Veggdyret Skrevet 26. februar 2014 #1 Skrevet 26. februar 2014 Noen som vet om det er mulig å få stemplet passet ved innreise til Norge dersom man passerer feks. Svinesund?
Gjest Funky Punk Skrevet 26. februar 2014 #3 Skrevet 26. februar 2014 Ved innreise til Norge så er det relativt ofte kontroll. Annenhver gang jeg kjører den veien så er det kontrollee. Men å få stemplet passet tviler jeg på at de gidder å gjøre 2
Veggdyret Skrevet 26. februar 2014 Forfatter #4 Skrevet 26. februar 2014 (endret) Noen som vet om noe annet sted de kan stemple pass? De nektet å gjøre det på Gardermoen og vi trenger et stempel i passet... Endret 26. februar 2014 av Veggdyret
Gjest Funky Punk Skrevet 26. februar 2014 #5 Skrevet 26. februar 2014 Kan jeg spørre hvorfor du trenger stempel i passet 2
Smilefjeset87 Skrevet 27. februar 2014 #6 Skrevet 27. februar 2014 De eneste gangene de stempler i passet er ved innreise til land der det er visumsplikt :-)
marion Skrevet 27. februar 2014 #7 Skrevet 27. februar 2014 Det eneste stempelet ts trenger å få ved innreise er "idiot" i pannen. Hehe..neida. Hvordan i alle dager kan du tro du får stempel ved innreise til Norge når du er norsk (regner med du er d) og ikke trenger visum her? Et pass er ikke en "tullebok" du bruker til å samle mest mulig stempel. Nå reiser du rundt i Schengen så får du ikke ett eneste stempel enten du vil eller ikke. Det betyr i praksis nesten hele Europa, 30 land, hvor du ikke får noe stempel. Passet fungerer nå i Europa kun som id. Må si jeg ser frem til den dagen de får ordnet felles ID-kort i bankkortstørrelse for Schengen. Så en slipper å dra med seg det store passet. 1
Veggdyret Skrevet 27. februar 2014 Forfatter #8 Skrevet 27. februar 2014 Jeg trenger et stempel fordi min kjære, som ikke er norsk men heller ikke fra et land som er visumpliktig (EU), må ha stempel i passet ved innreise i landet for å kunne gifte seg i Norge. Vet ikke helt hvordan det gjør meg til en idiot, men skjønner jo at det er ganske tåpelig å tro at man skal få lov til å gifte seg med en utlending... Takk for svar dere som svarte seriøst iallefall! 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #9 Skrevet 27. februar 2014 Jeg trenger et stempel fordi min kjære, som ikke er norsk men heller ikke fra et land som er visumpliktig (EU), må ha stempel i passet ved innreise i landet for å kunne gifte seg i Norge. Vet ikke helt hvordan det gjør meg til en idiot, men skjønner jo at det er ganske tåpelig å tro at man skal få lov til å gifte seg med en utlending... Takk for svar dere som svarte seriøst iallefall! Hvilken nasjonalitet har han? Tyrkerkjepp el marokkaner? Anonymous poster hash: ebc05...839
Chloe- Skrevet 27. februar 2014 #10 Skrevet 27. februar 2014 Det eneste stempelet ts trenger å få ved innreise er "idiot" i pannen. Hehe..neida. Hvordan i alle dager kan du tro du får stempel ved innreise til Norge når du er norsk (regner med du er d) og ikke trenger visum her? Et pass er ikke en "tullebok" du bruker til å samle mest mulig stempel. Nå reiser du rundt i Schengen så får du ikke ett eneste stempel enten du vil eller ikke. Det betyr i praksis nesten hele Europa, 30 land, hvor du ikke får noe stempel. Passet fungerer nå i Europa kun som id. Må si jeg ser frem til den dagen de får ordnet felles ID-kort i bankkortstørrelse for Schengen. Så en slipper å dra med seg det store passet. "Enten du vil eller ikke" - dette stemmer vel ikke helt. Flere grensekontroller stempler fortsatt på forespørsel, noe min lille nevøs pass er bevis på. 1
Veggdyret Skrevet 27. februar 2014 Forfatter #11 Skrevet 27. februar 2014 Hvilken nasjonalitet har han? Tyrkerkjepp el marokkaner? Anonymous poster hash: ebc05...839 Helt riktig, både Tyrkia og Marokko har nå blitt med i EU! EUs offisielle websider har ikke fått det med seg enda, men du vet nok bedre. 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #12 Skrevet 27. februar 2014 Jeg trenger et stempel fordi min kjære, som ikke er norsk men heller ikke fra et land som er visumpliktig (EU), må ha stempel i passet ved innreise i landet for å kunne gifte seg i Norge. Vet ikke helt hvordan det gjør meg til en idiot, men skjønner jo at det er ganske tåpelig å tro at man skal få lov til å gifte seg med en utlending... Takk for svar dere som svarte seriøst iallefall! Veldig rart det med krav om stempel i passet ved innreise for å kunne gifte seg. Hvor står det? Han må i så fall reise inn i Norge fra et land utenfor Schengen. De som opplever "kontroll" ved Svinesund, møter tollere, ikke pass-/visumkontrollører. Har selv blitt stoppet flere ganger med utenlandsk bil og utenlandsk passasjer uten at de har bedt om pass eller noe som helst. Anonymous poster hash: f96d9...6e2 4
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #13 Skrevet 27. februar 2014 Det skal være mulig å få stempel i de fleste grenseoverganger. Spør og forklar situasjonen. Anonymous poster hash: a80f1...974
Veggdyret Skrevet 28. februar 2014 Forfatter #14 Skrevet 28. februar 2014 Det skal være mulig å få stempel i de fleste grenseoverganger. Spør og forklar situasjonen. Anonymous poster hash: a80f1...974 Ja som sagt har jeg forsøkt på Gardermoen (forklarte situasjonen i det vide og brede), men de ville ikke/kunne ikke hjelpe.... Og vi hadde virkelig regnet med at det skulle gå greit, så nå trenger vi en nødløsning siden det ikke er lenge til bryllupet. Svinesund hadde jo vært ideelt.. Det er krav om "bevis for lovlig opphold" og om du da kommer fra et EU/EØS-land så er beviset på lovlig opphold at du har pass som er stemplet ved innreise for max 3 måneder siden (3 måneders lovlig opphold som turist).
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #15 Skrevet 28. februar 2014 Politiet utsteder jo pass, så kanskje de vet noe om det? Anonymous poster hash: 93728...a46
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #16 Skrevet 1. mars 2014 Ring Svinesund og hør. Selvom det ikke er tollkontroll så sitter det jo folk på kontoret der. Anonymous poster hash: 9d69b...e8f
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #17 Skrevet 1. mars 2014 Ja som sagt har jeg forsøkt på Gardermoen (forklarte situasjonen i det vide og brede), men de ville ikke/kunne ikke hjelpe.... Og vi hadde virkelig regnet med at det skulle gå greit, så nå trenger vi en nødløsning siden det ikke er lenge til bryllupet. Svinesund hadde jo vært ideelt.. Det er krav om "bevis for lovlig opphold" og om du da kommer fra et EU/EØS-land så er beviset på lovlig opphold at du har pass som er stemplet ved innreise for max 3 måneder siden (3 måneders lovlig opphold som turist). Det høres veldig merkelig ut ettersom du jo bare kan kjøre inn i Sverige og så tilbake igjen. Med andre ord beviser det ingenting selv om de skulle være villige til å stemple passet. Anonymous poster hash: f96d9...6e2 1
Gjest Wei Wei Skrevet 2. mars 2014 #20 Skrevet 2. mars 2014 Kan man vise til flybiletten sin for å bevise ankomstdato? Ellers sjekk med de som krevet beviset. Hvis han er fra et visumfri land, så oppholder han seg lovlig i Norge i 90 dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå