Gå til innhold

Aktivitetstips for værsyk katt (og travel mor...)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hjemmekontor, og for tiden er det veldig mye å gjøre.

Katten min er ute i timesvis og leker med sine kattevenner når været er bra. Og mor får jobbet.

Men så kommer det noen dager med plaskregn fra morgen til kveld. Katten vil ikke ut (forståelig). Men den maser og "gråter" og piper etter oppmerksomhet. Jeg sitter på Skype med viktige kunder, og kan rett og slett ikke droppe jobben for at katten skal få oppmerksomhet til enhver tid.

Jeg prøver å leke med henne, og hun går lei etter ca. 3 minutter. 2 minutter deretter er hun tilbake for å mase, pipe, gråte...

Jeg koser med henne, hun maler fornøyd. Men det er bare ok i ca. 3 minutter. Etter 2 nye minutter er hun her igjen. Maser, piper, gråter.

Hjelp?

Anonymous poster hash: 42632...a14
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå høres jeg litt slem ut her....

Men jeg har også hjemmekontor innimellom, og dette er en kjent problemstilling når været er dårlig. Den ene min bryr seg ikke, er det dårlig vær sover den. Den andre derimot oppfører seg som din. Maser den åpner jeg døra, tupper den ut, og låser kattedøra. Den sitter under tak en halvtimes tid. Og når jeg slipper den inn igjen er den så takknemlig at den legger seg til å sove i sin varme, myke seng.

Katter er smarte dyr. Min har lært seg at mas når jeg sitter på kontoret tilsier en tur ut, uansett vær. Men den får lov til å mase hvis jeg ikke er opptatt med noe, noe den utnytter til fulle... Derfor blir det ikke så mye mas mens jeg jobber.

• Liker 2
Skrevet

Nå høres jeg litt slem ut her....

Men jeg har også hjemmekontor innimellom, og dette er en kjent problemstilling når været er dårlig. Den ene min bryr seg ikke, er det dårlig vær sover den. Den andre derimot oppfører seg som din. Maser den åpner jeg døra, tupper den ut, og låser kattedøra. Den sitter under tak en halvtimes tid. Og når jeg slipper den inn igjen er den så takknemlig at den legger seg til å sove i sin varme, myke seng.

Katter er smarte dyr. Min har lært seg at mas når jeg sitter på kontoret tilsier en tur ut, uansett vær. Men den får lov til å mase hvis jeg ikke er opptatt med noe, noe den utnytter til fulle... Derfor blir det ikke så mye mas mens jeg jobber.

Genialt. Takk :blomst:

Anonymous poster hash: 42632...a14

Gjest crazycatlady
Skrevet

Skaff deg en katt til som den kan leke med? Mine katter er utrolig gode venner selv om kun to av dem har vokst opp sammen. De har masse selskap og glede i hverandre. Da blir det ingen grining om jeg ikke har tid til å kose med dem. Spesielt den ene katten er veldig på meg hele tiden og vil ligge på fanget og kose hele tiden, men han forstår om han ikke får være på fanget og legger seg et annet sted i stedet.

Skrevet

Skaff deg en katt til som den kan leke med? Mine katter er utrolig gode venner selv om kun to av dem har vokst opp sammen. De har masse selskap og glede i hverandre. Da blir det ingen grining om jeg ikke har tid til å kose med dem. Spesielt den ene katten er veldig på meg hele tiden og vil ligge på fanget og kose hele tiden, men han forstår om han ikke får være på fanget og legger seg et annet sted i stedet.

Det kan virke, men er ingen fasit. Jeg har to som ble anskaffet samtidig. De er venner, de kan sove i samme katteseng og spise av samme fat, men de finner verken lek eller underholdning i hverandre. Som jeg skriver over søker de først og fremst selskap hos meg, og de er så forskjellige at den ene aldri maser om lek, mens den andre stadig gjør det.

Utover det er jeg enig i deg - to katter er på alle måter bedre enn en. Like mye jobb og stress, dobbelte av selskap og kos. Men å anskaffe ene og alene for at den du har fra før ikke skal kjede seg virker nok ikke alltid. Det er nok vanligere at det å skaffe en katt når du har en fra før kun fører til sjalusi og krangling.

• Liker 1
Gjest crazycatlady
Skrevet

Det kan virke, men er ingen fasit. Jeg har to som ble anskaffet samtidig. De er venner, de kan sove i samme katteseng og spise av samme fat, men de finner verken lek eller underholdning i hverandre. Som jeg skriver over søker de først og fremst selskap hos meg, og de er så forskjellige at den ene aldri maser om lek, mens den andre stadig gjør det.

Utover det er jeg enig i deg - to katter er på alle måter bedre enn en. Like mye jobb og stress, dobbelte av selskap og kos. Men å anskaffe ene og alene for at den du har fra før ikke skal kjede seg virker nok ikke alltid. Det er nok vanligere at det å skaffe en katt når du har en fra før kun fører til sjalusi og krangling.

Ja, det er klart, men det er jo verdt et forsøk. Mente ikke at hun skulle skaffe en til ene og alene fordi katten ikke skal kjede seg heller, men at det kan være noe som kan hjelpe både henne og katten. Katter er sosiale dyr selv om de ikke er flokkdyr. Jeg er ikke så flink til å formulere meg. Mine katter søker også først og fremst selskap i meg, men de har også mye selskap i hverandre også, så det blir ikke grining om jeg ikke har tid å kose fordi jeg jobber. Jeg har hele 7 katter i alderen 0-7 år hvor kun 2 har vokst opp sammen, de andre har jeg hentet en etter en. De er veldig gode venner alle sammen. Ingen slåssing. Selvfølgelig passer jeg på å gi alle kattene like mye oppmerksomhet. Ofte har jeg både 3 og 4 malende katter på fanget samtidig og de koser og leker sammen både inne og ute. De som er gamle nok til å være ute vel å merke. Den yngste er bare 7 mnd, han er innekatt til han er ett år. Retningssansen er jo ikke utviklet før da. Nå som det er så dårlig vær er alle mest inne, men de går ut og inn som de selv ønsker.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...