Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd kvisekremer som var både på resept (Finacea, Differin, Epiduo, pluss noen flere som jeg ikke husker navnet på) og uten resept (Basiron).

Differin og Epiduo (ikke sammen, hver for seg) var uten tvil de verste.

Det ble så ille at jeg måtte slutte å ta disse etter 3 mnd (altså 3mnd hver,separat, har holdt på i 2 år snart med å bli kvitt kvisene) fordi den var for sterk for huden, selv om jeg brukte den annenhver eller hver tredje dag - og selvfølgelig veldig lite av den også slik som man skal bruke den.

Jeg fikk resept på Accutane. Siste utvei. Ingenting hjalp. Jeg har alltid hatt et problem med kviser, i mange år. Hudlegen mente at dette var det riktige å gjøre, siden ingenting annet ville klarne opp huden.

Jeg tok blodprøver, ble skrevet ut en resept på Accutane og jeg var ready to go. Men så ombestemte jeg meg.Jeg bare sluttet jeg å bruke alt. Ingen kvisekremer. Alle de dyre MD Formulations og andre dyre merker fra hudpleier ble lagt vekk. Ingen sminke heller. Eneste jeg fortsatte på var p-piller.

Jeg har nå gått i 2 mnd uten å vasket huden min med noe annet enn bare vann (samtidig som jeg dusjer). Aldri har huden sett finere ut. Dette er ganske uvant for meg,da jeg alltid bruker noe sminke for å dekke over urenheter, eller bruker en eller annen rens som liksom skal hjelpe.

Kvisene som popper opp nå er også annerledes. De er færre,og de forsvinner fortere også uten at jeg rører de. De er ikke hissige og betente som før heller. Jeg trenger ikke å smøre på noe på de heller....

Så ville egentlig bare dele min erfaring, kanskje dette kan være noe som fungerer for dere som sliter med kviser. Jeg sier ikke at renser og kvisekremer ikke fungerer, men noen ganger kan huden bli overirritert av disse produktene og noen ganger fungerer det kanskje å bare la huden "hvile" litt og ikke putte på noe som helst.

Må si at jeg hadde masse kviser, og røde merker etter kvisene, og det å gå uten sminke slik var helt jævlig i begynnelsen. Men åh så godt det er nå....

Anonymous poster hash: 81990...0e7
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spennende! Men når begynte du på p-piller? P-piller hjalp veldig for meg, men det tok en stund før det ble en stor forskjell. Kanskje det er det som har skjedd her?

Skrevet

Hadde og fin hud da jeg gikk på p-piller :) savn....

Anonymous poster hash: e3212...0a4

Skrevet

Spennende! Men når begynte du på p-piller? P-piller hjalp veldig for meg, men det tok en stund før det ble en stor forskjell. Kanskje det er det som har skjedd her?

Nesten ett år , men endringen kom først når jeg kuttet ut alt annet. Tror p-piller hjelper på, men her er det definitivt det å kutte ut alt annet som hjalp.

• Liker 1
Skrevet

Så flott! Skal definitivt forsøke å la kvisehuden min "lufte" seg litt mer, og prøve å gå over til bare vann... :) Har prøvd alt annet uansett så!

Anonymous poster hash: 4d4fc...858
Skrevet

Så flott! Skal definitivt forsøke å la kvisehuden min "lufte" seg litt mer, og prøve å gå over til bare vann... :) Har prøvd alt annet uansett så!

Anonymous poster hash: 4d4fc...858

Det tok lang tid for meg å ta dette valget, fordi jeg aldri klarte å finne en direkte link mellom kvisene og sminke eller renseprodukter. Jeg tenkte at jeg har hatt kjempefin hud lenge med sminke, hvorfor skal det plutselig ha noe å si nå? Bruker aldri gammel sminke eller sminkekoster heller,er nøye på hygienen. Men tydeligvis har det noe å si. Ellers er det bare alle de rensene som ble for mye, selv om jeg renset kun 1 gang om dagen, og brukte kun dyre merker tilpassa min hudtype. Forhører meg alltid med hudpleier før jeg kjøper noe.

Uansett, sier ikke dette funker på alle, men å la være å irritere huden med produkter virker å ha fungert bra på meg.

Før gruet jeg meg til å ta av meg sminken foran ex-kjæresten min (da vi var sammen), mens nå holder jeg på å bli sammen med en fantastisk mann som nesten aldri har sett meg med foundation på :) Det er så befriende! Krysser fingrene for at det holder seg slik:)

• Liker 1
Skrevet

Det tok lang tid for meg å ta dette valget, fordi jeg aldri klarte å finne en direkte link mellom kvisene og sminke eller renseprodukter. Jeg tenkte at jeg har hatt kjempefin hud lenge med sminke, hvorfor skal det plutselig ha noe å si nå? Bruker aldri gammel sminke eller sminkekoster heller,er nøye på hygienen. Men tydeligvis har det noe å si. Ellers er det bare alle de rensene som ble for mye, selv om jeg renset kun 1 gang om dagen, og brukte kun dyre merker tilpassa min hudtype. Forhører meg alltid med hudpleier før jeg kjøper noe.

Uansett, sier ikke dette funker på alle, men å la være å irritere huden med produkter virker å ha fungert bra på meg.

Før gruet jeg meg til å ta av meg sminken foran ex-kjæresten min (da vi var sammen), mens nå holder jeg på å bli sammen med en fantastisk mann som nesten aldri har sett meg med foundation på :) Det er så befriende! Krysser fingrene for at det holder seg slik:)

Åh, hører herlig ut. Misunner deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...