Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på god vei til å bli sammen med en gutt nå. I 3 mnd har vi vært "kjærester", dvs. vi sover sammen flere ganger i uka, finner på ting, prater sammen på tlf og sms de dagene vi ikke er sammen osv..

Jeg er veldig forelsket, og kan tenke meg å bli sammen med denne gutten. Kan til og med se for meg et langt forhold med han (vi er ikke så gamle, så tørr ikke å si at jeg tror han er den jeg kommer til å gifte meg med, få barn med osv.. men tror ikke kan jeg kan finne noen bedre for å si det sånn.) Han har alt jeg ser etter, og vi har det veldig bra sammen synes jeg.

Problemet er bare at han henger seg veldig mye opp i fortiden min. Jeg har aldri hatt noen "ONS", kun hatt sex med personer jeg har vært sammen med + denne gutten da. Har hatt et par episoder med roting på fylla, men aldri gått så langt som sex. Har også kysset gutter på fylla da.

Han sier at han ikke vil være sammen med noen som ikke har kontroll over hva de gjør når de er fulle, han vil ikke ha noen som har vært borti "alle" osv.. Jeg forstår jo det, og tenker egentlig litt det samme.. Men det er jo ikke slik at jeg har hatt sex med noen på fylla en gang. :( Men han kan få det for seg av og til, og si at han ikke er helt sikker, fordi han er redd for at jeg er påvirkelig, at jeg drikker meg alt for full osv.. han vil ha noen som er ordentlig osv.. at det går rykter om at jeg er løs osv.. han vil være helt sikker på at han kan stole på meg.

Hver gang han har tatt opp temaet, så blir jeg veldig urolig og redd for å miste han. Jeg har nok underdrevet av hvor mange jeg har kyssa, sagt at det bare har vært et par, mens det kanskje i virkeligheten er 5-6.. og det er en episode som hendte for en stund siden (kanskje 1,5 år siden) at jeg rota med en fyr.. jeg husker ingenting av det, men har fått fortalt at jeg har gjort det, som jeg ikke har nevnt.. men har nevnt den andre episoden som jeg husker selv.

Nå virker det kanskje som jeg drikker meg full hver eneste helg, men jeg drikker faktisk mye mindre enn de andre venninene mine på 22 år. Går kanskje ut en gang i mnd i gjennomsnitt. Noen ganger 2 ganger i mnd, mens andre ganger kan det gå 2 mnd mellom hver gang. Drikker meg heller ikke dritings hver gang, men det har jo hendt at det har blitt for mye..

Jeg går ofte med en klump inni meg, fordi jeg er redd for at han skal finne ut at det er ting jeg har ungått å ha sagt.. for å være helt ærlig, så syntes jeg ikke at jeg har gjort noe "galt", og det kunne aldri falle meg inn å gå på noen andre når jeg er i et forhold, det har aldri skjedd. Men for han er dette veldig viktig, og jeg er så redd for å miste han osv.. vi bor ikke på verdens største sted, og vi har felles bekjente, så muligheten for at han kan få vite noe om han spør er der jo..

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg vil fortelle han om den ene episoden som jeg ikke har fortalt om, men da kommer han garantert til å "slå opp" fordi jeg har løyet, eller fordi han syntes jeg har for mye i "fortiden".. Noen tips til hva jeg kan si og gjøre?

Hadde aldri trodd at dette kom til å bli en problemstilling for meg, for jeg har aldri syntes at jeg har "rota rundt" særlig mye, men.. dette er virkelig en gutt jeg kan se for meg å bli sammen med, så vil ikke ødelegge det heller...

Anonymous poster hash: 70243...c49
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så "prippen" han er? Han insuinerer jo at du er billig. Ha litt selvrespekt og finn en annen fyr.

Anonymous poster hash: 1f823...121

• Liker 4
Skrevet

Han er usikker på deg. Vis han at du er seriøs og til å stole på. Ikke snakk så mye om fortiden. Litt roting er vanlig å ha vært igjennom. Har han hørt at du er løs, er det dårlig gjort av ham si det til deg. La det går litt lenger tid, sjekk om han er prippen på egen vegne også, eller om han bare er sjalu. Har han samme regler for seg som for deg? Det kan ta lang tid å føle seg trygg på en person før man går inn i et langvarig forhold. 3 mnd er veldig kort tid.

Anonymous poster hash: 64d55...9cc
  • Liker 1
Skrevet

Høres ut som om han prøver å bygge deg ned for å bygge seg selv opp!

Jeg forstår at du er forelsket, men nå må du prøve å holde litt tilbake.

Hva har han liksom å tilby som skulle være så suverent?

Du høres over gjennomsnittet ordentlig ut, og om det ikke er bra nok, da får han heller lete etter dame i bibelbeltet eller på møte i Gotemplarungdommen!

Ikke la denne personen få deg til å tvile på deg selv!

Han har sikkert mer enn nok av svin på skogen selv.

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Nå er det helt vanlig at man er usikre på hverandre i begynnelsen av et forhold. Men det er ikke normalt å høre på rykter om at kjæresten er løs.

Du sier at du går ut to ganger i måneden og det er liksom en bekreftelse av at du ikke drikker mye. Å drikke mye vil variere fra person til person. Etter å ha vært gjennom en litt turbulent periode i mitt liv der jeg hadde noen black outs drikker jeg meg aldri full lenger. Jeg stopper når jeg merker at jeg blir brisen da jeg ikke har noen glede av å bli full. Ingen kan derfor beskylde meg for å gjøre ting jeg ikke har gjort i fylla. For meg virker det som det er dritafulle jenter som kliner på hvem som helst han frykter - kan du garantere han at det ikke kommer til å skje i fremtiden? Historien skal han bare drite i.

Og hvordan er han? Blir han dritings hver gang?

Du skal ikke være redd i begynnelsen av et forhold, du skal nyte forelskelsen. Hvis du hele tiden må stå til rette for påstander om at du er løs og at du evt har gjort ting han ikke liker så manipulerer han deg til usikkerhet. Dette blir - tro meg - ikke bedre med tiden, heller verre.

Skrevet

Takk for svar dere, tror ikke han vil "bryte" meg ned akkurat, for han behandler meg som en prinsesse utenom når disse periodene kommer. Det har vel hendt 4-5 ganger i løpet av tiden vi har kjent hverandre. Da er han kald en times tid, så forteller jeg han det samme som jeg har gjort hver gang, og han roer seg ned.. så blir han verdens beste igjen.

Nå er det helt vanlig at man er usikre på hverandre i begynnelsen av et forhold. Men det er ikke normalt å høre på rykter om at kjæresten er løs.

Du sier at du går ut to ganger i måneden og det er liksom en bekreftelse av at du ikke drikker mye. Å drikke mye vil variere fra person til person. Etter å ha vært gjennom en litt turbulent periode i mitt liv der jeg hadde noen black outs drikker jeg meg aldri full lenger. Jeg stopper når jeg merker at jeg blir brisen da jeg ikke har noen glede av å bli full. Ingen kan derfor beskylde meg for å gjøre ting jeg ikke har gjort i fylla. For meg virker det som det er dritafulle jenter som kliner på hvem som helst han frykter - kan du garantere han at det ikke kommer til å skje i fremtiden? Historien skal han bare drite i.

Og hvordan er han? Blir han dritings hver gang?

Du skal ikke være redd i begynnelsen av et forhold, du skal nyte forelskelsen. Hvis du hele tiden må stå til rette for påstander om at du er løs og at du evt har gjort ting han ikke liker så manipulerer han deg til usikkerhet. Dette blir - tro meg - ikke bedre med tiden, heller verre.

Kanskje jeg formulerte meg litt feil.. men det går ikke rykter om at jeg er løs, men han er redd for å plutselig få høre ting om meg fra andre, om at jeg er løs.. så virker som han er veldig på "vakt."

Det er lenge siden jeg har drukket så mye at jeg har fått black out, ble ferdig med det for en stund siden. Etter det, så har jeg full kontoll. Og det er sjelden jeg drikker så mye som 2 gang i mnd, det er maks..

Han og jeg er ganske like når det gjelder fortiden, han er ganske "ordentlig" av seg han også, men han er også et par år eldre enn meg. Han drikker seg ganske full, men gjør ikke noe dumt. Har vært vitne til det flere ganger, så jeg er ikke redd for at han skal være utro på samme måte som han er med meg.

Ja, tror det er det som er den største frykten hans. Dritfulle jenter som kliner med alle, det vet jeg at er frykten hans. Men uansett hva jeg har gjort før, så kan jeg ikke endre på det nå.. Vet ikke helt hvordan jeg skal få han til å forstå at det er forskjell på å være singel og i et forhold... Vet ikke hvordan jeg skal få han til å stole på meg, når han tydligvis har fått det for seg at jeg ikke er til å stole på i fylla.. :vetikke:

Anonymous poster hash: 70243...c49
Gjest Blondie65
Skrevet

Du får si til han neste gang at du ikke vil snakke mer om fortiden din fordi det er historie og fortid. Du har tenkt å gjøre noe med de tingene du kan gjøre noe med: fremtiden, og hvis han ønsker seg en plass der må historie før dere traff hverandre ikke bli et "favorittkrangletema" som gjør at han furter.

Skrevet

Takk for svar dere, tror ikke han vil "bryte" meg ned akkurat, for han behandler meg som en prinsesse utenom når disse periodene kommer. Det har vel hendt 4-5 ganger i løpet av tiden vi har kjent hverandre. Da er han kald en times tid, så forteller jeg han det samme som jeg har gjort hver gang, og han roer seg ned.. så blir han verdens beste igjen.

Han er verdens beste, bortsett fra enkelte ganger da han...

Men så går det over, og alt er bra igjen...

Faktisk nøyaktig samme unnskyldende argumentasjon som damene bruker som blir banket av typen!

Om han krenker deg og tråkker på dine grenser, så er han ikke verdens beste! I hvert fall ikke når det er repeterende! Og temmelig grunnløst.

Du må venne deg til å værne om deg selv, jente. Sett ned foten og si "dette finner jeg meg ikke i" når noen krenker deg. Ikke underkast deg!

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner meg litt igjen i det du skriver. Mannen min var også redd for at jeg ikke var helt til å stole på pga tidligere episoder i livet mitt, og at han hadde sett meg full og flørtende ved et par anledninger før vi ble kjærester. Jeg syntes det var utrolig frustrerende siden jeg var veldig forelsket i han og visste med meg selv at jeg var ferdig med den slags.

Hvis jeg var deg så ville jeg vist gjennom handling at jeg var til å stole på; dvs ikke drikk deg full, ha kontroll på deg selv når du/dere er ute, og hold deg til det du sier. Ellers tenker jeg at fortid er fortid. Slik jeg får inntrykk av så har du fortalt det viktigste til han, og du må faktisk ikke fortelle han hver minste detalj av din fortid. Om noen skulle komme og si noe annet, hvorfor skulle han tro mer på dem enn på deg?

Gjest Awzm me
Skrevet (endret)

Han virker veldig usikker og sjalu på akkurat dette her da. Kan forstå han om tilfelle hadde vært at du hadde vært en skikkelig tøs, men du har aldri hatt sex i fylla med tilfeldige gutter, og klint med 5-6 stykker bare, og du er 22 år?? Synes det var veldig lite jeg, eller i hvert fall altfor lite til å kunne si at du ikke har kontroll på noen ting når du er full.

De fleste av mine venninner, og vi er yngre enn deg, har jo kysset og rotet med maange i fylla, og er kanskje til og med jomfruer, men vil fremdeles si at til og med de er mer promiskuøs enn deg da!

Urimelig av han å prøve å få deg til å føle deg skitten i hvert fall

Endret av Awzm me
Skrevet (endret)

Jeg kjenner meg igjen i kjæresten din. Jeg hadde det på samme måte til å begynne med i det forholdet jeg er i nå og vi har vært sammen i over 4 år. Noen mennesker synes det er vanskelige å slippe mennesker innpå seg, eller rett og slett risikere å bli såret enn andre. Jeg var kjemperedd for dette, og kanskje det bunnet i at jeg var mindre erfaren enn det kjæresten min var. Vi snakket noe om dette, jeg hadde perioder da jeg så for meg at det var så mye jeg ikke visste om, men samtidig prøvde jeg å ikke spørre for mye i tilfelle det var ting der som jeg rett og slett ikke ville vite om. For jeg mener ikke man har rett til å vite alt. det som skjedde før, er jo fra før av ! Man må lære seg å stole på hverandre.

Det jeg gjorde var å gå noen runder med meg selv når dette kom over meg. Prøvde å fokusere på alle de fine tingene i forholdet, var det noe jeg ville, snakket vi om det som voksne mennesker. og etter en stund gikk det rett og slett over. Fordi at min usikkerhet forsvant i takt med at jeg begynte å stole mer og mer på kjæresten min. Det er det som er nøkkelen, tillit. Bare husk at den skal gå begge veier. det er ikke bare du som skal jobbe for at han skal ha tillit til deg, du skal jo stole på at han ikke skal holde ting fra din fortid imot deg også!

Endret av Sala21

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...