AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #1 Skrevet 26. februar 2014 Da vi flyttet inn i sokkelleiligheten her, ble vi lovt at huseieren aldri var hjemme bortsett fra i helgene. Det hørtes bra ut for oss siden den forrige huseieren hadde bråket veldig (hadde en hund som bjeffet høylytt på alt bla.a.). Men det viste seg kjapt at huseieren var hjemme ikke bare i helgene, men hver dag og hele tiden. Det er jo greit nok, men han bråker. Og stort sett kun midt på natten mellom 00 og 06. Nå har vi en baby som han vekker med bråket sitt midt på natten, han vekker babyen og så er det igang... Han dunker hardt i gulvet, flytter på møbler, stamper og hvem vet hva, høres ut som at han har ommøblering. Og så har han et apparat som han setter på som bråker monotont, og lyden forplanter seg gjennom gulvet så det nesten rister i leiligheten under. Hvordan sier man ifra at han bråker? Han er klar over det, han sa ut av det blå en gang at han var nødt til å ha på lyden på TV'en kjempehøyt. Men det er stort sett ikke TV'en som er problemet. Han er som sagt hjemme hele tiden, så han har ingen døgnrytme overhodet, ikke gidder han å se på klokka heller, så han setter igang med bråk midt på natta. Jeg er i permisjon, men mannen min jobber og får dårlig nattesøvn på grunn av bråk og hylende baby som blir vekket. Leiligheten er liten, så uansett hvor an sover, hører an det høye bråket og stampingen og dunkingen. Vi "lovte" å bli boende her i noen år pga oppussing, men jeg føler nå at vi ikke kan? Hvordan sier man "du bråker om natten"? Kan man kreve at han ikke gjør det (bortsett fra folkeskikk og hensyn)? Har jeg rett til å "bryte avtalen" når det går utover nattesøvnen til alle som leier her? Anonymous poster hash: 3413b...fae
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #2 Skrevet 26. februar 2014 Skrev dere under på noe om at dere skulle bo der lenge? Sist leilighet vi hadde sa vi at vi skulle bo i flere år, men så fikk vi en mulighet til å kjøpe en leilighet etter bare noen måneder så vi flyttet. Hvis alternativet er å flytte ville jeg ikke vært redd for å ta det opp med huseier. Hvis han ikke forstår eller bryr seg flytter dere bare. Det skal være rolig etter kl 23, og han har ikke lov til å begynne ommøblering og ha høyt volum på tv'en midt på natten. Ta det opp med ham, og hvis han gir faen får dere vurdere å ringe politiet (det er det man skal gjøre når noen forstyrrer den offentlige ro) Anonymous poster hash: 6c961...0a3
Miss moneypenny Skrevet 26. februar 2014 #3 Skrevet 26. februar 2014 Som huseier så hadde jeg blitt takknemlig for tilbakemelding, særlig om forhold som er såpass sjenerende at du vurderer å flytte. Jeg hadde gjort alt i min makt for å ikke bråke så mye. Syns du fint kan si fra som mor til to små forstår jeg din frustrasjon! Vil du flytte ut så må du forholde deg til kontrakten. Har du signert på at du skal bo der i to år så må du det tror jeg, hvis ikke er det bare å si opp, og bo der ut oppsigelsestiden 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #4 Skrevet 26. februar 2014 Hva står det i kontrakten? Forklar huseier saklig at han dessverre bråker så mye på kveld/natt at babyen våkner, og dermed ser dere dere nødt til å flytte om bråket ikke bedrer seg. Ellers kan du gjerne flytte inn under oss istedet, vi er musestille hele natten (og mesteparten av dagen), men naboene under oss dunket i taket da hunden vår hoppet litt opp og ned på kjøkkengulvet (i cirka to-tre minutter) klokken 21.00 på en fredagskveld Soverommet er i motsatt ende av leiligheten, så med mindre de har ungen sin sovende på kjøkkenet om kveldene så begriper jeg ikke hva de reagerte på. Anonymous poster hash: d48b2...d23
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå