Omnivore Skrevet 26. februar 2014 #1 Skrevet 26. februar 2014 Hvorfor lot du hundemøkka ligge akkurat denne gangen? Hadde du glemt pose, eller pleier du egentlig ikke å plukke i det hele tatt? Jeg forstår ikke folk som ikke plukker opp etter hunden sin, så om du har latt ei ruke ligge og gått videre vil jeg gjerne vite hvorfor. 8
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #2 Skrevet 26. februar 2014 Gidder ikke Anonymous poster hash: 82178...9b2 4
Sapientia Skrevet 26. februar 2014 #3 Skrevet 26. februar 2014 Plukker ikke i skauen. Ellers finner jeg alltids en pose, evt noe papir en plass, dersom jeg skulle ha glemt hundepose. Det skal nevnes at "skauen" her hos meg ikke er en slik striglet en med turstier som man finner rundt Oslo, da plukker jeg selvsagt. Her er det snakk om å gå i gjenngrodde traktorveier og dyretråkk. 1
Ruby_Tuesday Skrevet 26. februar 2014 #4 Skrevet 26. februar 2014 Jeg pleier alltid å plukke opp etter hundene mine. Blir så jævlig provosert av å se hundeiere som bevist ikke plukker opp etter hundene sine! Var en gang jeg ikke plukket opp, og det var siden hunden min hadde kraftig diare.. Det var direkte pinlig, siden det skjedde midt i sentrum. 3
Vasa Skrevet 26. februar 2014 #5 Skrevet 26. februar 2014 Det lurer jeg også på. Er da ikke så vanskelig å ta opp møkka etter hunden. Sier dere i fra fil de som ikke plukker opp? 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #6 Skrevet 26. februar 2014 Jeg ble ropt etter av en dame forleden. Hun ropte høyt og tydelig, i en vei med masse folk, om "hunden min akkurat bæsjet". Jeg hadde jo gått videre, og hunden min hadde akkurat tisset i veikantne, men damen mistenkte tydeligvis at jeg var en unnasluntrer. Jeg har alltid lommen full av poser, og plukker alltid opp, men det er nesten så jeg føler for å gå tilbake til å ikke kaste posen ved første mulighet, men gå med den hele turen så alle kan se jeg plukker opp etter min hund. De som ikke plukker opp ødelegger for så mange... ! Anonymous poster hash: fd563...1cb
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #7 Skrevet 26. februar 2014 Jeg velger å tro at de som jevnlig ikke plukker opp etter bikkja når den driter på veien/stien/i parken/på idrettsområder/etc er hjerneskadde, for de oppfører seg iallefall sånn. Hvis det skulle klaffe sånn at jeg ser dem "in action" så later jeg som jeg tror de har glemt pose og gir dem en pose. Da er det vanskelig å la være å plukke opp. Men dessverre ser jeg som oftest kun resultatet etterpå, og da er det vanskelig å "arrestere" noen for det (selv om jeg har sterke mistanker om hvem som er synderen i gata mi...). Selv plukker jeg alltid opp på veien, og her i byen også om hunden driter i veikanten/grøfta. Er vi i skogen og hunden går litt unna stien plukker jeg imidlertid ikke opp, bæsj forsvinner raskt i naturen om ikke mengdene blir for store. Når det er sagt så kunne byen min vært flinkere til å ha tilgjengelige søppelkasser, både for hundebæsjer og for alle disse idiotene som kaster fra seg sjokoladeemballasje og pappkrus. Jeg blir enda tristere av all den søpla enn av bæsjene langs veien. Bæsj brytes i det minste ned iløpet av maks ett år, det er verre med plasten folk kaster... Jeg ser ikke en eneste søppelkasse som er lov til å kaste hundebæsj i langs hele den vanlige tur-ruta mi, til tross for at jeg bor midt i byen og bruker en sterkt trafikkert lysløype som alltid er full av folk og hunder. Greit at hundefolk har ansvar for dritten selv, men byen ville generelt vært renere om Bydrift bare hadde orket å sette opp søppelkasser og faktisk tømme disse innimellom. Dét kan jeg godt betale noen kroner ekstra i skatt for, altså. Anonymous poster hash: bdff0...cb0 8
Gjest Sobril Skrevet 26. februar 2014 #8 Skrevet 26. februar 2014 Plukker alltid opp (med unntak hvis bikkja er løs og gjør fra seg et sted det er fysisk umulig for meg å komme til). Savner søppelkasser dog.
Omnivore Skrevet 26. februar 2014 Forfatter #9 Skrevet 26. februar 2014 Hjemme er det bikkja mi som "møkker" til området. Vi er 3 naboer, 1 hund, masse skog og masse åker og lurven løper løs. Gidder ikke plukke opp når han gjør fra seg i skogkanten og slikt, men har alltid pose med i tilfelle han gjør fra seg midt i stien og synlig i grøfta. 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #10 Skrevet 26. februar 2014 Jeg plukker alltid opp. Her jeg bor er det ingen unnskyldning for å ikke gjøre det, da kommunen har satt opp søppelstativer MED gratis hundeposer overalt. Anonymous poster hash: 554e6...26a 7
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #11 Skrevet 26. februar 2014 Plukker alltid opp etter hunden min, men ikke om den gjør fra seg midt i skogen på "øde" plasser. Savner i hvert fall søppeldunker som er satt opp langs skogsstier, har jo ingen plass å kaste posene på lange skogsturer. Anonymous poster hash: bc16d...b10
xxhmj Skrevet 26. februar 2014 #12 Skrevet 26. februar 2014 Det finnes også de folkene som klager over bæsj i veikanten eller midt i veien, men aldri plukker opp selv. Det syntes jeg blir for dumt, hvis du ikke plukker opp selv, hvorfor klage på at andre ikke gjør det? Jeg plukker alltid opp. De gangene jeg har glemt eller gått tom, så har jeg finni en pinne og hivd det langt ut i grøfta der ingen går. Men det å ha hubikkjer som sitter å tisser, det er så mange som tror det at når en bikkje sitter å tisser, så driter bikkja... Folk burde tenke litt.
Sugerøret Skrevet 26. februar 2014 #13 Skrevet 26. februar 2014 enda værre er de forblåste tullingene som lar bikkja drite Inne i borettslag og lar det ligge.Grisefolk som burde frataes hunden Helvettes ufint ... Jeg plukker opp i veikanter og på stier I skogen der folk ferdes som oftest.Men inne i kratt osv lar jeg det ligge
Eolin Skrevet 26. februar 2014 #14 Skrevet 26. februar 2014 det jeg ikke skjønner er folk som HAR plukket opp bæsjen, men så bare kaster posen i naturen igjen. hva faen? noen sier "ja, men det er jo nedbrytbar pose, så det går jo fint". men hva var poenget med å plukke opp bæsjen da? hele poenget er jo å fjerne bæsjen, ikke pakke den inn i en pose og kaste den igjen (som lar seg oppløse lett). det er jo bare å produsere mer søppel det er jo så viktig å plukke opp hundebæsj, og det er sykt mange grunner til hvorfor: - det er god skikk, ingen liker å se bæsj på gata. ei heller på skoene. det er ikke noe som skaper et pent bilde av nærområdet og det kan indikere på at "her bryr ikke folk seg" og oppfordre til mer svineri. - det er farlig for andre dyr å spise bæsjen (bakterier og sykdommer kan smitte gjennom avføring). det er også utrolig ekkelt å få en katt eller hund hjem som har rulla seg i bæsj. eller et barn for den sags skyld. er ikke dette grunn nok?
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #15 Skrevet 26. februar 2014 Her plukkes det opp. Jeg bor midt i Oslo retning vest. Her er folk generelt flinke. Ett og annet brøhue finnes her også, men ikke værre en at jeg gidder å plukke opp for de også. Det er mye hund her og lite drit. Men jeg jobbet en stund på Grünerløkka, og der flyter det av hundedritt. I da gjerne på fortauer. Minst en ruke per hundre meter. Og de typiske hundeereien i det området, var unge gutter med staffer. Unge gutter kan jo ikke plukke opp - hadde jo ikke sett bra ut for image om de gikk med en drittpose Anonymous poster hash: c677d...330
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #16 Skrevet 26. februar 2014 det jeg ikke skjønner er folk som HAR plukket opp bæsjen, men så bare kaster posen i naturen igjen. hva faen? noen sier "ja, men det er jo nedbrytbar pose, så det går jo fint". men hva var poenget med å plukke opp bæsjen da? hele poenget er jo å fjerne bæsjen, ikke pakke den inn i en pose og kaste den igjen (som lar seg oppløse lett). det er jo bare å produsere mer søppel det er jo så viktig å plukke opp hundebæsj, og det er sykt mange grunner til hvorfor: - det er god skikk, ingen liker å se bæsj på gata. ei heller på skoene. det er ikke noe som skaper et pent bilde av nærområdet og det kan indikere på at "her bryr ikke folk seg" og oppfordre til mer svineri. - det er farlig for andre dyr å spise bæsjen (bakterier og sykdommer kan smitte gjennom avføring). det er også utrolig ekkelt å få en katt eller hund hjem som har rulla seg i bæsj. eller et barn for den sags skyld. er ikke dette grunn nok? Jeg blir skremt av hvor korttenkte enkelte er. Det tar flere måneder før hundedriten forsvinner i naturen og det tar ennå flere måneder før den forsvinner, om den er pakket inn i denne type plast. Disse plastposene er jo ment for å brytes ned og forsvinne, når den har kommet til fyllplassen. Mange gidder heller ikke å gå med posen på tur, så de "lar den ligge til etterpå". Noen steder er jo skauen full av slike poser. Spesielt i begynnelsen av turstier. Siden folk er så late, så burde renovasjonsetaten bli ennå flinkere til å sette ut søppelkasser. Det er for få av de (har flere her hjemme, men de tømmes maks en gang i måneden, så da er de ikke til stor hjelp allikevel). Anonymous poster hash: c677d...330 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #17 Skrevet 26. februar 2014 det jeg ikke skjønner er folk som HAR plukket opp bæsjen, men så bare kaster posen i naturen igjen. hva faen? noen sier "ja, men det er jo nedbrytbar pose, så det går jo fint". men hva var poenget med å plukke opp bæsjen da? hele poenget er jo å fjerne bæsjen, ikke pakke den inn i en pose og kaste den igjen (som lar seg oppløse lett). det er jo bare å produsere mer søppel Hvis det faktisk er en nedbrytbar pose så er det nok for å få plukket opp bæsjen når hunden driter midt på veien el.l., og få den unna vei. Så kan man heller legge posen under noe kratt eller lignende, der det ikke ferdes folk. Men da er det faktisk bedre å bruke posen til å plukke opp, legge kun bæsjen utenfor allfarvei, og så vrenge og knytte sammen den nå tomme, men skitne posen, og kaste denne ved neste mulighet. Uten innhold er den lett å ta med seg, og bæsjen brytes fortere ned når den er uinnpakket. Anonymous poster hash: bdff0...cb0
Elita2005 Skrevet 26. februar 2014 #18 Skrevet 26. februar 2014 Her plukkes det opp. Jeg bor midt i Oslo retning vest. Her er folk generelt flinke. Ett og annet brøhue finnes her også, men ikke værre en at jeg gidder å plukke opp for de også. Det er mye hund her og lite drit. Men jeg jobbet en stund på Grünerløkka, og der flyter det av hundedritt. I da gjerne på fortauer. Minst en ruke per hundre meter. Og de typiske hundeereien i det området, var unge gutter med staffer. Unge gutter kan jo ikke plukke opp - hadde jo ikke sett bra ut for image om de gikk med en drittpose Anonymous poster hash: c677d...330 Så bra at de er flinke der! Men det er stor forskjell på Oslo vest og.. Her jeg bor (Frogner/Briskeby) er det ikke så mye hundedritt, men mot elisenberg er det helt forferdelig innimellom! Spesielt når folk med store hunder lar alt ligge.. (Ikke at det er bedre enn små hunder, men dere skjønner poenget!)
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #19 Skrevet 26. februar 2014 Så bra at de er flinke der! Men det er stor forskjell på Oslo vest og.. Her jeg bor (Frogner/Briskeby) er det ikke så mye hundedritt, men mot elisenberg er det helt forferdelig innimellom! Spesielt når folk med store hunder lar alt ligge.. (Ikke at det er bedre enn små hunder, men dere skjønner poenget!) Snodig at det er så forskjell på de forskjellige områdene. Vi hadde forresten en fyr her i nabolaget, som aldri plukket opp. Og han hadde en grand danois, som dreit like store hauger, som en middels stor ponni. Fyttikatta det var helt jævli. Greit nok at dyngene var for store for en sort bæsjepose, men det er mulig å bruke andre og større poser. Lurer også på hva han ga bikkja, for det var stort og bløtt... ingen her i nabolaget, som savner den hunden gitt. Anonymous poster hash: c677d...330
summerrain Skrevet 26. februar 2014 #20 Skrevet 26. februar 2014 Jeg plukker meget sjeldent opp etter hunden min, men det er fordi her jeg bor er det for det meste bare store jorder eller skog. Men hvis vi er på tur en annen plass enn nærområdet og han bæsjer, så plukker jeg selvfølgelig opp! Eller hvis han plutselig skulle gå midt i veien, men der har ikke skjedd til nå, han bæsjer på nokså samme plass hver dag 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå