Aurora M. Skrevet 25. februar 2014 #1 Skrevet 25. februar 2014 Disse har vært postet her før en gang i tiden, men en god ting kan som kjent ikke gjentas for ofte Husregler for katter 1. Baderom: Følg alltid gjester på badet. Det er ikke nødvendig å gjøre noe....Bare sitt å glo. 2. Dører: Lukkede dører tillates ikke i noen rom! For å få åpnet en dør, still deg på bakbeina og dask eller skrap med forbeina. Når døra så blir åpnet er det ikke nødvendig å bruke den. Etter åpning av utgangsdør, stiller du deg i døråpningen, halvt inne, halvt ute, og tenker på mye rart. Dette er spesielt viktig hvis det er veldig kaldt, regn, snø eller mye mygg. 3. Stoler og tepper: Hvis du må kaste opp, må du straks komme deg opp i en stol. Hvis du ikke greier det tidsnok, kan du bruke et orientalsk teppe, vanlige tepper går også fint. Mens du kaster opp på teppet må du passe på å rygge bakover. 4. Forstyrring: Hvis noen mennesker gjør noe, mens andre ikke gjør noe, skal du holde deg til de som gjør noe. Dette kalles ”å hjelpe til” eller ”forstyrre”. Her er reglene for ”forstyrring”: - Når du følger med på matlaging skal du sitte rett bak kokkens venstre hæl. Du blir ikke sett, dermed er det større sjanse for å bli tråkket på, for så og bli tatt opp og trøstet. - Når noen leser en bok må du komme deg inn tett under haka, mellom øynene og boka, hvis du da ikke kan legge deg på tvers over selve boka. - For annet papirarbeid: Legg deg på papirene på en mest mulig hensiktsmessig måte, slik at så mye som mulig av papirene blir skjult. Lat som om du dormer, men fra tid til annen strekker du deg og dasker til blyanten eller pennen. - Når et menneske holder en avis opp foran seg må du hoppe opp på baksiden av avisen. Mennesker elsker å bli hoppet på. Når et menneske arbeider ved en PC hopper du opp på pulten og spaserer over tastaturet. Så legger du deg i fanget til mennesket, helst over begge armene. 5. Om å gå: Så ofte som mulig skal du sprette frem foran mennesker, så kjapt og nært som du kan. Spesielt viktig i mørket, i trapper når noen bærer på noe, og med en gang de står opp om morgenen. 6. Sengetid: Du skal alltid sove oppå menneskene slik at de ikke kan snu seg. 7. Kattekassa: Når du bruker kassa må du sparke ut så mye sand som mulig. Menneskene elsker følelsen av kattesand mellom tærne. 8. Gjemsel: En gang i blant skal du gjemme deg et sted menneskene ikke kan finne deg. Du skal ikke under noen omstendigheter vise deg før etter tre eller fire timer. Dette gjør at menneskene får panikk (en positiv opplevelse) fordi de tror du har stukket av eller gått deg vill. Med en gang du kommer fram vil menneskene overøse deg med klapp og andre kjærtegn. Sannsynligvis vil du få noe godt også. 9. En siste tanke: Bruk alle muligheter til å komme innpå et menneske, helst ansiktet. Snu deg og vis dem rumpa di. Menneskene synes den er kjempefin. 5
Gjest Kv84 Skrevet 25. februar 2014 #2 Skrevet 25. februar 2014 Husk å tisse i vasken særlig når kattesanden er helt ny. Sitt ved siden av eier og tigg hver eneste måltid. Løp frem og tilbake i huset og lag mest mulig lyd når eier sover. Ikke lek med katteleker alene, forvent at vi må kaste leken frem og tilbake.
Gjest Belle âme Skrevet 25. februar 2014 #3 Skrevet 25. februar 2014 Så enig i den der! + at på natta vekker dei meg 3-4 ganga for å gå ut og inn på rommet.
tingeling Skrevet 25. februar 2014 #4 Skrevet 25. februar 2014 Hvis mennesket gir opp og slipper deg inn på soverommet ( ref lukkede dører) om natten, hjelp mennesket med å fange alt levende under dynen til mennesket. Mennesker føler seg ofte ensomme når de sitter på do. Hopp opp på fanget og legg deg godt til rette. Hvis mennesket ditt ligger på sofaen og ser litt mett ut. Stå på magen hans/ hennes og tråkk på den.... Lenge. Da blir den sikkert flat. 2
xxhmj Skrevet 26. februar 2014 #5 Skrevet 26. februar 2014 Haha, jeg leste den på facebook.. Kjenner meg så igjen.. I hvert fall det med dobesøk. Jeg har 3 katter og 1 hund, både bikkja og den ene katta liker å følge alle på do. Spesielt meg og samboer, vi får ikke gått på do i fred, også stryker de seg inntil deg mens du sitter der. 1
Gjest Lille-pus Skrevet 26. februar 2014 #6 Skrevet 26. februar 2014 Haha, jeg leste den på facebook.. Kjenner meg så igjen.. I hvert fall det med dobesøk. Jeg har 3 katter og 1 hund, både bikkja og den ene katta liker å følge alle på do. Spesielt meg og samboer, vi får ikke gått på do i fred, også stryker de seg inntil deg mens du sitter der. Og er man så vanvittig frekk å trekke døren inntil (ikke lukke... bare trekke inntil) så tar det null-komma-null sekunder før en sort pote legger klørne under dørbladet og trekker det til seg... for så å svinge poten inn gjennom åpningen, legge poten på innersiden av dørbladet og trekke døren mot seg. Voilà! - og døren er åpnet tilstrekkelig til at en sort kar kan smyge seg inn og gledesstrålende fortelle den som sitter på do at "Her er jeg! Nå vet jeg du ble glad! " 1
Gjest Silverstream Skrevet 26. februar 2014 #7 Skrevet 26. februar 2014 Haha, vanvittig bra :D Kjenner igjen en del av punktene ja
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå