Gå til innhold

Problemstilling i sosialpsykologi? :)

Fremhevede innlegg

Gjest Alessandro
Skrevet

Heisann!

Noen som har noen gode forslag på problemstillinger i sosialpsykologi? (Andre enn den jeg har kommet frem til selv under)

Eneste jeg har kommet frem til selv er "Har våre oppfatninger om et annet menneske betydning for hvordan dette mennesket er?"

Tar også GLEDELIG imot tips til hva jeg eventuelt kan ha med i den oppgaven.

Tuuuusen takk for eventuelle svar :hug::biggrin:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må fortelle litt mer om rammene for oppgaven.. Er det en teoretisk oppgave? nivå etc?

Anonymous poster hash: 353e6...fa3
Skrevet

Hva studerer du? Eller går du på VGs? :-)

Anonymous poster hash: 4df11...1b0

Gjest Alessandro
Skrevet

Høyskole :) Rammene er at man skal diskutere og konkludere utifra en problemstilling. Problemstillingen min er: Har våre oppfatninger om et annet menneske betydning for hvordan dette mennesket er?

Skal skrives i APA-stil...

Skrevet

Jeg har skrevet bachelor i psykologi innenfor temaet sosialpsykologi. Jeg skrev om holdninger, noe du kanskje kan også kan skrive om i din oppgave? F.eks. om at holdninger vil farge hvilke oppfatninger man har om andre, eller blir det litt på siden av hva du tenker?

Hvor lang skal oppgaven være? Er det et litteraturstudie?

Anonymous poster hash: 7bc04...32c
Gjest Alessandro
Skrevet

Oppgaven:

Studentene velger selv tema for arbeidet, valgt innenfor pensum i sosialpsykologi. Arbeidet skal være mellom 1500 og 2500 ord (5-6 sider med 1 ½ linjeavstand, skrifttype Times New Roman, i vanlig A4 oppsett). Referanser skal oppgis i APA-format (se egne retningslinjer).

Arbeidskravet skal leveres i fronter i mappen til ditt seminar. Har du ingen seminargruppe, leveres arbeidskravet i frontermappen for de som ikke følger seminar.

Arbeidet skal ha en forside med følgende innhold:

Arbeidskrav i psykologi semester/årstall

Tittel på oppgaven

Navn på studenten

Antall ord i besvarelsen - skal ikke overstige 2500 ord

Deretter bør oppgaven følge denne disposisjonen:

1) Innledning, herunder avgrensing av tema og problemstilling

3) Empiri/teori

4) Diskusjon

5) Konklusjon

6) Referanseliste

- Jeg har valgt oppgave om sosial påvirkning og forventninger med problemstillingen: Har våre oppfatninger om et annet menneske betydning for hvordan dette mennesket er?

Velger å gå inn på Mertons selvoppfyllende profeti og pygmalioneffekten. Supert med forslag til mer som kan tas med eller hvordan jeg skal gå frem når jeg skal diskutere det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...