AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #1 Skrevet 25. februar 2014 Jeg trener 3-4 dager i uken. Jeg trente ikke i går, og har bestemt meg for at jeg nå denne uken trene både tirsdag, onsdag, torsdag og fredag. Jeg har allerede trent i dag. Trente ikke i går pga jeg ikke sov natt til mandag, så energinivået var HELT nede. Planen ser slik ut: Tirsdag: Styrke rumpe og lår (minium 30 min) Onsdag: Styrke armer, rygg, skuldre og bryst (minium 30 min) Torsdag: Kardio (minium 30 min) Fredag: Kardio + pilates kombinert (30 min) Jeg bruker treningsvideoer fra YT (Fitnessblender eller tilfeldige som ser veldig bra ut). Jeg har manualvekter så jeg bruker vekter når jeg trener (fra 1 kg til 5 kg, skal kjøpe kettlebells og tyngre vekter snart). Jeg er ikke i så fantastisk god form som dere sikkert skjønner, men treningsøktene mine er UTROLIG effektive. Sitter alltid igjen med skjelvende armer/bein og rennende svette. Så da velger jeg å tro at jeg trener hardt nok. I dag trente jeg rumpe og lår, når jeg var ferdig med den videoen jeg brukte, skulle jeg prøve meg på en squat challenge (ikke den hvor man bare squatter) og jeg greide ikke en eneste squat, falt rett i gulvet pga jeg skalv sånn. Så da sa jeg meg ferdig. Uansett så er jeg litt usikker på om dette er en grei plan. Jeg har ikke tid til å trene lørdag og søndag, og jeg har egentlig ikke tid å trene i en times tid. 30-45 min er ikke noe problem, setter av såpass tid hver ukedag. Grunnen til at jeg er usikker er at jeg syns det blir lite å trene underkropp bare en dag i uken. Jeg prøver på en måte å gå ned i vekt - men hovedmålet er å få en stram og flott kropp, og regner med at med styrketrening vil jeg også gå ned i vekt (eller regner med og regner med, jeg vet). Hva ville DU gjort? Jeg vil helst høre fra noen som har god erfaring med både styrke og kardio trening, og som har trent en stund og vet hva de snakker om. Er planen over best, eller fungerer denne planen bedre: Mandag: Styrke rumpe og lår. Tirsdag: Styrke armer, rygg, skuldre og bryst. Onsdag: Kardio. Torsdag: Styrke rumpe og lår. Fredag: Styrke armer, rygg, skuldre og bryst. Å kombinere styrke og kardio greier jeg ikke foreløpig, har prøvd det tidligere og da sliter jeg voldsomt med teknikk og treningen blir veldig tafatt. Jeg er som sagt ikke i 100% form, jeg er generelt lite aktiv på daglig basis, sett bort ifra når jeg trener. Jeg bygger vell opp styrken etterhvert, så da kan jeg kombinere med litt kardio også. Noen tips eller råd? Og hva mener dere? Anonymous poster hash: a97e8...05d
Supraspinatus Skrevet 25. februar 2014 #2 Skrevet 25. februar 2014 Du kan godt bare splitte det i overkropp/underkropp, men jeg ville uansett inkludert øvelser hver dag som stimulerer hele kroppen. Med kettlebells kan du f.eks. kjøre den type trening de bruker i kettlebellsport. Beina tåler mer trening en overkroppen, så om du må ha flere økter av noe så er det bein som bør prioriteres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå