Gå til innhold

Sparepenger i Norwegian Bank?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at Norwegian Bank tilbyr 3,35% rente på sparekonto. Har vært kunde i min hovedbank siden jeg ble født (35 år), men har huslånet i mannens hovedbank. Ser at min hovedbank gir 0,95% rente på sparekontoen min (har ca 50%) der.

Like greit å bytte til NB? Eller går det an å be om høyere rente der jeg er?

Anonymous poster hash: 79bcb...ccc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Edit: ca 50 000kr på sparekontoen

TS

Skrevet

Like greit å bytte, tar ikke lang tid.

• Liker 1
Skrevet

Det er bare å bytte. Byttet selv til Bank Norwegian for en stund siden. Har dog beholdt sparekontoen i "gamlebanken" for syns skyld.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Ser at Norwegian Bank tilbyr 3,35% rente på sparekonto. Har vært kunde i min hovedbank siden jeg ble født (35 år), men har huslånet i mannens hovedbank. Ser at min hovedbank gir 0,95% rente på sparekontoen min (har ca 50%) der.

yA bank gir 3,40 % på sparekonto, flytende rente, og har såvidt jeg vet det beste tilbudet på flytende rente. Ellers gir bluestep.no helt opp til 4,90% på fastrente. Ulempen er at for å få 4,90% må man binde pengene i 7 år.

Det går selvfølgelig an å spørre om høyere rente der du er. Det koster ingenting å spørre.

Anonymous poster hash: aaaa8...07c

• Liker 1
Skrevet

Jeg har sparekonto hos både Bank Norwegian og yaBank, men har sluttet å bytte mellom de to. Rett og slett fordi rentene i disse bankene stadig endres. Jeg bare gidder ikke styret. Uansett, det er ikke lenge siden Bank Norwegian hadde høyere rente enn yaBank, og det kommer nok sikkert til å endre seg i fremtiden også.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 1
Skrevet

Du trenger ikke gjøre noe stort nummer av dette. Bare overfør sparepengene dine til Bank Norwegian, og vips så får du høyere rente. Den gamle kontoen kan du bare la være.

Anonymous poster hash: 8012a...b26
  • Liker 1
Skrevet

Takk for svar.

Av en eller annen grunn følte jeg at jeg måtte høre med nåværende bank om de ksn matche renta i NB. Venter spent på svaret, og vil opprette sparekonto i NB dersom nåværende ikke gir noe mer.

Må innrømme at jeg synes det er litt skummelt. Har som sagt vært kunde der "bestandig", så synes det er trygt der 😜

TS

Skrevet

Takk for svar.

Av en eller annen grunn følte jeg at jeg måtte høre med nåværende bank om de ksn matche renta i NB. Venter spent på svaret, og vil opprette sparekonto i NB dersom nåværende ikke gir noe mer.

Må innrømme at jeg synes det er litt skummelt. Har som sagt vært kunde der "bestandig", så synes det er trygt der

TS

Ja de gamle bankene lever godt på de lojale kundene som synes det er så trygt og ikke sjekker vilkårene.

Ingen grunn til å være spent, du kommer ikke til å få like gode sparevilkår i din gamle bank som det får i yA, sparesmart, topprente og Norwegian..

• Liker 3
Skrevet

Jeg fikk svar- de kunne forsåvidt tilby til samme rente, men med mye dårligere vilkår. Har søkt om sparekonto i NB og gått bekreftende Mail, men finner ikke noe kontonr når jeg logger inn..??

Skrevet

TS over ☝️

Skrevet

Bluestep.no har forøvrig 3,45% på flytende rente, og opp til 4,90% på fastrente (bindingstid 7 år).

Anonymous poster hash: aaaa8...07c

Skrevet

Jeg fikk svar- de kunne forsåvidt tilby til samme rente, men med mye dårligere vilkår. Har søkt om sparekonto i NB og gått bekreftende Mail, men finner ikke noe kontonr når jeg logger inn..??

Jeg fikk det etter et par dager. Det tok visstnok et par dager å få få det tekniske på plass. Jeg purret på de, og da endte jeg opp med to kontoer :P Bruker bare den ene da.

Anonymous poster hash: f6719...adb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...