Gå til innhold

Måle riktig BH størrelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå målt etter denne tabellen:

http://www.klikk.no/mote/kamille/lopogkjop/article728851.ece

og målene mine ble:

Under bysten: 83 cm

Rundt bysten: 87 cm

Av tabellen leser jeg da at jeg skal ha bh størrelse 85, men cup størrelsen min er jo ikke i den ruta? Skjønner ingenting jeg..

Noen som kan hjelpe meg med bh størrelsen min? :danse:

Anonymous poster hash: c283f...341

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Målte du riktig?

Stramt under bysten og slakt rundt bysten?

Utifra målene og den tabellen, ville jeg gjettet på at du var en 85AA, men det er utelukkende basert på at du har målt helt riktig.

Siden du ligger litt mellom to størrelser i vidden, ville jeg prøvd både 80 og 85, og så prøvd tre forskjellige cup-størrelser for å se hvilken som sitter best på deg.

Den skal sitte stramt, men ikke slik at du føler at du ikke kan puste, og cup'en skal sitte slik at hele brystet hviler i cup'en, så det ikke blir dobbelpupp, boobvalance eller spile-inn-i-sidepuppen.

Skrevet

Ja, nå har jeg målt tre ganger og det bler det samme hver gang.

Tok en kjapp kikk på bh-er på nett, og finner ingen 85AA?

Merkelig at jeg skulle ha så spesiell størrelse :P Får ta en dag å prøve det som er. Takk for hjelp! :)

Skrevet

Har en sær størrelse selv, 70E/F XD

Ta deg en god runde på en undertøysbutikk med store variasjoner i størrelsene, gjerne Triumph eller lignende steder, der de også er svært behjelpelige med å finne riktig størrelse til deg.

Du trenger ikke nødvendigvis kjøpe alle bh'ene dine der, men da finner du i det minste ut hvilken størrelse som passer deg best :)

Skrevet

Ah, godt vi er flere! :laugh:

Ja får ta en dag å gjøre det, men syns det er såå flaut da. Må jeg stå der bar mens de måler og styrer? :P

Skrevet

Mål stramt under bysten, men rund ned til nærmeste 5 cm. Måler du 83 så er riktig størrelse 80 (tabellen i den artikkelen er ikke riktig). Så måler du løst over puppene. BH-en skal helst sitte på når du gjør dette.

På Change (og de fleste andre) måler de utenpå klærne hvis du ikke har for tykk overdel på. Det er fort gjort og ikke noe ubehagelig i det hele tatt. Det du må være litt forberedt på er at de gjerne vil se om det de har funnet passer, så du får besøk i prøverommet. Riktignok ikke uanmeldt. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...