Gå til innhold

ung mor/far, middels ung, eller gammel? hva er drømmealderen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er deres drømmealder å få barn i? Jeg er ei ung mor. Men tenker av og til på at jeg skulle vært eldre da jeg fikk barn...

Anonymous poster hash: ce3b4...1d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil helst være ung mor.. Men jeg er i gang med å studere så det blir vel ikke før jeg er 25-26 tenker jeg. Moren min fikk meg i begynnelsen av 20 årene og jeg har trivdes svært godt med henne og føler vi kansje har vært nærmere enn vi ville vært om hun fikk meg da hun var førti.

Skrevet

Det er når man føler det er riktig selv og i tillegg kan se at det var rett tidspunkt i ettertid.

Anonymous poster hash: a52d5...27f
  • Liker 2
Skrevet

Nå eldes folk forskjellig mentalt. Noen er 40 når de er 20 og noen er 20 når de er 40 (mentalt sett). Drømmealderen er helt individuell for hver person.

Anonymous poster hash: d6efc...230
  • Liker 1
Skrevet

Hvis barn kunne bestilles, hadde jeg lagt inn en levering på 38 års dagen min.

Livet som voksen, med en mann jeg elsker, en veldig givende karriere, fantastiske venner, god økonomi, eksotiske reiser og en enorm frihet, er noe et barn ville sette en del begrensninger på. Livet med barn vil være utrolig givende på sin måte, men jeg hadde ikke hatt noe i mot å leve på denne måten en del år til. Særlig når jeg vet at både jeg og mannen er spreke og friske nok til å gi et barn like mye i 40 årene som vi kan i 30 årene.

• Liker 1
Skrevet

Det å ha en ung kropp rent biologisk sett er mer ideelt enn å være eldre, sett ut fra det ville jeg valgt å fått mitt første barn når jeg er 28. Jeg er ferdig med masteren når jeg er 27.

MEN jeg ønsker meg også et par år til med DEILIG frihet sammen med kjæresten min, Så ut fra meg selv og hvordan jeg føler meg inni meg, så vil jeg gjerne vente til jeg er 30 med å få den første.

Ønsker meg max 2 stk!!

Anonymous poster hash: be38c...44b
Skrevet

Ville helst være 25 ved første og få alle innen fylte 35. Nå kom første litt tidligere enn planlagt, men passer egentlig helt fint.

Skrevet

Jeg fikk sønnen min når jeg var 19... ja jeg var for ung. Selv om jeg greide mammarollen kjempebra så satt det jo livet mitt på vent når det gjelder utdannelse. Nå er jeg gift og gravid med nr to. Vil si det er enklere til nå. Så for meg er det myyyye enklere som 25åring enn 19åring. Unge mødre kan bli kjempe gode mødre, og man er på ingen måte for gammel om man er 40. Hvorfor handler det om alder istede for livssituasjon?

Anonymous poster hash: ab767...069

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor handler det om alder istede for livssituasjon?

Anonymous poster hash: ab767...069

Det er jo et godt spørsmål, for det er jo det det kommer an på. Noen har jobb, hus, fast forhold osv tidlig i 20 årene, andre har ikke dette på plass før de er 30.

Men om man bare snakker om alder så kan man jo heller snakke om hva man tenker i forhold til det at man, om man får første som 40 åring, har små barn til man er over 50.. Jeg er glad jeg ikke har det for å si det sånn. Fikk mine i midten av 20 årene.

Anonymous poster hash: b56f4...142

Skrevet

Jeg blir 23 i år og kunne tenkt meg første barn rundt 25-26 års alder. Er ferdig utdannet til sommeren, så da får jeg jobbet og reist litt først. Nå er det jo ingen garanti for at det blir slik da, men det hadde vært optimalt for meg. :)

Skrevet

Tja, jeg skal vel være svært forsiktig med å mene så mye om hva som er den perfekte alder, ettersom mange ville mene jeg var altfor ung da jeg fikk mine eldste- og resten antagelig mener at jeg blir altfor gammel når jeg får min yngste... :lol:

• Liker 1
Skrevet

Rundt 25

Da jeg var yngre tenkte jeg at aa vaere ung mor var ideelt, men jeg vil heller vaere ferdig med utdannelsen og gift. Er 23 og eier egen leilighet saa rundt 25-26 er et godt tidspunkt. Har reist mye og bodd i flere land. Kjaeresten er endel aar eldre, okonomien er solid. Haaper paa et par barn foer 30.

25-30 for de forste to er ideelt for meg.

• Liker 1
Gjest Mary Quant
Skrevet

Mor fikk meg da hun var 19 og jeg har alltid vært stolt av å ha unge og moderne foreldre. Vi hadde det ultramoderne hjemme i forhold til de venninne mine som hadde gamle foreldre. Mor og far var unge, men de hadde alt på stell når det dreide seg om økonomi og husholdning. Mor kom fra bondeslekt og var alltid opptatt av sunn mat - det var ikke en dag uten masse grønnsaker til middag.

Jeg var også ung da jeg fikk mine - og både ungene og vi foreldre har klart oss utrolig godt. Ungene er nå voksne og flyttet hjemmefra. Men det de stadig nevner er hvor glad de er for å ha hatt så unge besteforeldre - som begge har vært en stor del av livet til mine barn. Barnas oldeforeldre var også unge .. og jeg har masse bilder av barna mine som spiller fotball med oldefaren .. som da var forholdsvis ung og sprek ...

Så jeg har vært heldig og opplevd gledene ved det å ha unge foreldre og det å være ung mor selv.

Skrevet

Tja, det kommer jo an på personen det. For egen del er jeg svært fornøyd med å ha blitt mor måneden før jeg fylte 21. Nr to er planlagt slik at jeg er rett over 24 når den forhåpentligvis kommer.

Skrevet

Jeg fikk barn da jeg var 30, kunne sikkert fått litt før for å være ferdig tidligere, kanskje 28, men før det hadde jeg ikke vært klar. Er veldig glad for å være ferdig med utdannelse og ha en bra jobb og god økonomi når jeg fikk barn. Det er nok å bekymre seg for om man ikke skal måtte bekymre seg om økonomi og.

Anonymous poster hash: c8ef5...af1

Skrevet

Tja det der tror jeg er svært individuelt. Mamma fikk meg da hun var 23 og jeg fikk jr da jeg var 19. Gutten min er nå 7 og har både besteforeldre og 2 oldemødre i live. Akkurat det tror jeg er en fordel. Jeg er nok en mye mere leken mor enn om jeg skulle vært eldre. Men det kan jo og ha med personlighet å gjøre.

Meget mulig at jeg får en liten attpåklatt senere i livet. Hvem hvet? Da har jeg nok mere grunnlag for å si hvem alder som var best å få barn på :)

Det som er deilig er at jeg har allerede en laang fortid med mann,barn, hus, bil og bikkje bak meg så føler ikke noe behov for det i motsetning til mine veninner som nærmer seg 30. Føler meg ganske ferdig med den biten av livet :)

Skrevet

Rundt 30 :)

Anonymous poster hash: fae8c...943
Skrevet

Tja, jeg vil ha barn etter jeg er gift. Når vi er gift har jeg blitt 26 år. Så si en gang mellom 27 og 35 år. Jeg vil helst være ferdig med å få barn inne jeg er 33 år, sånn egentlig. Men det er jo ikke sikkert det skjer slik jeg vil. Men det blir nok etter 27 år. Kunne helt sikkert klart å tatt vare på et barn nå (24 år), men jeg kjenner at jeg ikke er helt klar akkurat nå. De er kjempesøte, særlig siden jeg gir dem tilbake til foreldrene når jeg er lei :)

Skrevet

4 av innleggene starter med "tja"... :fnise: då bare litt rart ut. :)

Anonymous poster hash: 5653d...9c7

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at den beste alderen å få barn er mellom 25 og 30. Det gjelder både kvinner og menn.

Leste en artikkel i dag hvor det kom frem at barn av eldre fedre er mer utsatt for psykiske sykdommer.

Sammenlignet med barna til ein 24- år gammel far hadde barn av 45-årige fedre 3,5 ganger høyere risiko for å få autisme, 13 ganger høyere risiko for ADHD, og 25 ganger så stor sjanse for å få bipolar lidelse. Barn av eldre fedre er også mer utsatt for schizofreni, selvmordsforsøk og narkotikamisbruk.

http://www.nrk.no/viten/risko-hos-barn-av-eldre-fedre-1.11570685

Anonymous poster hash: 548a8...fa6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...