Gå til innhold

Dagens kjærlighetspsykologi om empati og tilknytning :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan forklare hvorfor noen mener de faller for feil menn. Er du en oppriktig interessert og empatisk person, vil du tiltrekke deg noen ved å vise dette, og frastøte andre..:

"Fascinatingly, only the secure and anxious listeners were excited by the empathy of their partners. The more caring their partners seemed, the less interested avoidants were in having sex with them. In other words, people who avoid intimacy are less attracted to a caring partner!"

Skrevet

Kan forklare hvorfor noen mener de faller for feil menn. Er du en oppriktig interessert og empatisk person, vil du tiltrekke deg noen ved å vise dette, og frastøte andre..:

"Fascinatingly, only the secure and anxious listeners were excited by the empathy of their partners. The more caring their partners seemed, the less interested avoidants were in having sex with them. In other words, people who avoid intimacy are less attracted to a caring partner!"

Visstnok er det noe kjønnsforskjeller, men dette kan nok delvis også forklares med kjønnsroller og hva som er "akseptert" å mene.

Skrevet

Jeg tror empati er veldig viktig for å finne seg en bra partner.

Man må bare passe på at man ikke glemmer egne behov i prosessen.

"It's abundantly clear, for example, that when we feel safe sharing deeply personal thoughts and feelings with our partners and they actually care about what we say—mindlessly nodding and saying "I see" won't cut it—we're most apt to feel happy and intimate in our relationships."

Når det gjelder empatiske menn, så har dere vel dere jenter en pappa? Mange av dere har nok sikkert et godt forhold til faren deres også? Hvis det finnes omsorgsfulle pappaer, så må det da finnes omsorgsfulle menn rundtomkring også som er klare for kjærlighetsforhold. Dere må bare huske på deres egne behov, samtidig som dere velger ut rett mann å gi av empatien deres til :-). Husk at han skal også bry seg om dere :-).

Anonymous poster hash: d7e93...061

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en anxious attachment style. Jeg har et stort behov for omsorg, kos, trøst og forståelse. Så jeg faller definitivt for empatiske partnere.

Hvis jeg er med en ikke-empatisk person tenker jeg at han ikke kan håndtere å være i et forhold med meg. Det har ikke noe å si hvor gøy vi har det og hvor god seksuell kjemi vi har hvis jeg aldri kan tillate meg å vise hvor svak og usikker jeg er. Så med en slik gutt mister jeg enhver interesse relativt kjapt.

Når det gjelder test nr.2 så får overdreven empati meg til å tenke at personen er skikkelig desperat. Og at med en gang en eventuell forelske går over så vil den empatien forsvinne helt eller delvis. Derfor er slik oppførsel turn-off. Er jeg ute etter kjapp moro tar jeg heller en som er ærlig om at han ikke er så god på empati.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble veldig ofte utnyttet da jeg var åpent empatisk og caring. Hvordan forklarer du det?

De hadde en trygg attachment style men utnyttet uten å blunke. Melket meg tom for forståelse og støtte, og ga lite tilbake. Eller latet som de ga det, samtidig som de hadde noe hemmelig på siden.

Anonymous poster hash: 78daf...117

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...