Gå til innhold

Erfaringer med Par-terapi? Er det for seint eller kan det gå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg og min samboer har vært sammen i 2 1/2 år og vi har hatt det kjempefint sammen! Men det siste halv året har vi hatt en del problemer, og senest i går satte han seg ned med meg og sa at han ikke orket dette lenger. Noe han har sagt en del ganger også, som gjorde det mindre vondt, om jeg kan si det sånn. Jeg ble jo også knust for jeg elsker han utrolig høyt, men jeg valgte å ikke kjempe og har brukt hele dagen i dag på å finne meg ny leilighet. Jeg forklarte samboeren min at jeg har funnet en ny leilighet, var ganske kald også ovenfor han. Og da merket han tydeligvis at jeg mente alvor denne gangen ved å flytte, og da begynte han å gråte og si han ikke ville miste meg, at han ville gjøre noen løsninger eller tiltak for oss.. Da kom han med par terapi. Jeg vet ikke helt hvordan det fungerer eller om det i det hele tatt vil fungere for oss, men om det er noen der ute som har noen erfaringer, så hadde jeg satt stor pris på å høre disse :)

Anonymous poster hash: a4c8f...be0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gamle er dere? Og har du funnet deg leilighet eller er det bare noe du sier?

Anonymous poster hash: 7e1cf...303

Skrevet

Har prøvd parterapi - Synes det fungerte veldig bra!! så virkelig lyst ut for oss, og vi fikk pratet om tøffe/tunge saker hver gang. Vi fikk tømt oss fullstendig, så var veldig utslitte etter hver time. Vi fikk oss en plan som begge var innstilt på å følge, og vi prøvde oss så alene. Alt virket lovende inntill jeg fant ut at kjæresten gjennom hele prosessen hadde bedrevet med utilgivelige ting - så dermed var det over og ut for oss. Jeg har veldig troen på parterapi! Men selvsagt innebærer dette at begge parter er 100% med i prosessen, og at man virkelig har fokuset på hverandre mellom timene - husk at premien for denne investeringen kan bli et langt og lykkelig liv sammen!! Selv var min premie å vite at alt er blitt forsøkt for å redde oss, ingenting funket - altså var det rimelig enkelt å gå videre ;)

Anonymous poster hash: de4b8...01d
Skrevet

Etter såpass kort tid sammen og uten barn, ville jeg nok ikke kjempet veldig.

Anonymous poster hash: 8819e...9cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...