VetHvem Skrevet 26. februar 2014 #1 Skrevet 26. februar 2014 Jeg var preget av en forkjølelse i en uke frem til nå. I kveld har jeg følt meg kvalm, uvel og slapp. I tillegg til det har jeg følt en smerte i høyre skulderblad. Jeg har ikke mulighet til å måle kroppstemperaturen min, dog jeg ikke mistenker den er særlig høy. Er det noen fare for at jeg kan ha hjernehinnebetennelse?
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #2 Skrevet 26. februar 2014 Får du til å legge haka ned på brystet? Anonymous poster hash: 6053d...0ac 1
VetHvem Skrevet 26. februar 2014 Forfatter #3 Skrevet 26. februar 2014 Ja. Jeg får bare smerte i skulderbladet når jeg puster inn. (Jeg har blitt sjekket for blodpropp tidligere, så det er ikke noe slikt).
dillyduzit Skrevet 26. februar 2014 #4 Skrevet 26. februar 2014 Nei. Om du ikke får til å legge haken ned på brystet, har du ikke hjernehinnebetennelse. Du har nok et lite anfall av influensa. 1
Hattifnatten Skrevet 26. februar 2014 #5 Skrevet 26. februar 2014 Nei. Om du ikke får til å legge haken ned på brystet, har du ikke hjernehinnebetennelse. Du har nok et lite anfall av influensa. Edit: om man får til å legge haka på brystet, har man ikke hjernehinnebetennelse . 2
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #7 Skrevet 26. februar 2014 At du har smerter i skulderbladet når du puster inn har nok med en infeksjon i lungen. Type bronkitt ol. Hadde du hatt hjernehinnebetennelse har du høy feber, rødt utslett og stiv nakke. Altså skikkelig dårlig. Anonymous poster hash: 4db55...2ba 1
lillemeg90 Skrevet 26. februar 2014 #8 Skrevet 26. februar 2014 Det høres ikke ut som hjernehinnebetennelse, MEN kom deg til legen om du blir værre. Enten du får symptomer på hjernehinnebetennelse eller om du får andre symptomer.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #9 Skrevet 26. februar 2014 Jeg har hatt hjernehinnebetennelse, og det var så vondt i hodet og så stivt i nakken at jeg måtte bruke begge hendene for å hjelpe til og snu hodet når jeg snudde meg i senga. Høy feber, sløv og slapp i tillegg. Etter dette vil jeg si man vet når man har en alvorligere infeksjon enn influensa. Anonymous poster hash: aae41...838
dillyduzit Skrevet 26. februar 2014 #10 Skrevet 26. februar 2014 Edit: om man får til å legge haka på brystet, har man ikke hjernehinnebetennelse . Haha, ja, takk!
lillemy01 Skrevet 26. februar 2014 #11 Skrevet 26. februar 2014 Jeg synes det høres mer ut som lungebetennelse. Kom deg til legen
hopeful Skrevet 26. februar 2014 #12 Skrevet 26. februar 2014 det er nok ingen hjernehinnebetennelse. nå er jeg ingen lege, men tegn på hjernehinnebetennelse er utslett på kroppen, som ikke forsvinner om en setter et glass mot det, og veldig stiv nakke, samt at du ville vært så dårlig av det, at du ville kontaktet legen ganske fort. jeg støtter forslagene om lungebetennelse. så kom deg til legen. selv så får jeg ofte vondt i skulderblad og skuldrene generelt om jeg får en vanlig forkjølelse, pga voldsomt til hoste, og de smertene er nok fordi jeg spenner musklene i nakke og skuldre veldig.
mie23 Skrevet 26. februar 2014 #13 Skrevet 26. februar 2014 Har hatt og ble innlagt på sykehus, så tror du haded følt deg enda verre... men en legesjekk skader ikke etter fem undr med influensa. Da er det noe som skurrer.
mie23 Skrevet 26. februar 2014 #14 Skrevet 26. februar 2014 Hjernehinnelse er høyt dødelig (spes om man ikke får behandlet det) og smittefare, så hvis du misstenker det, skjønner jeg egentlig ikke hva du sitter her for.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå