Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå hatt 8 kjemiske graviditeter samt en SA i uke 6. Får masse graviditetssymptomer, men det tilsynelatende befruktede egget fester seg ikke. Begynner å lure om det kan ha å gjøre med immunforsvaret? At kroppen støter fra seg fremmedlegemer? Har funnet litt om det på nett, men det er nok ikke dette det forskes mest på.

Har ikke vært så mye som litt forkjøla engang siden 2008, så tydeligvis er immunforsvaret sterkt, kanskje for sterkt. Før det var jeg oftere syk, og fikk barn til og med. Noen som har tanker omkring dette?

Anonymous poster hash: 66932...f3b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er som oftest celledelinga som gjør at et befrukta egg ikke blir en baby. Enten så er den noe galt i den genetiske sammensetningen (dette går galt allerede når egg og sæd smelter sammen, kromosomer og sånt), eller så deler det seg galt seinere (etter pos. test - dvs. SA). I noen tilfeller er det også dårlige forhold i livmora (dårlig blodgjennomstrømming, muskelknuter, tynn slimhinne osv.) som er årsaken. Dette kan sjekkes med UL.

Skrevet

Nei. Trur du googler for mye og tenker for mye, det har nok sannsynligvis ingenting med dette å gjøre.

Jeg har opplevd en del kjemiske. Det skyldes dårlig eggkvalitet hos meg og dårlig sædkvalitet hos mannen. Embryoene våre er ikke levedyktige. Noe vi har sett igjen og igjen på prøverørsbehandling der alt dør etter noen dager.

Har dere prøvd ett år får dere utredning, så finner de nok årsaken til dette.

Skrevet

Takk for svar, dere to, prøver å la være å google, men det er neimen ikke lett. Jeg har tatt UL, ikke noe galt med livmor, har fått albyl-e for blodgjennomstrømming, men hvis eggkvaliteten er dårlig er det vel ikke mye man kan gjøre.

Greit å vite at immunforsvaret ikke har skylda (leste et sted at de hadde funnet sammenheng mellom godt immunforsvar og infertilitet hos sauer), i utgangspunktet vil jeg jo tro det er en fordel med bra helse.

Anonymous poster hash: ee76b...0e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...