Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har sjekket visse ting i den fine drømmen jeg hadde i natt. Er det noen ting som gjør det letter å tyde drømmen, så man kan forstå hva den kanskje ville vise meg? Ser dere både på følelser og spesifikke ting i drømmene deres?

Endret av Kv84
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første drømmen var om en som lå på en båre og var budet fast, jeg vet hvem det er. Jeg holdt han i hånden:) Bak han var det en sykepleier og bak henne igjen var det sånne skap som er i garderoben på et treningssenter.

I natt drømte jeg også om skap og sammen i garderoben var kusinen min og flere jenter. Jeg hadde vært på en lang reise tror jeg før det, om det var samme drøm, eller om jeg skulle på en lang reise. Litt lenger bort i garderoben var det en trang gang.

Skrevet

Jeg drømmer veldig mye, men når det gjelder drømmetydning er jeg litt skeptisk. Så klart er det mye å tyde utifra hva hjernen skaper mens man sover, men jeg tror drømmetydning må skreddersys hver enkelt person, og at en del av de generelle tipsene om hva ditt og datt betyr og symboliserer ikke nødvendigvis stemmer.

Slanger skal f.eks. stå for svik og problemer — men det må jo innebære at vi alle oppfatter slanger på samme måte, og det gjør vi jo slettes ikke. For noen er slanger det verste som finnes pga. fobier, andre er kanskje preget av kristendommens stempel på slanger, mens andre igjen er likegyldige til slanger eller digger dem. Da er det vel naturlig at en drøm om slanger kan bety helt forskjellige ting.

Det kan dessuten hende at man drømte om slanger fordi man så en slange i to sekunder i en film dagen før. Jeg tror ofte slike små inntrykk man får i hverdagen kan dukke opp i drømmer uten at man husker selve inntrykkene, og derfor ikke kan fatte hvor drømmen kom fra.

Så, lister som denne her klarer jeg ikke helt å ta for god fisk. Samtidig er det visse drømmer som går igjen hos mange og som har veldig klar symbolikk, som for eksempel når man drømmer at man står naken foran en folkesamling, eller den drømmen mange visstnok har hvor alle tennene faller ut.

Jeg har ingen kompetanse på drømmetydning altså, bare tenker høyt her :)

• Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Maa sitere Dr. Melfi fra Sopranos; Dreams are wishes.

Virker ofte som drommene mine har sammenheng med det som skjer rundt meg. For eksempel, jeg skulle paa sykehuset, var veldig nervos natten for, og dromte at doktoren kom med en veldig daarlig nyhet til meg. :( Har ofte drommer som dette, og ellers saa drommer jeg reglemessig om hester og kattunger. Vet ikke helt hva det betyr men:)

Skrevet

Drømte for en eller to nettet siden, om a jeg var høyt oppe i himmelen, på en "sky" og der var han og måtte være resten av livet.

I natt våknet jeg av å drømmen da jeg var på en bitteliten fengselcelle, herregud så ekkelt, føltes så virkelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...