AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #1 Skrevet 26. februar 2014 Hvem har bestemt disse målene de bruker for å avgjøre om sendingen kan få plass? Jeg har en vanlig postkasse som er kjøpt hos Posten, men alikevel får jeg slike brev selv når pakken fint hadde passet. Anonymous poster hash: 7651b...079
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #2 Skrevet 26. februar 2014 Har du tenkt på hvor mye postombæreren må bære med seg for at du skal få pakken din? Det er ikke bare størrelsen på postkassen din som avgjør. Anonymous poster hash: a44fe...38b 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #3 Skrevet 26. februar 2014 Postkassen var ikke full av annen post da? Anonymous poster hash: 01db8...4da 1
Jade Skrevet 26. februar 2014 #4 Skrevet 26. februar 2014 Har du tenkt på hvor mye postombæreren må bære med seg for at du skal få pakken din? Det er ikke bare størrelsen på postkassen din som avgjør.Anonymous poster hash: a44fe...38b Da må de jo skrive noe annet på lappen da! 10
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #5 Skrevet 26. februar 2014 Postkassen var ikke full av annen post da? Anonymous poster hash: 01db8...4da Neida, og dette er noe som skjer ganske ofte. Jeg skjønner at det kan bli fullt i postbilen, men da kan de levere pakken dagen etter eller skrive på lappen at de ikke hadde kapasitet. Jeg har sett i andre tråder at det finnes postansatte her inne så jeg håper på svar fra noen som vet hvordan det bestemmes hva det (ikke) er plass til i postkassen. Anonymous poster hash: 1068a...45d 1
Gjest Blondie65 Skrevet 26. februar 2014 #6 Skrevet 26. februar 2014 Hvis jeg får en lapp som forteller at sending x var for stor for postkassen min så antar jeg at den enten fysisk var for stor til postkassen eller at den ikke gikk inn sprekken. Jeg kommer aldri til å akseptere en lapp som forteller at pakken var for stor når det egentlig er "posten har underdimensjonert utstyret til postpersonalet så derfor fikk du ikke posten din i dag" - da blir det klage.
Jade Skrevet 26. februar 2014 #7 Skrevet 26. februar 2014 Kjempegodt poeng, Blondie65! Hvis posten kjører med for små biler, eller har for store områder for hver rute, så har de ikke gjort jobben sin! 3
Gjest -_Tove_- Skrevet 26. februar 2014 #8 Skrevet 26. februar 2014 Det samme har skjedd meg mer enn en gang! Jeg en nokså stor postkasse, så de fleste pakkene jeg bestiller ville passet oppi. Det er ikke noe problem for meg å gå til postkontoret for å hente pakkene, men det kan jo være ganske kjedelig om man bor et stykke unna og må kjøre ens ærend til postkontoret for å hente en liten pakke. De burde absolutt skrevet noe annet på lappen om pakken faktisk passer i postkassen.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #9 Skrevet 26. februar 2014 Hvis dette skjedde ofte ville jeg sendt skriftlig tilbakemelding til posten, inkludert mål på postkasse og pakke, og spurt hvorfor det blir sånn. Skjønner at det er plagsomt å måtte dra på posthuset stadig vekk. Jeg har fått tildelt posthuset midt i sentrum, og der er det håpløst mye trafikk, knotete å finne parkeringsplass og generelt tungvint. Hadde jeg enda kunnet bytte postkontor til Post-i-butikk nærmere meg, så hadde det i det minste hjulpet litt. Anonymous poster hash: 01db8...4da
Nephthys Skrevet 26. februar 2014 #10 Skrevet 26. februar 2014 Jeg opplever dette hele tiden, og har forsåvidt ikke verdens største postkasse. Men jeg antar jo da at pakken har blitt med, men at den ikke gikk i postkassen min. De kan jo ikke ha et standardmål for hvilke pakker som går i postkassen eller ikke, for posten reklamerte jo for noen år siden med store postkasser nettopp for å få plass til mer i dem... Har de nå gått bort i fra dette, og de som kjøpte dem kjøpte forgjeves? Ikke vet jeg, men nå har jeg postkontoret rett ved, så ikke det største problemet for meg. Verre for dem som må langt for å hente pakker som burde vært i postkassen...
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #11 Skrevet 26. februar 2014 Har du tenkt på hvor mye postombæreren må bære med seg for at du skal få pakken din? Det er ikke bare størrelsen på postkassen din som avgjør. Anonymous poster hash: a44fe...38b Hahaha Aner du hvor lite budene har i bilen sin? Er de som leverer pakkepost rundt til PIB som leverer det budene "ikke har plass" til å ha med seg. For som regel går det på ork. Anonymous poster hash: 4c60d...ebd 2
Jade Skrevet 26. februar 2014 #12 Skrevet 26. februar 2014 Hvis dette skjedde ofte ville jeg sendt skriftlig tilbakemelding til posten, inkludert mål på postkasse og pakke, og spurt hvorfor det blir sånn. Skjønner at det er plagsomt å måtte dra på posthuset stadig vekk. Jeg har fått tildelt posthuset midt i sentrum, og der er det håpløst mye trafikk, knotete å finne parkeringsplass og generelt tungvint. Hadde jeg enda kunnet bytte postkontor til Post-i-butikk nærmere meg, så hadde det i det minste hjulpet litt. Anonymous poster hash: 01db8...4da Ja, det skulle gått an å skifte postkontor. Jeg må kjøre forbi post-i-butikk (som er åpen til 22) 1 km hjemmeifra med mange parkeringsplasser (gratis), og kjempe om 3 parkeringsplasser på posten (hvis ikke må jeg parkere på et parkeringshus som koster penger), og posten stenger kl 18 :/ 2
Gjest Blondie65 Skrevet 26. februar 2014 #13 Skrevet 26. februar 2014 "Manglende ork" er ikke god nok grunn til å ikke gjøre om jobben. Har jeg lyst å høre om "ork" ser jeg Ringenes Herre igjen, ellers forventer jeg at alle rundt gjør sin jobb på best mulig måte.
Petalouda Skrevet 26. februar 2014 #14 Skrevet 26. februar 2014 I dag stod faktisk postbudet og så på postkassen min med en pakke i hånden - som fiiint hadde fått plass oppi der. Men neida, han ombestemte seg og tok den med seg igjen. Jeg åpnet vinduet, ropte for å få kontakt men han bare kjørte. Dusten.
FantasDick Skrevet 26. februar 2014 #15 Skrevet 26. februar 2014 Postkasser finnes i flere størrelser, og det er ikke alltid så lett for sortererne/budet å på forhånd vite hvem som har hvilken størrelse på kassen sin. Jeg pakker alltid ned pakker jeg tror får plass i en stor kasse, så får heller budet ta den med inn igjen om den er for stor, men jeg blingser nok en del, jeg også. Er også veldig mange, faktisk, som har små kasser eller kasser med brevsprekk hvor jeg da ofte får pakker i retur fra budet med en halv-sur post-it om at kunden har en C-kasse. Størrelsen på de store kassene fra posten.no er 37x27x16 cm. --- At budet står med en pakke som går i kassen, men ombestemmer seg og tar den med igjen høres jo helt merkelig ut. Er jo mer jobb å ta det med inn, kopierer/skrive melding om sending, levere pakke til PiB og legge meldingen til retur enn å bare legge den i kassen når han står der. Dette hadde jeg klaget på! 3
Lutetium 71 Skrevet 26. februar 2014 #16 Skrevet 26. februar 2014 I dag stod faktisk postbudet og så på postkassen min med en pakke i hånden - som fiiint hadde fått plass oppi der. Men neida, han ombestemte seg og tok den med seg igjen. Jeg åpnet vinduet, ropte for å få kontakt men han bare kjørte. Dusten. Noen pakker må kvitteres for, kanskje det var en sånn? 1
FantasDick Skrevet 26. februar 2014 #17 Skrevet 26. februar 2014 Noen pakker må kvitteres for, kanskje det var en sånn? Ja, det kan hende det var en rekommandert sending eller M3-pakke, de skal enten signeres for eller scannes med terminaler budene våre ikke har med ut på ruta.
DysterPytten Skrevet 26. februar 2014 #18 Skrevet 26. februar 2014 At han sto med pakken i hånden, men ikke la den i dersom det var plass, høres bare sært ut. Og jeg ville sendt klage på budet til posten. Da jeg var bud, tok vi et kjapt øyemål og en vurdering på om vi trodde pakken passet eller ikke. Var vi usikre gikk den til PiB. Og det var greit for sjefen vår. Jeg tok mål med arma på postkassene og etterhvert ble jeg mer "treffsikker".
Kamikatze Skrevet 26. februar 2014 #19 Skrevet 26. februar 2014 Mitt postbud ble i alle fall glad for koden til hengelåset. Det var mindre pes å snurre fram koden og åpne det indre lokket med brevsprekk i, enn å skrive lapp om for stor sending og å levere og registrere pakkebrevet på postkontoret. Kan ikke skjønne annet enn at pakken din var for stor for sprekken. Postbudet kan jo ikke bryte og presse det nedi heller, budet vet jo ikke hva innholdet tåler.
Petalouda Skrevet 26. februar 2014 #20 Skrevet 26. februar 2014 Vi har ikke sprekk på, vi har helt lokk som kan åpnes .. men jeg aner ikke hva det gjaldt altså, men jeg skal komme med en oppdatering. .Forhåpentligvis er det en bursdagsgave til meg !!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå