Gå til innhold

Oppbrukt interiør mote

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva syns dere er oppbrukt som interiør og farge på veggen nå?

Skal kjøpe leilighet og er litt usikker på hvilken stil jeg skal gå for siden jeg så fort blir lei de store "trendene". Vil ikke være så orginal men jeg liker 60- talls og skandinavisk stil godt! I tillegg er jeg syns jeg disse beige/greige fargene på veggen er kjempefine.

Vil bare ikke gå i en trendfelle slik at jeg om et år syns leiligheten min er super HARRY! Noen forslag? Evt forslag til hva jeg ikke skal gå for?;)

Anonymous poster hash: 4170b...472

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med noe du liker? Hvorfor skal man alltid følge trendene? Skap deg et hjem der du vil trives :)

Lag deg et collage med bilder og farger, kikk på det, bytt ut, legg til, og etterhvert vil det blir klart for deg hvordan et hjem du vil trives i skal være.

Anonymous poster hash: ddbf8...2a3
  • Liker 2
Skrevet

Du må finne ut hva du liker best istedenfor å tenke trendy/harry. Alt blir trendy eller harry alt ettersom hvem som ser på det. Det handler om å finne farger, møbler og ting som du trives med.

Anonymous poster hash: 1e633...31d
Skrevet

Hva med å male og kjøpe møbler nøytralt? Så kan du kjøpe og bytte ut pynt etterhvert :-)

Skrevet

Dette med collage var ikke så dumt:)

Vil male i rolige nøytale farger ja! Men syns fort møblene blir kjedelige om de er altfor nøytrale.

Jeg kjøper aldri noe uten at jeg liker det. Men jeg blir nok veldig påvirket av trendene uten at jeg tenker over det og blir fort lei det! Ta for eksempel når jeg malte stuen i lys toscana og ble dritlei etter seks mnd... Egentlig burde jeg gå i billigkjedene og se hva de har mest av for tiden (kobber, stiger, lyslenker) og ikke kjøpe det selv om jeg liker det;)

Ts

Skrevet

Hvis du blir fort lei av farger og ting så anbefaler jeg at du maler vegger og møbler i veldig nøytrale og lyse farger. Så kan du boltre deg i billig tilbehør som du kan bytte ut nå og da. Sjekk også ut bruktbutikker og finn.

• Liker 2
Skrevet

Maling koster da ikke så mye, man kan da bare male veggene når man blir lei av fargen? her maler vi stua hvert 2-3 år. Mye billigere enn å bytte ut interiøret. Det er jo ikke sånn at når man først har malt veggene i en farge så er man stuck med den.

Anonymous poster hash: dfcb7...8f9
Skrevet

Høres jo ikke ut som om du er så ALT for gira på å pusse opp da? :) Feks å male vegger er jo ikke noe pes lenger, for nå får man jo kjøpt elektrisk sprøytepistol som gjør malingsjobben *veldig* mye mindre omfattende enn det den har vært før (det har man egentlig fått kjøpt en god stund, men mange vet ikke om det). Man slipper pensler, dypping, bøtter og dritt, man fyller bare tanken på sprøyta og sprøyter i vei. Alt i en håndholdt pistol, ikke masse slanger og sånt. Finnes både med batteri og ledning.

Bare pass på at du maskerer skikkelig før du evt. begynner, da kan man spare seg haugevis av timer. Og ikke kjøp den billigste pistolen, kjøp en "skikkelig" billig en da, i så fall. Koster vel 1500 kr eller der omkring for en ok en. Det den koster å kjøpe sparer man inn i timer. Og tenk så kjapt det blir å male neste gang.. :)

Jeg har litt sansen for nøytral sofa, stoler osv. og det å heller gjøre noe ekstra med bord osv. Utrolig hva som kan passe sammen om sofaer og stoler er i nøytral farge, og har man alt siktet seg inn på nøytrale møbler kommer man kanskje ikke til å ta av med massevis av farger i nærmeste fremtid uansett.

Skrevet

Jeg liker å pusse opp :) male veggene etter 3-4 år er ikke noe problem! Men da er grensen til mannen strekt;)

Det jeg egentlig lurte på var tips til interiør og farger som man ikke blur så fort lei. Med fort lei mener jeg 6-8 mnd. Vi må kjøpe ny sofa og ny spisestue. Jeg har endel møbler jeg har arvet fra mine besteforeldre som jeg er kjempe glad i! Vil gjærne at de skal passe fint inn!

Larsj; jeg har tenkt endel på å prøve spray maling faktisk! Er bare redd for å gjøre noe feil. Dessuten er det ikke en stor leilighet vi skal male. Tror det går fort med vanlig kost Har tenkt å kjøpe en nøytral sofa ja.. I grå eller beige.

Skrevet

Høres jo ikke ut som om du er så ALT for gira på å pusse opp da? :) Feks å male vegger er jo ikke noe pes lenger, for nå får man jo kjøpt elektrisk sprøytepistol som gjør malingsjobben *veldig* mye mindre omfattende enn det den har vært før (det har man egentlig fått kjøpt en god stund, men mange vet ikke om det). Man slipper pensler, dypping, bøtter og dritt, man fyller bare tanken på sprøyta og sprøyter i vei. Alt i en håndholdt pistol, ikke masse slanger og sånt. Finnes både med batteri og ledning.

Bare pass på at du maskerer skikkelig før du evt. begynner, da kan man spare seg haugevis av timer. Og ikke kjøp den billigste pistolen, kjøp en "skikkelig" billig en da, i så fall. Koster vel 1500 kr eller der omkring for en ok en. Det den koster å kjøpe sparer man inn i timer. Og tenk så kjapt det blir å male neste gang.. :)

Jeg har litt sansen for nøytral sofa, stoler osv. og det å heller gjøre noe ekstra med bord osv. Utrolig hva som kan passe sammen om sofaer og stoler er i nøytral farge, og har man alt siktet seg inn på nøytrale møbler kommer man kanskje ikke til å ta av med massevis av farger i nærmeste fremtid uansett.

Kunne du funnet et par eksempler på noen slike pistoler?

Anonymous poster hash: 467c2...464

Skrevet

Jeg liker å pusse opp :) male veggene etter 3-4 år er ikke noe problem! Men da er grensen til mannen strekt;)

Det jeg egentlig lurte på var tips til interiør og farger som man ikke blur så fort lei. Med fort lei mener jeg 6-8 mnd. Vi må kjøpe ny sofa og ny spisestue. Jeg har endel møbler jeg har arvet fra mine besteforeldre som jeg er kjempe glad i! Vil gjærne at de skal passe fint inn!

Larsj; jeg har tenkt endel på å prøve spray maling faktisk! Er bare redd for å gjøre noe feil. Dessuten er det ikke en stor leilighet vi skal male. Tror det går fort med vanlig kost Har tenkt å kjøpe en nøytral sofa ja.. I grå eller beige.

Men hvor fort du blir lei av ting kommer jo an på din egen personlighet også. Det er rett og slett umulig å vite på forhånd. Er du en sånn type som fort blir lei, så er du en sånn type. Mine foreldre har det ganske så likt hjemme hos seg selv hele tiden og de er ikke lei. Men de er heller ikke typene til å bry seg så mye om det heller. De ønsker det nøytralt, pent og rent. Med noen pyntegjenstander de synes er flotte. Samme med malerier. Og slik er svigers også.

Folk kan jo ikke prakke på seg sine stiler og si at "dette blir tidløst for deg!". Det beste tipset i slike situasjoner er alltid nøytrale vegger og de tingene som er store og dyre nøytrale og så bytter du på det som er enkelt, som gardiner, pynteputer osv.

Skrevet

Lurer på om brun blir den nye mote fargen etter grått? Nå har alle gått, stuer, vegger, hus og alt....

Anonymous poster hash: fd0bf...f0c
Skrevet

Huff hater brune og grå vegger! Tenk også litt på hvor mye lys det kommer inn. Og om gulvet er mørkt sluker det også endel lys.

Mye å tenke på :)

Skrevet (endret)

Kunne du funnet et par eksempler på noen slike pistoler?

Jepp, feks denne: http://www.tretti.no/hus-og-hage/elverktoy/fargesproyte/ryobi-p620?utm_source=kelkoo&utm_medium=cpc&utm_campaign=fargesproyte&utm_term=p620

Og denne, litt annen type: http://www.dinside.no/873421/bosch-pfs-65-malesproyte

Kan ikke garantere for kvaliteten på noen av de, men her er videoer som viser litt mer hvor bra de faktisk funker. :) Kan vel være verdt å nevne at en del slike pistoler gjerne "spytter" litt om de har lav kvalitet. Feks Biltema sin hadde jeg styrt laaangt utenom, og hadde mye heller lagt en 500-lapp ekstra i en litt bedre pistol.

Endret av larsj

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...