Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lyst til å bruke mer naturlige produkter når det kommer til hudpleie. Gjerne hjemmelaget. Lurer på om noen har noen anbefalinger?

Er litt usikker på hudtype. Har store porer og blir lett blank utover dagen men kan også bli stram i maska. Så vet ikke om jeg har fet hudtype eller en tørrere en som overkompenserer med å pøse på fett.

Anonymous poster hash: 30ee3...008
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hud som produserer mye talg, men som er tørr i overflaten. Jeg kan anbefale en hjemmelaget peeling og en maske som fungerer bra for meg:

Peeling: bland litt olivenolje med flytende honning og kanel til det blir en grøt. Masser og skyll. Deilig og oppfriskende.

Maske: yoghurt naturell blandet med litt honning. Jeg har den på i ca 15 min.

Skrevet

Jeg bruker "hjemmelaget" toner som jeg er veldig fornøyd med.

1 del eplecidereddik

2 deler kaldt vann

5-10 dråper tetreolje (fås kjøpt på apotek).

Anonymous poster hash: 60392...b9c
Gjest Mona Lisa
Skrevet

Slenger meg på denne. Har lyst til å prøve mer naturlig hudpleie.

Skrevet

Jeg bruker nesten bare hud- og hårprodukter fra naturlige merker.

- Giovanni (fås kjøpt på iherb.com) har helt nydelige hår- og kroppsprodukter. De koster heller ingenting. Jeg kan jo trekke frem spesielt balsamen for brunt hår - håret mitt har aldri vært så fint før!, og Tea Tree-shampooen som er den eneste som redder psoriasishodebunnen min når den er i krisemodus.

- Green People har gode hud- og hårserier. Vita Min-serien er god, det samme med Rosemary-shampooen. Det eneste jeg ikke har likt fra Green People av det jeg har prøvd er øyekremen. Den ga meg rett og slett ikke nok fukt, og den trakk ikke skikkelig inn i huden, slik at concealeren min bare sklei av uansett hvor lang tørketid jeg hadde.

- Burt's Bees. Intensive Moisture dagkremen deres er helt fantastisk! Per dags dato den beste kremen for min fuktfattige hud som jeg har prøvd. Jeg likte også volumshampooen derfra.

- A'kin. Jojo and Corn-skrubben er supergod, men den kan ha litt store korn for de med sensitiv hud. Dessuten gråter jeg litt innvendig av at White Tea and Aloe Vital Hydration Gel Creme ikke funker på huden min nå. Da jeg var gravid hadde jeg kombinasjonshud, og da var denne suveren!

Jeg er også veldig glad i nyperoseolje, eller rose hip seed oil som det heter på engelsk. Den er knallgod å bruke under fuktighetskrem de dagene huden min trenger ekstra fukt. Jeg har prøvd både Trilogy sin og den fra Now Foods fra iherb, og merket ingen forskjell. Da er det greit å bare kjøpe den superbilige fra iherb. :fnise:

Kokosolje er godt å bruke i slitte hårtupper. :jepp:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...