Gå til innhold

Er det nok å trene 2x styrke/uke pr muskel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om man skal rekke å trene hele kroppen utløpet av en uke, hvor ofte må jeg dra på trening?

Det jeg har brukt å gjort er å trene 3 ganger i uka. 1.økt styrke overkropp, 2.økt styrke underkropp, 3.økt styrke hele kroppen hvor jeg har måttet brukt masse masse tid på trening for å rekke over alle øvelsene. I tillegg trener jeg kardio 30 min før økt 1 og 2. Da rekker jeg det pga at jeg trener styrke på halve kroppen og ikke hele.

Håper jeg greier å forklare på en forståelig måte.

Men poenget er hvordan å få gjort treningen så effektiv som mulig mtp tid da jeg er alenemor og må prøve å få unna treningen så fort som mulig da jeg ikke har samboer som kan passe barna mine.

Jeg ønsker altså å få trent hele kroppen oftere. Eller er det nok med to økter pr kroppsdel i uka?

Noen tips? tanker?

Anonymous poster hash: 88304...d98

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil altså ikke bare opprettholde kondisjonen og styrken i kroppen men bli bedre.

TS

Skrevet

Vet ikke, men regner med det kommer an på hva slags nivå du er på, hvor lenge har du trent, hva slags progresjon(på de aktuelle muskelgruppene) har du på styrken du trener.

Anonymous poster hash: 7c540...0c1
Skrevet

Vet ikke, men regner med det kommer an på hva slags nivå du er på, hvor lenge har du trent, hva slags progresjon(på de aktuelle muskelgruppene) har du på styrken du trener.

Anonymous poster hash: 7c540...0c1

Jeg har ikke mål om å bli Fitnessdronning men vil bli sterkere enn jeg er fra før.

Når jeg trener styrke så gjør jeg det tungt og jeg tar så mange reps jeg overhodet klarer.

Har trent siden i fjor sommer ca.

Ts

Skrevet

Det skal gå helt fint, om du bytter på programmene. Som program 1 på mandag, 2 tirsdag, fri onsdag, 1 torsdag, 2 fredag og fri i helgen. Som et eksempel, der skal du få nok restutisjon :)

Om du vil ha ordentlige resultater bør du forsåvidt bytte program ca hver 8 uke. Da slipper du nemlig å bli lei og at kroppen din vender seg såpass til det at fremgangen går ned :)

Skrevet

Jeg har ikke mål om å bli Fitnessdronning men vil bli sterkere enn jeg er fra før.

Når jeg trener styrke så gjør jeg det tungt og jeg tar så mange reps jeg overhodet klarer.

Har trent siden i fjor sommer ca.

Ts

Du burde heller kjøre sett og repitisjoner. Feks 3x8. Legg deg gjerne litt under ditt nivå til å begynne med og øk for hver gang.

Skrevet

Om man skal rekke å trene hele kroppen utløpet av en uke, hvor ofte må jeg dra på trening?

Det jeg har brukt å gjort er å trene 3 ganger i uka. 1.økt styrke overkropp, 2.økt styrke underkropp, 3.økt styrke hele kroppen hvor jeg har måttet brukt masse masse tid på trening for å rekke over alle øvelsene. I tillegg trener jeg kardio 30 min før økt 1 og 2. Da rekker jeg det pga at jeg trener styrke på halve kroppen og ikke hele.

Håper jeg greier å forklare på en forståelig måte.

Men poenget er hvordan å få gjort treningen så effektiv som mulig mtp tid da jeg er alenemor og må prøve å få unna treningen så fort som mulig da jeg ikke har samboer som kan passe barna mine.

Jeg ønsker altså å få trent hele kroppen oftere. Eller er det nok med to økter pr kroppsdel i uka?

Noen tips? tanker?

Nok til hva? Tror du Stian Grimseth løftet knebøy kun 2 ganger i uka?

Skrevet

Nok til hva? Tror du Stian Grimseth løftet knebøy kun 2 ganger i uka?

Nok til hva?

Hva tror du?

Har ikke sagt jeg skal bli som han men jeg vil bli sterkere enn jeg er fra før.

Les innlegget mitt før du svarer. Og svar skikkelig.

Skrevet

Nok til hva?

Hva tror du?

Har ikke sagt jeg skal bli som han men jeg vil bli sterkere enn jeg er fra før.

Les innlegget mitt før du svarer. Og svar skikkelig.

Anonymous poster hash: 88304...d98 Vil

Vil du bli sterkere enn du er fra før, så holder det å trene to ganger i uka, og løfte litt mer enn du har gjort før.

Som spør, får svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...