AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #1 Del Skrevet 26. februar 2014 Har en mor som bruker sukkerkulør når hun steker løk. Hvor usunt\sunt er sukkerkulør? Jeg er klar over at det er karamellisert sukker, og dette er ikke noe jeg vil få i meg. Så, hvordan er det mulig å brune løk, saus. etc uten å bruke dette produktet? Jeg prøver å begrense sukkerinntaket og er generelt skeptisk til å tilsette ingredienser med sukker i mat. Anonymous poster hash: 96ee7...f1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Butter Skrevet 26. februar 2014 #2 Del Skrevet 26. februar 2014 Du må bare brune løken lengre dersom du skal ha den brun uten sukkerkulør. Samme med brun saus. Melet må da være nøttebrunt før du sper med væske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #3 Del Skrevet 26. februar 2014 Man bruker jo bare en dråpe så skjønner ikke problemet. Anonymous poster hash: 4db60...e3a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #4 Del Skrevet 26. februar 2014 Den er jo der bare for å gi farge, dropp den og spis.. Hvitere mat. Anonymous poster hash: 229c8...c0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supraspinatus Skrevet 26. februar 2014 #5 Del Skrevet 26. februar 2014 Litt sukkerkulør skader nok ikke, men maten blir jo mye bedre om man gjør det på den skikkelige måten. Et hendig lite triks er å tilsette pittelitt natron når man bruner løk. Det fremskynder maillardreaksjonen som gjør løken brun. Ikke bruk for mye. Da blir det løkmos. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå