AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #1 Skrevet 26. februar 2014 Jeg hadde en pt time som laget en styrkeplan for meg. Han sa at jeg skulle trene fullkropp styrkeprogramm tre til fire gang i uken. Jeg trener tre ganger i uken så jeg får en hviledag mellom hver gang. Trener også saltimer etter styrkeprogarmmet mitt, pilates og bodypump osv. Målet er og stramme opp og legge på meg 3-4 kilo. Nå har jeg trent i ca 1 mnd tid. Jeg ser ikke store forandringen, men merker at musklene på bena og armene begynner og komme til syne. Tror dere det tar lang tid for jeg ser noe forskjeld ? Anonymous poster hash: 088bf...a86
Supraspinatus Skrevet 26. februar 2014 #2 Skrevet 26. februar 2014 Det er faktisk veldig vanskelig å se forskjell med det blotte øyet. Uansett ville jeg ventet med å måle slike resultater før det hadde gått 12-14 uker. Det beste er å ta før/etter-bilder samt bruke målebånd. Det er forøvrig utrolig vanskelig å sette konkrete mål på slike ting da det er veldig individuelt hvor fort en legger på seg muskler. 2
Inwe Skrevet 27. februar 2014 #3 Skrevet 27. februar 2014 12-14 uker? :O Du skal begynne å se resultater iallefall etter 8 uker. Det er veldig individuelt, noen har resultater fra dag 1, andre opplever at resultatene plutselig "kommer over natta". Husk uansett at kostholdet er viktigere enn treningen. Nå kan jeg ikke så mye om å gå opp i vekt da dette er motsatt av hva jeg driver med.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #4 Skrevet 27. februar 2014 12-14 uker? :O Du skal begynne å se resultater iallefall etter 8 uker. Det er veldig individuelt, noen har resultater fra dag 1, andre opplever at resultatene plutselig "kommer over natta". Husk uansett at kostholdet er viktigere enn treningen. Nå kan jeg ikke så mye om å gå opp i vekt da dette er motsatt av hva jeg driver med. Jeg fatter ikke dette stresset med å ha veldig raske resultater. Joda, selvsagt bør man måle progresjon, men å bygge virkelig styrke tar flere år, ikke uker eller måneder. Om 2,3,4 ganger i uka er nok kommer for øvrig an på intensitet og volum. Blant folk som trener seriøs styrke er det fortsatt en del som driver med gode gamle "en muskelgruppe i uka" tankegangen og gjør det godt på det, så lenge man legger inn litt volum og/eller intensitet på det, så en kan i teorien få økning bare med fullkropp en gang i uka bare man kjører hardt nok. De hardere øktene bør man nok imidlertid vente med som nybegynner, så derfor bør man ha minst to økter, evt. tre, og heller satse på en 10-15 repetisjoner i hvert sett, kanskje opp mot 15. Personlig syntes jeg det er mye å anbefale en nybegynner 4 ganger i uka, ville nok sagt 2 litt hardere eller tre litt lettere økter. De fleste øker greit i begynnelsen, nesten uansett hva man gjør (innen rimelighetens grenser) så det er ingen vits i å risikere overbelastning. Alt forutsatt et fornuftig kosthold selvsagt. Anonymous poster hash: 78d53...484 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå