
Skrevet

Dere var enige om en ny og sunnere livsstil sier du i åpningsinnlegget ditt, TS.

Da er det jo bare ham selv dette går utover, så hvorfor lage drama av noe som kun går ut over ham selv? :klo:

• Liker 6
Skrevet

Ikke greit at han lyver, og han burde absolutt innrømme feilene sine. Det at han ikke gjør det er et dårlig tegn. Når det er sagt, tenker jeg at du tar denne sprekken litt vel alvorlig (?), kan det være derfor han ikke vil si noe (?) Eksen og jeg kuttet drastisk ned på alkoholinntaket fordi vi var lei av å våkne med hang over i helgene. Det hendte at han drakk uten at han sa noe, men det kunne aldri falle meg inn å stare en prinsipiell diskusjon om det av den grunn.

Gjør det gjerne klart at du forventer ærlighet, og hvis han først ikke vil fortelle noe, får han la være å si noe. Løgn er ikke akseptabelt uansett, men jeg tenker også, som Lille-Pus, at den eneste sprekkene går utover er ham selv. Så kanskje du skal bli mindre hard mot ham? Det kan være at han tolker det som at dette er ekstremt viktig for deg, og derfor synes det er vanskelig å legge kortene på bordet?

• Liker 3
Skrevet (endret)

Han sprakk, han skammer seg. Ikke det verste man kan lyve om.

Endret av Jade
  • Liker 6
Gjest Makemeloveit
Skrevet

Jeg hadde ikke brydd meg så mye om akkurat dette. MEN samtidig er det en prinsippsak nettopp fordi han lyver til deg, og det er ikke greit! Samme det om han lyver om å ha sett en flue eller reist på fyllatur når han skulle på jobbtur.

Skrevet

Ingen her som lyver om prisen på noe sminke eller klær dere har kjøpt? Evt. utelatt frakt og toll-/momsutgifter?

Skrevet

herregud...alle drar hvite løgner av og til.ALLE! dette er da virkelig ikke noe å henge seg opp i

Anonymous poster hash: 3298b...f49
  • Liker 1
Skrevet

Jeg hadde ikke orka å fortsette å være i et forhold med en som lyver til meg støtt og stadig. Hvis han ikke klarer å være ærlig om det der engang, herregud, ALLE går på en smell når de prøver å legge om livsstilen sin vel? Det er vel ikke noe å gå rundt å lyve om? :klo: Og når du skriver at han i tilegg har en forhistorie med at han har løyet til deg om mye annet, da tror jeg at jeg hadde gitt opp. Folk som først har fått til vane å lyve, de gjør det etter hvert om både ditt og datt, alt fra ubetydelige ting til mye mer betydelige ting.

Anonymous poster hash: 42b18...c25
  • Liker 1
Skrevet

Jeg hadde brydd meg! Hvorfor? Fordi dette er dårlig stil. Det er jo igjennom stort og smått tillit bygges. Vi låner ikke bort penger til barndomvenninna som aldri betalte tilbake de 400 kronene. Vi stoler ikke på en kompis som forteller hemmeligheter om andre venninner og konpiser. Når typen lyver og bryter avtaler vil vi senere lure på om han egentlig forteller sannheten. Da kan det gjelde hvorvidt han husket å gi viktige medisiner til baret. Evt. om han husket å slå av kaffetrakteren. Løgn om sånne ting kan få alvorlige konsekvenser og sitter du 5 mil unna huset og skal forholde deg til hans bekreftelse om å ha skrudd av trakteren kan du ende med å måtte reise hjem, fordi du ikke stoler på han og ikke får ro.

Anonymous poster hash: 8375b...002

Skrevet

Altså, det er jo ikke en "stor" sak som er nødvendig å blåse ut av proposjoner. MEN, ja, men. Småløgner er kjipt. Du sier tilliten er svekket på grunn av løgner tidligere, da er det ikke rart at du stusser over teite, små løgner du ikke hadde blitt sur over om han fortalte sannheten. Skjønner godt at du blir oppgitt/irritert/lei. Kanskje dumt å lage masse drama rundt en liten, hvit løgn, men i prinsippet er det kjipt at han ikke vil/tør å fortelle deg sannheten. Begynner jo å lure på om han juger om flere ting, om det fortsetter sånn.

• Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet

Leser det er så mange som lyver. .wonder why?

Hva skjer om de er ærlige?

Tror nøkkelen ligger der :-)

Skrevet

Hva slags ting han har løyet om tidligere da? Og er det pga at han er konfliktsky? Han er redd for å få kjeft? Da er det gjerne DET som er problemet, ikke det at han lyger i seg selv. Om det ikke er TS som er unødvendig kjeftete, så bør kanskje kjæresten oppsøke en psykolog?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...