Gå til innhold

Tohjulsykkel eller balansesykkel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte kjøpe sykkel til barnet mitt på 2 årsdagen... Men...tohjulsykkel eller balansesykkel?

Noen erfaring?

Anonymous poster hash: 08d2d...fb4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tohjulssykkel og balansesykkel passer kanskje bedre til 3-årsdagen? Med mindre barnet ditt er svært langt fremme motorisk altså. Men balansesykkel med to hjul bak (slik at den ikke tipper overende om barnet vil sette seg), kan jo være veldig moro :)

Anonymous poster hash: 716ea...633
Skrevet

Ser bare at det står fra 2 år på de fleste balansesykkelene.. .Gutten min er veldig god motorisk :)

Skrevet

Balansesykkel.

Skrevet

Balansesykkel! Kjempe morro, vår gutt ble tre på høsten i fjor og hadde såååå glede av balansesykkelen hele våren og sommeren. Kjøpte en lav i tre på xxl. De må ikke være for høye, vi kjøpte først en som var for høy, måtte bare selge den, så fant vi den perfekte på xxl :D

Skrevet

Balansesykkel er supert!

Anonymous poster hash: 00f93...ace
Skrevet

Balansesykkel uten tvil!

Min er snart to år og har hatt en balansesykkel inne i hele vinter, og han sykler masse på den i stua. Nå har vi hatt den ute et par turer, og han blir tryggere for hver gang.

Eldstemann ble raskt god, og når han skulle lære seg å sykle på ordentlig sykkel etter et år med balansesykkel klarte han det på første forsøk, tre og ett halvt år gammel. Man bør aldri bruke sykkel med støttehjul, det lærer barn ingenting av. Men ikke stress med det hvis han ikke ønsker å bruke den, med eldstemann stod sykkelen inne i stua et par måneder før han ville prøve, det var rundt da han fylte to år, så nr to er mindre redd, men lærer jo også av eldstemann da.

Anonymous poster hash: 4c302...3a5
Skrevet

Regner med at det er rimelig longshot å få en på knappe to år til å sykle tohjulssykkel.

Anonymous poster hash: 716ea...633
  • Liker 2
Gjest Trøffel
Skrevet

Er det dene Ragg: http://www.xxl.no/Root/Sykkel/Sykler/Barnesykkel-2-12-%C3%A5r/rebel-kidz-Wood-Basic-12%E2%80%B3%2C-barnesykkel%2C-tre/p/1079451_1_Style

Godt å høre at flere vil gå for balansesykkel. En i sportsbutikken ville selge meg en i fjor, men da hadde han jo akkurat begynt å gå...

Var en selger som prakket på min svigermor en rådyr balansesykkel til sønnen vår som da var 1,5 år. Han hadde ikke sjans i havet til å nå ned til bakken på den engang. Sleipe selgere!! Så pass på at dere kjøper en balansesykkel som ikke er for stor til ham.

Skrevet

Balansesykkel!

Begge mine syklet, uten støttehjul, med tohjulssykkel fra de var 3 år pga balansesykkel fra de var to.

Trehjulssykkelen var aldri i bruk, heller ikke støttehjulene

Skrevet

Balansesykkel. Prøv å finne en som er lett i vekt. Vår er litt tung, så vurderer å selge/kjøpe ny. På Biltema har de en liten lett en som ble mye brukt av en gutt jeg kjenner :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...