Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Sunny!
Skrevet

Hjelp!!

Har satt ute i vårsola i det siste. Deilig å få litt farge.

Men til min store forskrekkelse har sola gjort det slik at det ser ut som jeg har fått BART!! Området over leppene har blitt svakt fregnete, men aller mest verst: brunere enn resten av ansiktet!!

Hva skal jeg gjøre!?? Smører meg alltid med solfaktor, må jeg bruke sunblock over leppa? ...da vil jeg vel etter hvert få hvit bart?

Finnes det noen kremer som bleker brun hud?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Det er pigment forandrind,jeg fikk det da jeg var gravid.Men når jeg smører meg med sft 15 har jeg ikke fått.

Skrevet

Selv om du smører sunblock på overleppa så kommer du neppe til å få hvit bart. hvis det er blitt så brunt allerede så vil jeg anbefale å bruke det hvis du er mye ute i sterk sol.

Skrevet

Uff, sånn fikk jeg også da jeg var gravid. Det er bedre nå, men jeg ser det avogtil selv.

(Hm.....kanskje du kan være gravid....? :wink: )

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg tror at enkelte p-piller også kan ha pigmentforandringer som bivirkning, i tillegg til kremer med fruktsyrer. Derfor er det viktig å beskytte seg med minimum faktor 15.

Skrevet

Jeg fikk i alle fall beskjed på apoteket da jeg tok ut nye p-piller her om dagen at jeg måtte være ekstra flink til å smøre meg med solkrem ettersom jeg går på pillen. Om det er spesielt for Yasmin eller ikke vet jeg ikke...

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg har oxo de siste årene fått masse fregner langs overleppa når jeg soler meg :-? Ikke noe gøy. Så dette kommer sannsynligvis av p-piller altså? Jeg har jo aldri hatt det før. Rart... De sitter så tett at det ser ut som jeg har brun lipliner langt utenfor leppa...

Gjest Sunny!
Skrevet

Takk for svar!

Kanskje det har noe med å gjøre at jeg byttet til Yasmin p-piller i vinter. :o (HJELP!)

Har også fått fregner i en lipliner lignende fasong ved overleppa. Vil det hjelpe å prøve et annet p-pillemerke?

Går dette vekk etter hvert?

:grine:

Gjest Ethereal
Skrevet

Du må nok bruke høy solfaktor, og eventuelt spørre hos en hudpleier om hva som kan gjøres mtp bleking eller liknende. Jeg tror ikke slike pigmentforandringer forsvinner av seg selv, selv om de nok vil blekes hvis du heretter holder deg unna sola.

Gjest Sunny!
Skrevet

Kikka i skapet...fant to brett med mine gamle p-piller som jeg i og for seg var helt fornøyd med. Det var legen min som ville jeg skulle prøve Yasmin.

Etter hva jeg har lest av deres erfaringer med pigmentforandringer og p-piller vil jeg tilbake til mine gode gamle p-piller!! (Har gått på dem i mange år, og vært fornøyd, dvs ingen bivirkninger.)

Har tatt to piller av brettet med Yasmin. Det skulle vel gå greit å gå over på gamle p-piller i morgen? (Starte på pille 3 på gammlet brett) Eller hva tror dere?

Gjest Ethereal
Skrevet

ALLE typer p-piller kan gi slike bivirkninger, så jeg ville ikke gåttt tilbake til de gamle uten å konferere med legen først. Som sagt: UV-beskyttelse er det eneste virkelige virkemiddelet!

Gjest Sunny!
Skrevet
ALLE typer p-piller kan gi slike bivirkninger' date=' så jeg ville ikke gåttt tilbake til de gamle uten å konferere med legen først. Som sagt: UV-beskyttelse er det eneste virkelige virkemiddelet![/quote']

Men de gamle p-pillene har jeg aldri fått lignende problemer med, og de har jeg brukt i mange år.

Legen kan vel ikke alltid vite HVILKEN bivirkning JEG får av de ulike p-pillene. Man må vel bare prøve seg fram???

Gjest Ethereal
Skrevet

Men du burde ikke skifte fram og tilbake uten å spørre legen først?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...