AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #21 Skrevet 7. juli 2016 Den Monday, February 24, 2014 at 0.37, AnonymBruker skrev: Jeg får tramadol av fastlegen min pga smerter. De funker veldig bra men jeg blir så kvalm, spyr snart føler jeg og svimmel, svimer nesten av. Noen flere som reagerer slik? Anonymous poster hash: f36ea...701 Hvilken styrke jar du fått? Den laveste styrken er kapsler (i hvertfall i orginalmedisinen Tramadol er kopimedisin). I de høyere styrkene så er det tabletter. http://www.felleskatalogen.no/t/medisin/nobligan-nobligan-retard-gruunenthal-562037 Min erfaringner at tablettene gir mindre bivirkninger på magen enn kapslene. Dette er fordi kapslene løses opp i magen mens depotablettene har en mer langsom oppløsning lennger nede i fordøyelsesystemet. Om legen din vil gi deg en høyere styrke enn 50 mg. Og om du trenger den styrken er en annen sak. Du kan og prøve kvalmestillende eller prerater beregnet på fordøyelsesbesvær som Zantac (leveringsvansker på orginalmedisinen) eller lignende. Snakk med legen din. Anonymkode: 1a8fc...cf5 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #22 Skrevet 7. juli 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nobligan er et synonympreparat for Tramadol, så de er ikke nesten like, men helt like. Anonymkode: fddfb...26a Nobligan er orginlmedisinen. Når patentet på orginalmedisinen er utløpt står det andre fritt å kopiere medisinen. Noe de har gjort og gitt den navnet Tramadol. Men helt like blir så og si aldri orginalmedisinen og kopimedisinene fordi tilsetningsstoffene/hjelpestoffene må være annerledes. Derfor er det og mulig å tåle en orginalmedisin og å få bivirkninger av en kopimedisin - og ombendt. Anonymkode: 1a8fc...cf5 2
Antoinette Skrevet 7. juli 2016 #23 Skrevet 7. juli 2016 Å gud ja, Tramadol gjorde meg konstant kvalm. Fikk heldigvis noe annet av legen da jeg slet med ryggsmerter.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #24 Skrevet 7. juli 2016 kjenner igjen den ja, fikk tramadol engang pga mensensmerter ble så kval at jeg måtte gå av bussen kjentes ut som at jeg måtte spy, og etter det fikk jeg istede paralgin forte den gjorde meg ikke så kvalm. Anonymkode: 04da2...baf
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #25 Skrevet 7. juli 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: kjenner igjen den ja, fikk tramadol engang pga mensensmerter ble så kval at jeg måtte gå av bussen kjentes ut som at jeg måtte spy, og etter det fikk jeg istede paralgin forte den gjorde meg ikke så kvalm. Anonymkode: 04da2...baf kvalm mente jeg hehe Anonymkode: 04da2...baf
Anglofil Skrevet 7. juli 2016 #26 Skrevet 7. juli 2016 Tråden er ryddet for diskusjon rundt dosering, samt svar til dette. Yvonne (mod)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå