Gå til innhold

Slapp hud og overvekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 15-20 kg overvektig og har pga store vektforandringer hele livet løs hud på lår og overarmer.

Hvordan tror dere at dette blir om jeg går ned til normalvekt samtidig som jeg trener? Jeg er nok på mitt livs maksvekt nå etter en graviditet og er veldig klar for å ta tak i vektproblemene mine en gang for alle. Jeg har trent en del før men har slitt med å være streng nok på kostholdet så har ikke kommet meg ned på matchvekt de siste 10 årene. Jeg vet jeg klarer det, men bekymrer meg mye over den løse huden for jeg har faktisk mer komplekser for det enn vekta....

Anonymous poster hash: d91cc...844

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det er skikkelig ille så mener jeg man får dekt operasjon.

Gjest Coolaid
Skrevet

Svaret på ditt spørsmål vet man faktisk ikke før du er ferdig å gå ned i vekt, samt har holdt deg der en god stund. Jeg kjenner til personer som har stått i kø for å operere bort overflødig hud men så har huden trukket seg en god del sammen slik at operasjon ikke var nødvendig. Jo yngre du er jo større sjanse er det for at huden trekker seg sammen naturlig.

Du kan gjøre flere ting selv for at det skal gå best mulig med huden når du går ned i vekt:

-Drikke godt med vann. Vann gjør huden mer elastisk.

- Gå ned i vekt langsomt

- Trene styrke for å stramme opp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...