Gå til innhold

Hvor kjøpe kvalitetsklær som holder lenge? NB, har dårlig råd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg sett meg så lei på å kjøpe klær fra h&m osv som blir hullete/revner/får nupper/mister knapper med en gang jeg har kjøpt de.

Endelig har jeg skjønt det så mange har snakket om, at det er bedre å bruke noen kr ekstra på et klesplagg du har i mange år fremfor billigklær som blir ødelagt med det samme.

Greia er at jeg er ung og liker å følge motebildet så godt jeg kan. Har ikke mange kronene å rutte med etter at husleia er betalt hver mnd. Men har gått ned endel kilo og i den anledning har jeg kastet hele garderoben min og må shoppe inn litt nytt.

Hvilke butikker anbefaler dere? Som sagt er kvalitet viktig for meg. På det lille stedet jeg bor er det f.eks en match butikk, men finner sjelden noe jeg liker der.

tips til butikker som ikke er SVINdyre og som selger klær av god kvalitet?:)

Anonymous poster hash: c5b4f...44c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fretex har mange ubrukte kvalitetsklær.

Anonymous poster hash: fa3ef...8e8
  • Liker 4
Skrevet

Massimo Dutti er jeg veldig fornøyd med (Oslo).

Marc O`Polo

Bukser fra Bik Bok.

• Liker 1
Skrevet

Eventuelt ebay. Kjøpte blant annet helt ekte burbery bukse til 300 kroner. Den var brukt kanskje to ganger men passet henne ikke.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Salg er også lurt å følge med på, både innenlands og via nettet.

Så ser jeg jo at det virker litt mindre morsomt å kjøpe varene når sesongen egentlig er over og 'alle andre' har hatt de samme plaggene helt siden de kom i butikken... men om det er fine, klassiske plagg så er de like 'in' hele tiden.

Skrevet

Her jeg bor finner jeg mest kvalitetsklær på butikker som ikke er vanlig kjedebutikker. Følg med på salg, man kan gjøre kupp der.

Anonymous poster hash: eaec4...9c0
Skrevet

Som alle andre sier: Salg!!

Man kjøper dyrere plagg som er mer klassisk og ikke utpreget siste skrik på salg, så kan man supplere med ting fra billigkjeder som er mer "blaff".

Skrevet

Føler at Zara og Mango har hakket bedre kvalitet enn klærene fra H&M, Lindex og co. Holder meg dog mest til innkjøp av klær fra litt bedre merker fra feks. Høyer når de først har salg. Ellers så er lokale butikker som fører mer dyre merker gull verdt når de har salg. De siste ukene av salget nå har jeg ofte fått skjorter og pene overdeler til over 80%.

Gjest Tigress
Skrevet

Prøv kjerringbutikkane under salet, der kan du som oftast få tak i bra basisplagg som drakter, skjørt og dressbukser.

Skrevet

Jeg liker godt 2nd day, Acne(noe, de har en del merkelig også), Iro, Gestuz, T by Alexander Wang... Filippa K har også en god del basisplagg, samt Isabel Marant og Bruuns Bazar. Noe har jeg kjøpt på salg, noe har jeg punga ut for. Du finner også masse pent brukt merketøy, sko og vesker på bloppis.no, ligger en god del ute der fra "kjendiser", bloggere og folk som jobber i forretninger eller i motebransjen, så mye er ubrukt eller ubetydelig brukt!

Anonymous poster hash: f5f29...593

Skrevet

Jeg liker godt 2nd day, Acne(noe, de har en del merkelig også), Iro, Gestuz, T by Alexander Wang... Filippa K har også en god del basisplagg, samt Isabel Marant og Bruuns Bazar. Noe har jeg kjøpt på salg, noe har jeg punga ut for. Du finner også masse pent brukt merketøy, sko og vesker på bloppis.no, ligger en god del ute der fra "kjendiser", bloggere og folk som jobber i forretninger eller i motebransjen, så mye er ubrukt eller ubetydelig brukt!

Anonymous poster hash: f5f29...593

Ingen av de du nevner er særlig rimelige vel, med unntak av 2nd day. Men jeg signerer på T by AW og Filippa K. Mine mest bruke og fineste plagg kommer derfra og jeg vil si det er vel anvendte penger.

Ellers kan jeg anbefale Topshop til deg TS, nå har de begynt å shippe til Norge. Det er den rimeligere type kjedebutikken med best kvalitet syns jeg. Styr for all del unna Gina Tricot.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...