Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en 19 år gammel jente som har kranglet med en gutt på min alder. Vi hadde bare en liten diskusjon på en facebookstatus men nå har det utagert seg til mye mer. Først må jeg fortelle litt om bakgrunnen til denne fyren. Han går ikke på skole eller har jobb, ikke fullført vgs heller. Vi gikk på samme barneskole og har vært gode bekjente i tenårene uten at vi har hengt mye sammen. Vi har en del felles venner så vi ser hverandre nå og da. Dessuten bor han 10 minutter å gå fra der jeg bor. Moren hans er en junkie, hun blir banket av kjæresten sin og røyker masse hasj sammen med sønnen sin og hun gir hasj til andre ungdommer som er hjemme hos han, hun har tilbudt det både til meg og vennina mi en gang vi var innom fordi vennina mi skulle hente noe som hun hadde klart å legge igjen der etter et fors noen dager tidligere. (Hverken jeg eller vennina mi røyker hasj, så vi takket jo pent nei). Jeg har også en hund som jeg lufter i en park som man må gå forbi hans leilighet for å komme til så når jeg har gått forbi har jeg ved flere anledninger hørt både skriking og smelling. Han har fortalt meg at moren tar amfetamin og tar meg seg forskjellige voldelige menn hjem, han har altså sett moren blitt banket opp. Som dere nå skjønner så er dette en veldig turbulent familie.

Tilbake til saken. Jeg har fått slankepiller og diverse andre ting sendt i posten til meg som jeg ikke har bestilt, det er sånne prøvepakker og jeg har ringt til de som sendte det og sagt opp eventuelle abonement og sånn, men det er allikavel veldig irriterende siden de ofte kommer med en faktura på frakt og sånn. Kan politiet spore hvor dette kommer fra hvis jeg anmelder det? Er bare noen få ting, så kan jo hende de ikke tar det så seriøst.. Jeg er helt 100% sikker på at det er han som sender disse tingene fordi jeg har ingen andre uvenner som sender meg slankepiller, kondomer og bleier i posten. Han har også lagt ut en tråd om meg på nettstedet 4chan hvor han har lagt ut fult navn, bilde og link til facebooken min og han har skrevet at jeg er en hore som ønsker å bli voldtatt og prøver å få folk til å terrorisere meg på nettet. Han skriver også stygge statuser om meg og min familie på facebook, de kan jeg ikke se selv siden han er blokkert - men får høre det av venner.

Jeg har ikke pratet med han siden vi kranglet for ca 2 mnder siden, og han fortsetter å terrorisere livet mitt. Jeg er redd for han og moren siden jeg vet de har noen skumle kontakter og ikke er helt trygge selv siden de ruser seg. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... Jeg kan ikke bevise at han sender disse tingene i posten siden det ikke står noe IP-adresse på fakturaen. Har også sendt mail og spurt, men de sier de ikke har lov å gi ut slike data.

Når vi krangla var jeg også frekk mot han og sa stygge ting, men etter vi avsluttet den krangelen har jeg holdt meg helt unna.

Hva kan jeg gjøre? Jeg er redd for å politianmelde dette fordi denne familien er summel og uforutsigbar og de vet hvor jeg bor... Dessuten har han allerede en dom på seg for besittelse av narkotiske stoffer, og moren har sikkert en del hun og. Jeg er redd for at de finner ut at jeg anmeldte dem og finner andre metoder for å ta igjen, det norske politiet er tross alt veldig overarbeidet og henlegger mange saker...

Hjelp??

Anonymous poster hash: bc9a1...642
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva faen!??! Dette må du snakke med foreldrene dine om, og du MÅ anmelde han. Dette er jo sykt!!

Anonymous poster hash: a3756...149
  • Liker 5
Skrevet

Hva faen!??! Dette må du snakke med foreldrene dine om, og du MÅ anmelde han. Dette er jo sykt!!

Ja, begynn med foreldrene dine, de vet nok best hva som kan gjøres.

Skrevet

Dette må du anmelde. Forsøk å få noen til å skrive ut det han skriver om deg på nettet. Ta lydopptak ved telefonsamtaler og samtaler ansikt til ansikt. Samle alt du kan av beviser slik at du har noe å vise politiet, så anmelder du ham/dem.

Fortell også politiet om deres distribusjon av narkotika til ungdommene. Dette vil politiet HELT sikkert ta tak i. Lykke til :hug:

Anonymous poster hash: aba03...b01
Skrevet

Jeg hadde anmeldt, du vet aldri hvor du har sånne folk. Plutselig klikker de, uten grunn. Da er det bedre å allerede ha vært i kontakt med politiet, sånn at de vet om situasjonen hvis du noen gang må ringe 112.

Skrevet

TS her

Moren hans driver å ringer mamma for å anklage meg for å ha gjort ting mot han. Det er ting som er helt ulogiskt at jeg har gjort. Hun har anklaget meg for å stjele maten deres når de ikke var hjemme, noe som er helt bak mål siden jeg ikke kommer meg inn i deres leilighet og er selv fra en fungerende familie hvor mamma og pappa jobber og vi har god økonomi og helt fint kan betale for vår egen mat.

Mamma er også redd for henne siden hun ringer og høres ut som hun er helt dopet og truer med å politianmelde OSS for masse ting som aldri har skjedd. Mamma ber meg prøve å holde meg helt unna dem og si ifra hver gang noe skjer, jeg har snakket med henne om å anmelde det og at jeg er redd for konskekvensene hvis politiet ikke tar det ordentlig på alvor... Hun er forsåvidt enig med meg, siden hverken jeg eller henne har hatt noe kontakt med rusmissbrukere, men hørt hvordan de kan reagere veldig hardt på ting. Mamma er på en måte med å skrive denne tråden for hun lurer også på hva det er smartest å gjøre - holde seg helt unna og vente til det går over eller kontakte politet og risikere at det blir en større sak. jeg må understreke at denne familien er ikke trygg, de har veldig skumle kontakter og doper seg mye...

Anonymous poster hash: bc9a1...642
Skrevet

Det går jo an å spørre politiet om råd... Hvis denne familien er borti mye rart så har nok politiet et øye på dem uansett, og vet hvordan de er.

• Liker 1
Skrevet

Uff ingen morsom situasjon. Jeg skjønner godt redselen for represalier om dere anmelder også. Selv om politiet tar det alvorlig, så blir de jo ikke uskadeliggjort av den grunn. Dere kan selvfølgelig snakke med politiet og be om råd, men vær også oppmerksom på at politiet selv kan velge å anmelde saken.

Viktig å få ut alt det som ligger på nett som anonym bruker nevner over her.

Skrevet

ENIG!!!!

Anonymous poster hash: 714ca...120

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...