Gå til innhold

bulgaria sunny beach

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

hei

vi er 4 jenter i midten av 20 årene som skal reise til sunny beach i juli.

har aldri vært i bulgaria og er litt skeptisk. har hørt så mye forskjellig.

vil gjerne høre fra alle dere som har vært der positivt og negativt :P

og eventuelle tips til hvor vi burde gå og hva vi burde gjøre.

tusen takk for svar :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! :)

Jeg var i Bulgaria i fjor sommer, fra midten av juni til begynnelsen av juli. Jeg har ikke bodd i Sunny Beach, men nabostedet Sveti Vlas. Men jeg var mye i Sunny Beach som bare ligger en mil unna.

Det er et folksomt sted med mye liv og røre. Hvis dere skal ut på diskotek om kvelden anbefaler jeg Lazur, der var det kjempegøy og masse folk! De fleste som var der var tyskere, engelskmenn og svensker. Jeg fikk inntrykk av at de fleste innfødte dro til diskoteket Mania.

Når det gjelder stranden er den fin, men det var utrolig trangt der! Prisen på leie av solseng/parasoll er ikke spesielt billig heller. Stranden er også ganske langgrunn. Da jeg var der var det urolig varmt, opptil 40 grader en dag...men ellers rundt 35.

Maten i Bulgaria kan variere, du kan finne mye god mat, men kan også være uheldig. Et tips er å bestille sjokoladepannekaker til dessert! Det er så utrolig godt, vi spiste det hver dag. :D

Ris med karrisaus var også noe av det beste jeg spiste i Sunny Beach (på restauranten ikke så langt fra stranden, like ved en sånn "hoppe-greie" - man blir spent fast og spretter opp og ned i lufta i den...)

Pass opp for lommetyver! Spesielt i busser og folksomme steder. Jeg ble selv frastjelt lommeboka :-? De skjærer opp vesker for å få tak i verdisaker, så vær på vakt. Pass også på å ikke veksle penger på gata, da kan du lett bli lurt.

Men kos dere på turen, Bulgaria er kjempefint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...