AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #1 Skrevet 25. februar 2014 De mystiske, litt skumle fuglene som gjerne er i eventyr.. Er det kråke eller ravn? Tenker på til tatovering.. Alltid tenk at det var kråker. Men de er jo helt svarte når man ser de i tegninger og kråka er vel svart og grå? Anonymous poster hash: 04e2e...dfb
Gjest black nailpolish Skrevet 25. februar 2014 #2 Skrevet 25. februar 2014 Ravn trur jeg..? iallfall de som er helt svarte, kråke er grå og svart. Har forøvrig lyst på en kråke selv!
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #4 Skrevet 25. februar 2014 Jeg blir så glad når jeg hører kråkelyder, men da er det kanskje ravn jeg tenker på da? I eventyrfilmene kom fløy de gjerne over der det var noe litt mørkt og skummelt.. Anonymous poster hash: 04e2e...dfb
Muscae Skrevet 25. februar 2014 #5 Skrevet 25. februar 2014 Google the raven. Av edgar allan poe. Det er litt sånn skummelt.
Tøytigern Skrevet 25. februar 2014 #6 Skrevet 25. februar 2014 I norrøn mytologi er det ravner. Så det dreier seg nok om det.
Sapientia Skrevet 25. februar 2014 #7 Skrevet 25. februar 2014 (endret) Kråker kan fint være svarte, selv om de norske er grå og svarte men ofte er de ravner i historier og mytologi. Ravene er større, skyere og grovere i målet. Hører du kråkelyder så er det som regel kråke du hører. selv om kråke, kaie og ravn alle høres "kråkete" ut. Alle er kråkefugler, og det er også skjære, kornkråke og veldig mange andre arter som ikke er så vanlige her til lands. Endret 25. februar 2014 av AUG---UAG 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #8 Skrevet 25. februar 2014 Jeg tenker på de fuglene fra norske folkeeventyr.. Synes kråke og ravn blir brukt så mye om hverandre at jeg blir helt huggærn. Men da er det nok ravn jeg tenker på, men kråke jeg forestiller meg. Det var litt.. trist. Anonymous poster hash: 04e2e...dfb
Gjest TheRighteous Skrevet 26. februar 2014 #9 Skrevet 26. februar 2014 Jeg tenker på de fuglene fra norske folkeeventyr.. Synes kråke og ravn blir brukt så mye om hverandre at jeg blir helt huggærn. Men da er det nok ravn jeg tenker på, men kråke jeg forestiller meg. Det var litt.. trist. Anonymous poster hash: 04e2e...dfb Ja, det er garantert ravn! Du kan jo velge kråke om du helst ville ha det?
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #10 Skrevet 26. februar 2014 Ja, kan jo ta en kråke likevel. De er jo begge kråkefugler, så det spiller ikke så stor trille? Jeg er veldig glad i eventyr, fantasy og litt mørke, mystiske ting.. Og lyden eller synes av en kråke/ravn (nå er jeg usikker) tar meg rett inn i "drømmeland".. Anonymous poster hash: 04e2e...dfb
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #12 Skrevet 27. februar 2014 Det var nok ravn, ja Anonymous poster hash: 04e2e...dfb
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #13 Skrevet 27. februar 2014 Alle kråkefugler har ulike mystiske symbolikker knyttet til seg. Anonymous poster hash: ed4a1...8e3
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #14 Skrevet 27. februar 2014 Åå, de er søte <3 Kan man ha kråke eller ravn som husdyr? Anonymous poster hash: 552d3...634
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå