Gå til innhold

Hvordan påvirker overvekten deg og hvorfor vil du ned?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tittelen sier vel alt! :)

I hvilke sammenhenger føler du ekstra mye på at du har kg for mye på kroppen?

Anonymous poster hash: e2f3c...996
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Selvtilliten min,helt klart!

Endret av SillySue
Gjest *kokos*
Skrevet

Når jeg skal ta på meg det sexy undertøywt som jeg kjøpte da jeg var 5 kg lettere.

Når jeg sitter, og kjenner magen som legger seg i valker over bukselinningen. Dette SKAL BORT!

Skrevet

Selvfølelsen, først og fremst. Jeg skammer meg over meg selv og føler meg mindreverdig. Tenker ikke slik om andre overvektige, det går kun på meg selv og så straffer jeg meg selv med å spise litt til for jeg fortjener å være overvektig så dum som jeg er.

Det sitter i hodet helt tilbake til barndommen.

Andre ting er at jeg ønsker bedre helse og at akkurat nå er det litt tungt å være i fysisk aktivitet. Jeg vil ha en lettere kropp som er lettere å bære og lettere å leve med.

Jeg vil bare føle meg vel, i meg selv og ute blandt andre.

Anonymous poster hash: 75883...e1a
Skrevet

Jeg har 20-30 kg for mye (trivselsvekt på 50 kg), og har pusteproblemer om natten! :( kjennes som om jeg blir kvalt og ikke får puste. Er mye pga brystene... Så vil ha vekk mesteparten av fettet :(

Og så har astmaen min forverret seg veldig.

Anonymous poster hash: cf510...772

Skrevet

Er mann og driver med spreke ting. Har gått ned rundt 15kg og har 15 kg igjen. Jeg ser bra ut bortsett fra en del av overvekten ligger på magen fortsatt, det er ikke gøy når man har lyst å føles seg fin med klær, og kanskje spesielt i sosiale sammenhenger eller når jeg skal treffe mennesker jeg ikke har truffet før. Også i jobb sammenheng blir selvtilliten påvirket av dette. Jeg må være ekstra flink å fortelle meg selv at jeg er god nok selv om jeg har en hengete mage. Jeg får bedre selvtillit av treningen jeg driver med.

Rent fysisk er det klart at overvekten min gjør kroppen tyngre og gir meg mer å dra på når jeg for eksempel er ute å løper. Det hadde vært veldig deilig å ikke dra rundt på 15 kg for mye.

Har forbedret helsen veldig mye, dette går veien selv om det tar tid.

Anonymous poster hash: 29da4...4fd
Skrevet

Jeg har 10-15kg for mye, og det opplagte er jo at jeg vil se bedre ut selvsagt. Det er ikke til å skyve under en stol, men helse(hjerteproblemer i slekta) er også med i bildet. Men det jeg tror jeg gleder meg mest til er å kunne kjøpe klær uten så vanvittig mange regler. Å handle klær er et mareritt! (jeg tror jeg kan telle alle plaggene mine i hodet). Det viktigste er at plagget er formsydd på sidene, at det ikke henger rett ned, er ballongformet, oversized eller noe sånt tull. Og det må gå innover ved korsryggen, det kan ikke henge løst for da ser jeg dobbelt så stor ut. Det er de to viktigste reglene, og bare dem er umulig å følge. Men det må ikke sitte for stramt heller, for da synes BH-valkene. Bruker ett nummer for stor BH og mister støtte for å minske valkene. Føler meg aldri fin i kjole eller bare t-skjorte, liker å ha hettegenser over for da synes det ikke så godt. Men... jeg føler meg jo ikke så veldig fin i hettegenser hver eneste dag heller.

Jeg kan ikke gå i skjørt, kjoler eller shorts heller med mindre jeg skal sitte/stå mesteparten av tiden. Lårene mine gnir mot hverandre, og etter en stund blir huden rød, sår, nuppete, svir og er vond, og ser i det hele tatt ut som et herpes utbrudd fra helvetes 7. sirkel.

Har jeg ikke hettegenser må jeg også gå rundt å holde inne magen, for den er så stor i forhold til resten. Pluss at den ikke er en sånn typisk "fleskemage" om jeg kan kalle det for det, som man tydelig ser er fett, nei, nei, min er hard, står utover, og det ser ut som jeg er 5-6 mnd. på vei! Jeg vil heller ha fleskemage enn gravidmage når jeg ikke er gravid! Men det er sikkert noen som har det motsatt som vil bytte.

Blir selvbevisst av å spise i offentlighet, spiser aldri bolle eller noe fra kiosken, drar på kafe etc. Kan stikke ut å spise når det er middagstid, og spiser lunsj på jobb/skole uten problemer, for det er vanlige måltider alle spiser. Men passer på at jeg spiser sakte så jeg ikke virker glupsk.

Dette er jo egentlig bagateller i forhold til hva andre sliter med av søvnapne f.eks, så burde vel ikke klage så høyt.

Anonymous poster hash: 8c47f...c79
  • Liker 1
Skrevet

Det er bedre nå (jeg har gått ned minst 10 kg), men jeg merket tydelig at det ene kneet mitt ikke hadde godt av overvekten, det ble stivt og vondt. Jeg hadde også problemer med å sette meg på huk (og ihvertfall å reise meg igjen) og å bøye meg for å ta opp noe fra gulvet. Når jeg skulle reise meg fra sittende stilling, la jeg meg til en vane med å skyve fra med en eller begge hender. De to siste dagene har jeg kjent at lårene ikke skumper mot hverandre på samme måte lenger når jeg går. Det har vært traumatisk å prøve og kjøpe klær, det er det som har motivert meg mest. Men det som fikk meg til å bestemme meg for at nå skulle jeg ned i vekt, var da jeg måtte kneppe opp bukseknappen for i det hele tatt å orke å sitte og høre på et foredrag (så flaut). Jeg er i det hele tatt misfornøyd med å ha en bollete kropp, men den blir mer og mer normal for hver dag, så jeg prøver å bare glede meg over det isteden.

Skrevet

Jeg har nok 50 kg for mye, men merker stort sett ikke noe til det. Dette er jo overhode ikke positivt, for man mister litt motivasjon til å gå ned når det ikke plager def. Men joda, jeg peser i bratte bakker og bruker lengre tid på fjellturer enn andre, men har ingen vonde knær, ankler, rygg, skuldre... Selvtillitten har vært ganske bra, tro det eller ei.

Jobber hardt mot en sunnere og ikke minst, lettere hverdag.

Skrevet

jeg har vert overvektig fra jeg var liten, men har slitt en del de siste årene med depresjon, og det gjorde at jeg ikke brydde meg så mye om hvordan jeg så ut. har hatt det mye bedre psykisk i det siste, men det gjør også at jeg er mye mer ukomfortabel med vekta. jeg unngår venner fordi jeg føler meg ukomfotabel i nærheten av dem. jeg prøver å ta meg litt sammen med tanke på dette, men det er ikke så lett.

jeg har og hatt litt trøbbel med knærne i en periode, men vet ikke helt om det var vekta, treningen eller en blanding. det at jeg ikke kan finne noen klær som passer er også en motivasjon til å gå ned, er egentlig glad i klær men akkurat nå er det litt håpløst. jeg føler generelt at jeg går glipp av ting ved å være overvektig, fordi det er så mange aktiviteter jeg har lyst til å prøve meg på som jeg ikke tørr.

jeg føler at ingenting skjer i livet mitt, jeg kjeder meg ganske mye fordi jeg isolerer meg selv, og hele tiden utsetter ting til jeg har gått ned.

Anonymous poster hash: 4d1ae...c0d
Skrevet

Glemte dette fordi man tilpasser "hverdagen" etter forutsetningene: Jeg tar kneløft under tannpussen, men det blir ikke særlig høye kneløft fordi det butter i fettet på lår og mage. Hadde jeg ikke gjort disse øvelsene, ville jeg ikke kjent like mye til hvor tykk jeg var... det er lite å merke av overvekten når man sitter eller ligger...skummelt. Overvekten er så snikende. Man merker hver lille fremgang når man går ned, men at man eser ut, prøver man å fortrenge...

Skrevet

Har en haug med dyre klær jeg vil ned til igjen! Men har gått fra 110 til 87 så er jo på vei, men har minst 10-15 kg igjen også!

Skrevet

Har en haug med dyre klær jeg vil ned til igjen! Men har gått fra 110 til 87 så er jo på vei, men har minst 10-15 kg igjen også!

Flinkis! :hoppe:

Skrevet

Når jeg prøver klær... ingen klær som er fine på meg..

Anonymous poster hash: 0253f...a5e
Skrevet

Jeg ønsker å gå ned 10 kilo fordi jeg føler meg som "den tjukke jenta". Har timeglassfasong og må innrømme at selv om alle sier det er den ideelle fasongen så hater jeg det. Puppene er en H-cup og Kim Kardashian får konkurranse av rumpa mi...

Kjæresten min synes jeg er perfekt, men han har six-pack og muskler i fleng så jeg føler meg flau av å gå ved siden av ham. Liker ikke vise meg naken, liker ikke at folk ser på meg. Føler meg kjempetjukk på bilder og blir rett og slett kvalm av meg selv.

Noen ganger synes jeg formene mine er pene, men det er så himla stress å finne flatterende klær. Og om jeg først kler meg etter fasongen min blir timeglassfiguren min så drastisk at folk glor...jeg liker ikke den type oppmerksomhet.

Faker at jeg er fornøyd med kroppen min, men har alltid ønsket meg en mer atletisk kropp - mindre pupper, rumpe og lår. Og lovehandles.

Mitt hjertesukk...

Anonymous poster hash: 94c13...b97
Skrevet

Var 20 kg overvektig, og kjente det på at det var tungt å bevege seg. Fikk store problemer i oppoverbakker bl.a .. Var i tillegg i ELENDG form, så det hjalp ikke.. Følte meg fet, gikk i sekkete klær for å skjule hvor fet jeg var .. Ville ikke handle klær, eller gå i badeland eller noe sånt.. følte meg ikke bra

Gått ned 10 kg til nå, føler meg bedre. Har kommet i ganske god form.. ikke GOD, men bedre ;) Føler meg bedre også, trenger ikke gjemme meg lenger ..

Skal jammen gå ned de ekstra 10 kiloene og stramme opp kroppen ... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...