AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #1 Skrevet 25. februar 2014 Jeg får tramadol av fastlegen min pga smerter. De funker veldig bra men jeg blir så kvalm, spyr snart føler jeg og svimmel, svimer nesten av. Noen flere som reagerer slik?Anonymous poster hash: f36ea...701
hufsa! Skrevet 26. februar 2014 #2 Skrevet 26. februar 2014 Heia,de sier det går over men få noen kvalmedempende av legen til kroppen venner seg til Tramadol.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #3 Skrevet 26. februar 2014 Jeg blir også fryktelig kvlam av Tramadol i tillegg får jeg hodepine. Men du kan jo prøve kvalmestillende. Er usikker på om Afipran (som er det vanligste) er på resept? Hør med legen din. Anonymous poster hash: bc917...73b
lillemeg90 Skrevet 26. februar 2014 #4 Skrevet 26. februar 2014 Det er en veldig vanlig bivirkning, hør med legen om du kan få afipran på resept:)
Cammomille Skrevet 26. februar 2014 #5 Skrevet 26. februar 2014 Det går over! Jeg ønsker å advare deg mot å bruke det i lang tid. Jeg fikk det pga en kneskade og har spist ganske god dose i snart et år. Jeg er blitt helt avhengig og skal på avrusning for å få hjelp til å seponere de.. Og jeg har ALDRI hatt noen rusfølelse av de, eller brukt de til annet enn smertelindring. 1
Antoinette Skrevet 26. februar 2014 #6 Skrevet 26. februar 2014 Jeg fikk Tramadol etter en skade i foten av legen og etter fem-seks dagers bruk ble jeg kvalm som bare rakkern. Måtte bare stoppe og fikk noe annet.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #7 Skrevet 26. februar 2014 Jeg må ta afipran sammen med tramadol, men får flere bivirkninger enn kvalme også, så kan rett og slett ikke ta den. Grusomt! Anonymous poster hash: f17ab...afa
Gjest avocadoen Skrevet 26. februar 2014 #8 Skrevet 26. februar 2014 Bruker tramadol actavis 50 mg sammen med 1g paracet om kvelden for å sove pga smerter. Har kastet opp en 3-4 ganger på noen uker på natta, og blir svimmel og trøtt av dem. Jeg tar dem kun om kvelden derfor.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #9 Skrevet 26. februar 2014 Kvalm og følelsen av å være fyllesykAnonymous poster hash: 082ec...533 2
Sugerøret Skrevet 26. februar 2014 #10 Skrevet 26. februar 2014 (endret) Nobligan og tramadol er nesten like. Jeg bruker Nobligan retard 100mg tabletter ,2 stk morgen x 2 stk kveld .Totalt 400mg. Disse er sterkere og en type depo tablett som virker over flere timer . Kjenner ingen ting ,bortsett fra litt smertelindring. Kroppen er forskjellig og vi opptar og forbrenner medisin forskjellig. Jeg kan fint slutte med nobliganen og gå 4 uker uten. Merker da heller ikke bivirkninger. Om du får større bivirkning enn virking,så finnes det andre medisiner du kan prøve. Endret 26. februar 2014 av Kårky
Gjest Jepp123 Skrevet 26. februar 2014 #11 Skrevet 26. februar 2014 Kjenner litt uggen følelse, men smertene er borte.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #12 Skrevet 27. februar 2014 Det går over! Jeg ønsker å advare deg mot å bruke det i lang tid. Jeg fikk det pga en kneskade og har spist ganske god dose i snart et år. Jeg er blitt helt avhengig og skal på avrusning for å få hjelp til å seponere de.. Og jeg har ALDRI hatt noen rusfølelse av de, eller brukt de til annet enn smertelindring. Rusfølelse? Får man det av tramadol? Jeg får egentlig t ratiopharm og den virker bra mot smertene men apotekene er tomme? Så i det siste har de gitt meg t actavis, den virker ikke like bra syns jeg. Anonymous poster hash: f36ea...701
Cammomille Skrevet 28. februar 2014 #13 Skrevet 28. februar 2014 Rusfølelse? Får man det av tramadol? Jeg får egentlig t ratiopharm og den virker bra mot smertene men apotekene er tomme? Så i det siste har de gitt meg t actavis, den virker ikke like bra syns jeg. Anonymous poster hash: f36ea...701 Mange kan få rusfølelse, det er tross alt syntetisk morfin man har i seg... Og forskjellen på ratiopharm og actavis trodde jeg kun var forskjellige leverandører/produsenter. Skal du ha depotversjonen av tramadol heter den tramagetic. Har erfart at hvis man tar mer tramadol enn man har smerter så blir det et slaks overskudd av medisinen, og man får en sløvende(rus)følelse. Jeg har fått veldig respekt for de!! Eneste grunnen til at jeg fikk disse og ikke for eks pinex forte/paralgin forte er at jeg ikke tåler morfin og må ha syntetisk variant. ☺️👍
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #14 Skrevet 28. februar 2014 I tillegg til å bli kvalm og få vondt i hodet så sover jeg veldig dårlig når jeg har tatt Tramadol, jeg drømmer mye og våkner ofte. Får ikke slike bivirkninger av Paralgin Forte. Lang virkningstid har de også, de er ikke anbefalt til gjennombruddsmerter, men de skrives ofte ut mot det. Anonymous poster hash: bc917...73b
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #15 Skrevet 28. februar 2014 Åh.... Ok. Jeg pleier å sove godt når jeg har tatt tramadol. Men da sover jeg med samboer. Når jeg sover alene våkner jeg ofte og får angst for pusten min er så grunn. Har lest bivirkningene og fare for pustestopp og sikkert derfor jeg sover urolig når alene, redd jeg har slutttet puste. Har prøvd paralgin forte et par ganger, de virka mye mye raskere enn tramadol men virkningen varte ikke lenge.Anonymous poster hash: f36ea...701
AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #16 Skrevet 14. november 2014 Jeg blir kvalm og får hallusinasjoner av Tramadol. Holder meg unna.Anonymous poster hash: 3cfc5...4a9
AnonymBruker Skrevet 14. november 2014 #17 Skrevet 14. november 2014 Jeg bruker Nobligan 100 mg ved smerter i ryggen. Kjenner bare en god virkning av at smertene avtar. En gang drakk jeg litt kakao med Minttu oppi, men da ble jeg susen i hodet... Selv om det var snakk om kun 2 ss Muntti... Anonymous poster hash: 3845c...92f
softine Skrevet 7. juli 2016 #18 Skrevet 7. juli 2016 Jeg bruker Tramadol 50 mg nå pga prolaps. Liker dem ikke. Føler ubehag, svimmel og uro. Tar en kun om morgenen da jeg også fikk litt pustebesvær når jeg sov. Våknet flere ganger pga pusten. Tar toppen av smertene så jeg får vel holde ut litt til 😯
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2016 #20 Skrevet 7. juli 2016 Den 25. februar 2014 at 22.52, Kårky skrev: Nobligan og tramadol er nesten like. Jeg bruker Nobligan retard 100mg tabletter ,2 stk morgen x 2 stk kveld .Totalt 400mg. Disse er sterkere og en type depo tablett som virker over flere timer . Kjenner ingen ting ,bortsett fra litt smertelindring. Kroppen er forskjellig og vi opptar og forbrenner medisin forskjellig. Jeg kan fint slutte med nobliganen og gå 4 uker uten. Merker da heller ikke bivirkninger. Om du får større bivirkning enn virking,så finnes det andre medisiner du kan prøve. Nobligan er et synonympreparat for Tramadol, så de er ikke nesten like, men helt like. Anonymkode: fddfb...26a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå