AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #1 Skrevet 25. februar 2014 Jeg har flere venner og kollegaer som er såkalte "hobbypsykologer" som leser psykologi for moro. Samtlige stiller ofte spørsmålet "er du redd?" eller "blir du redd når det skjer?". Det er veldig få ting jeg er redd for og jeg trodde friske folk hadde det likedan, men ettersom disse "hobbypsykologene" så ofte stiller slike spørsmål begynte jeg nå og lure på om det er normalt å være redd hele tiden. Er dere mye redde og for hva? Anonymous poster hash: 2dae3...49a
Gjest Faerunpedia Skrevet 25. februar 2014 #2 Skrevet 25. februar 2014 I mitt hode er det ikke normalt å være redd hele tiden.. Kanskje disse leser psykologi nettopp derfor. Tviler på at det har noe med bøkene de leser å gjøre.
Cathrine88 Skrevet 25. februar 2014 #3 Skrevet 25. februar 2014 Kan du komme med eksempler på hvilke situasjoner de mener? Jeg bekymrer meg hvis familie, venner eller kjæledyr er syke, men ellers går jeg ikke rundt og er redd.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #4 Skrevet 25. februar 2014 jeg er mye redd. unormalt mye redd faktisk. jeg er redd for spøkelser, redd for om det plutselig kan dukke opp en morder om jeg er alene et sted, redd for å miste noen jeg er glad i, redd for å bli såra, redd for at typen skal være utro, husredd og lista er lang.. er ikke bare litt redd heller, men veldig redd! haha.. jeg burde nok kanskje tatt en prat med en ekte psykolog igrunn.. Anonymous poster hash: ed6ed...637 1
Sissa Skrevet 25. februar 2014 #5 Skrevet 25. februar 2014 jeg er mye redd. unormalt mye redd faktisk. jeg er redd for spøkelser, redd for om det plutselig kan dukke opp en morder om jeg er alene et sted, redd for å miste noen jeg er glad i, redd for å bli såra, redd for at typen skal være utro, husredd og lista er lang.. er ikke bare litt redd heller, men veldig redd! haha.. jeg burde nok kanskje tatt en prat med en ekte psykolog igrunn.. Anonymous poster hash: ed6ed...637 Sånn er jeg og utrolig slitsomt. Spesielt det jeg har fremhevet, jeg er også kjempe redd for å dø, eller at det skal skje meg noe. Jeg er utrolig redd for å dø fra datra mi og samboeren min. Men jeg er også redd for helt usansynlige ting, som at det skal dukke opp en morder, at noen har forgiftet vannet, at biler som kjører forbi brått kjører inn i meg, at noen brått knivstikker meg i dusjen, så jeg har aldri øynene igjen lenge. Haha, det er ikke sunt å tenke sånn hele tiden, og det er helt utrolig slitsomt. Noen perioder er værre enn andre, så det er ikke like ille hele tiden heldigvis.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #6 Skrevet 25. februar 2014 Kan du komme med eksempler på hvilke situasjoner de mener? Jeg bekymrer meg hvis familie, venner eller kjæledyr er syke, men ellers går jeg ikke rundt og er redd. Det er stort sett slike situasjoner som de to sist nevner. For eksempel nevnte jeg at jeg har litt ryggplager og da spurte en kollega om jeg ble redd. "Redd for hva?" spurte jeg, men fikk ikke noe svar. Jeg kan ikke helt skjønne hva man skal være redd for i en sånn situasjon, ryggplager er sånt som skjer og det går jo stort sett over av seg selv. Jeg er ikke akkurat redd for å dø fordi jeg har litt vondt i ryggen. Anonymous poster hash: 9b6b3...4c5
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #7 Skrevet 25. februar 2014 Jeg er ikke så ofte redd, men mer utrygg pga angst. Unngår jeg de tingene jeg synes er ubehagelig så er problemet løst. Anonymous poster hash: f047a...9f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå