Sillicious Skrevet 25. februar 2014 #1 Skrevet 25. februar 2014 Hundebæsj skal man ta med seg, ellers er man "ikke miljøvennlig" som de sier. Men sånn 2-3 kilo hestebæsj er greit å bare la ligger midt i veien? Skjønner ikke jeg. 12
Sphynx Skrevet 25. februar 2014 #2 Skrevet 25. februar 2014 Hvordan skal de plukke det opp liksom? Ta med seg en remapose og plukke det opp? Skjønner hva du mener da, det er ikke akkurat nice. Spess nedover karl johan... hehe 3
Gjest Violetta Skrevet 25. februar 2014 #3 Skrevet 25. februar 2014 Hvordan skal de plukke det opp liksom? Ta med seg en remapose og plukke det opp? Skjønner hva du mener da, det er ikke akkurat nice. Spess nedover karl johan... hehe Kanskje ikke midt i byen, men utenfor kunne de i det minste ha med seg en kost/spade og skufle det ut i grøftekanten. Lite delikat med hestedritt midt på gangstien. 5
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #4 Skrevet 25. februar 2014 Hvordan skal de plukke det opp liksom? Ta med seg en remapose og plukke det opp? Skjønner hva du mener da, det er ikke akkurat nice. Spess nedover karl johan... hehe Man skal gå av hesten og sparke det uti grøfta. Var det jeg lærte da jeg begynte å ri iallefall. Men, så er det ikke alltid like lett å merke at hesten har dritti. Anonymous poster hash: 17b97...be1 6
Sphynx Skrevet 25. februar 2014 #5 Skrevet 25. februar 2014 Det kan godt være, har aldri ridd selv, så vet ikke hva som er normalt og ikke bare ser for meg at det er problematisk å plukke opp hestemøkk med samme poseteknikk som hundebæsj
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #6 Skrevet 25. februar 2014 Det kan godt være, har aldri ridd selv, så vet ikke hva som er normalt og ikke bare ser for meg at det er problematisk å plukke opp hestemøkk med samme poseteknikk som hundebæsj haha, ja det blir nok litt vanskelig Anonymous poster hash: 17b97...be1
MockingJay Skrevet 25. februar 2014 #7 Skrevet 25. februar 2014 Kanskje ikke midt i byen, men utenfor kunne de i det minste ha med seg en kost/spade og skufle det ut i grøftekanten. Lite delikat med hestedritt midt på gangstien. Joa, er enig med deg der, bare at det finnes ingen gode løsninger på å ta med seg spade eller andre ting med ut på tur. Tro meg, jeg har prøvd! Her brukte vi, som en annen også sier, skoene til å sparke der i grøfta.
Meandro Skrevet 25. februar 2014 #8 Skrevet 25. februar 2014 Er du dyrevennlig er du en del av problemet. Hester skulle aldri vært på veiene hvis det ikke var for at folk insisterer på at dyr er et sosialt behov. Eier du kjæledyr selv har du ingenting du skulle ha sagt. Hvorfor skal normale mennesker påprakkes problemer skapt av folks kjæledyr? 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #9 Skrevet 25. februar 2014 Er du dyrevennlig er du en del av problemet. Hester skulle aldri vært på veiene hvis det ikke var for at folk insisterer på at dyr er et sosialt behov. Eier du kjæledyr selv har du ingenting du skulle ha sagt. Hvorfor skal normale mennesker påprakkes problemer skapt av folks kjæledyr? Bare jeg som ikke skjønte dette? Anonymous poster hash: e3379...12f 25
Meandro Skrevet 25. februar 2014 #10 Skrevet 25. februar 2014 Bare jeg som ikke skjønte dette? Anonymous poster hash: e3379...12f Problemet er ikke at dritten ikke blir plukket opp. Problemet er at folk insisterer på å leve med dyr av sosiale grunner.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #11 Skrevet 25. februar 2014 Problemet er ikke at dritten ikke blir plukket opp. Problemet er at folk insisterer på å leve med dyr av sosiale grunner. Eh. Så man er ikke en dyrevenn fordi man har husdyr? Anonymous poster hash: e3379...12f
Meandro Skrevet 25. februar 2014 #12 Skrevet 25. februar 2014 Eh. Så man er ikke en dyrevenn fordi man har husdyr?Anonymous poster hash: e3379...12f HÆÆÆÆ? 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #13 Skrevet 25. februar 2014 Eh. Så man er ikke en dyrevenn fordi man har husdyr? Anonymous poster hash: e3379...12f Skjønner ikke logikken her?Anonymous poster hash: 6195d...fb3
Gjest Tamsi Skrevet 25. februar 2014 #14 Skrevet 25. februar 2014 Greit nok på skrangleveiene ute i bygdene der jeg vokste opp, men ikke ute i bygater... Verste jeg har sett er en svær haug ute på fotballbanen i et idrettsanlegg
Santflows Skrevet 25. februar 2014 #15 Skrevet 25. februar 2014 Kanskje ikke midt i byen, men utenfor kunne de i det minste ha med seg en kost/spade og skufle det ut i grøftekanten. Lite delikat med hestedritt midt på gangstien. For det er jo lett å ha med seg når man rir. Ikke er det forsvarlig heller. 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #16 Skrevet 25. februar 2014 Bæsje poser er det noe som heter, som en slags bleie for hester. Ingen bruker det Anonymous poster hash: 4d65b...a0c 1
Gjest Belle Gunnes Skrevet 25. februar 2014 #17 Skrevet 25. februar 2014 Det er unødvending å la møkka ligge igjen på gangveier ol. Da går man av veien og sparker dritten vekk. Og jo man merker om hesten driter. Gjør man ikke, så er man en veldig uoppmerksom rytter. Heldigvis forsvinner hestemøkk veldig fort, da det bare er oppmalt gress og fugler gjerne spiser dette (hundedritt blir liggende lengre ute i naturen). Men det skal fortsatt ikke ligge der folk skal gå eller sykle. Å ha med pose eller kost, er umulig. Men hestefolk er vant til hestemøkk og kan derfor fint sparke det ut i grøfta. Er man oppmerksom rytter også, så får man hesten ut av veien når man merker den vil drite. Det er min taktikk. Får hesterumpa ut i grøfta, så ingen ting havner på fortau/gangvei. 4
Silfen Skrevet 25. februar 2014 #18 Skrevet 25. februar 2014 Hestemøkk er ikke ekkelt. Hundemøkk er nasty. Det stinker dritt, det er umulig å få bort lukt og dritt fra sko uten å vaske de og ikke alle sko kan vaskes, de er små og man ser de mye mindre og generelt langt mer forpestende enn hestemøkk, som jo nesten bare er høy og omtrent kan børstes bort når det tørker. Og nei, jeg er ikke noe hestemenneske. Dette er bare fakta. 17
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #19 Skrevet 25. februar 2014 HÆÆÆÆ? Så det var ikke det du mente da. Hadde veldig problemer med å skjønne hva du mente å trodde det var det du ville fram til, men ser nå, at det ikke er det du mener Anonymous poster hash: e3379...12f
Gjest Mr. Toad Skrevet 25. februar 2014 #20 Skrevet 25. februar 2014 Hundebæsj skal man ta med seg, ellers er man "ikke miljøvennlig" som de sier. Men sånn 2-3 kilo hestebæsj er greit å bare la ligger midt i veien? Skjønner ikke jeg. Har du også gått en kjedelig tur på en dårlig belyst gate i vinter? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå